НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ: ВЕКТОР ПРОФІЛЬНОЇ АДАПТАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.234140Ключові слова:
оптимізація навчання, профілізація, компетентнісна парадигма, освітня програмаАнотація
У статті здійснено аналіз сучасних підручників і посібників для студентів педагогічних закладів вищої освіти. Акцентовано увагу на показниках змістового забезпечення дисципліни відповідно до робочої програми, актуальності та новизні вміщеної інформації, адекватності практичного блоку теоретичному наповненню, реалізації компетентнісної парадигми навчання, засобах профілізації базового матеріалу. Визначено проблемні аспекти змістової організації видань, що відображають актуальні питання методики навчання курсу.
Посилання
Bohatko, V. V. & Prokopchuk, L. V. (2012). Ukrainska mova (za profesiinym spriamuvanniam): navchalnyi posibnyk dlia samostiinoi roboty studentiv [Ukrainian language (for professional purposes): a textbook for independent work of students]. Vinnytsia, 246 p. [in Ukrainian].
Vehesh, A. (2014). Ukrainska mova za profesiinym spriamuvanniam. Profesiina komunikatsiia. Metodychni rozrobky do praktychnykh zaniat dlia studentiv II kursu humanitarnoho napriamku [Ukrainian language for professional purposes. Professional communication. Methodical developments for practical classes for second-year students of the humanities]. Uzhhorod,45 p. [in Ukrainian].
Vitvytska, S. S. (2009). Pedahohichna pidhotovka mahistriv v umovakh stupenevoi osvity: teoretyko-metodolohichnyi aspekt: monohrafiia [Pedagogical training of masters in the conditions of degree education: theoretical and methodological aspect: monograph]. Zhytomyr, 440 p. [in Ukrainian].
Koloiz, Zh. V. & Berezovska-Savchuk, N. A. (2019). Ukrainska mova profesiinoho spilkuvannia v aspekti teorii styliv ta kultury movlennia: praktykum [Ukrainian language of professional communication in the aspect of theory of styles and culture of speech: practicum]. Kryvyi Rih, 131 p. [in Ukrainian].
Krasheninnikova, T. V. & Podvorchan, A. Z. (2018). Ukrainska mova profesiinoho spriamuvannia (nestandartni zaniattia): Navchalnyi posibnyk [Ukrainian language of professional orientation (non-standard classes): textbook]. Dnipro, 66 p. [in Ukrainian].
Lytvyn, L. P. & Semerenko, H. V. (2015). Ukrainska mova za profesiinym spriamuvanniam: teoriia i praktyka: navch. posibn. [Ukrainian language for professional purposes: theory and practice: textbook]. Ternopil, 424 p. [in Ukrainian].
Matsiuk, Z. & Stankevych, N. (2005). Ukrainska mova profesiinoho spilkuvannia: navch. posibn. [Ukrainian language of professional communication: textbook]. Kyiv, 352 p. [in Ukrainian].
Osvitno-profesiina prohrama “Doshkilna osvita. Pochatkova osvita”. 012 Doshkilna osvita. 01 Osvita / Pedahohika (2019). [Educational and professional program “Preschool education. Primary education”. 012 Preschool education. 01 Education / Pedagogy]. Vinnytsia, 24 p. Available at: http://www.vspu.edu.ua/ faculty/pochat/pochat_kafmetod/doc/o3.pdf (Accessed 16 Mar. 2021). [in Ukrainian].
Osvitno-profesiina prohrama “Pochatkova osvita. Doshkilna osvita”. 013 Pochatkova osvita. 01 Osvita / Pedahohika (2020). [Educational and professional program “Primary education. Pre-school education”. 013 Primary education. 01 Education / Pedagogy]. Uman. Available at: https://fpo.udpu.edu.ua/images/2020/ opp2020/bakal/doscbak310pdf.pdf (Accessed 16 Mar. 2021). [in Ukrainian].
Osvitno-profesiina prohrama “Pochatkova osvita ta inozemna mova”. 013 Pochatkova osvita. 01 Osvita / Pedahohik. (2018). [Educational and professional program “Primary education and foreign language”. 013 Primary education. 01 Education / Pedagogy]. M.P. Drahomanov National Pedagogical University. Kyiv, 29 р. [in Ukrainian].
Prokopchuk, L. V. & Savchuk, T. V. (2014). Ukrainska mova za profesiinym spriamuvanniam. Profesiina komunikatsiia: navchalnyi posibnyk [Ukrainian language for professional purposes. Professional communication: a textbook]. Vinnytsia, 205 p. [in Ukrainian].
Khabarova, N. G. (2007). Nauchno-metodicheskoe obespechenie deyatelnostno-lichnostnoy tekhnologii obucheniya spetsialnoy distsipline “Analiz finansovo-khozyaystvennoy deyatelnosti” v SSUZ [Scientific and methodological support of the activity-personal technology of teaching the special discipline “Analysis of financial and economic activities” in the secondary school]. Candidate’s thesis. Kazan, 203 p. [in Russian].
Chertopyatova, A. S. & Rakova, O. A. (2019). Teoretiko-metodologicheskie aspekty razrabotki nauchno-metodicheskogo obespecheniya distsiplin variativnogo ekonomicheskogo modulya [Theoretical and methodological aspects of the development of scientific and methodological support for the disciplines of the variable economic module]. Prospects for Science and Education. No. 3 (39). pp. 210–226. https://doi: 10.32744/pse.2019.3.16 [in Russian].
Shkvyr, O. & Haidamashko, I. (2020). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly do dystantsiinoho navchannia [Preparation of future primary school teachers for distance learning]. Youth & market. No. 3–4 (182–183), pp. 17–22. [in Ukrainian].
Shchodo rekomendatsii z navchalno-metodychnoho zabezpechennia. [Regarding the recommendations for educational and methodological support]. Letter from the Ministry of Education and Science of Ukraine from 09.07.2018 No. 1/9-434. Available at: https://mon.gov.ua/ua/npa/list-mon-19-434-vid-09072018-roku-shodo-rekomendacij-z-navchalno-metodichnogo-zabezpechennya (Accessed 15 Mar. 2021). [in Ukrainian].
Yuriichuk, N. D. (2020). Ukrainska mova (za profesiinym spriamuvanniam). Navchalno-metodychnyi posibnyk dlia studentiv zakladiv vyshchoi osvity [Ukrainian language (for professional purposes). Educational and methodical manual for students of higher education institutions]. Pereiaslav-Khmelnytsky, 166 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.