ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ЗАСАДИ РОБОТИ З ОБДАРОВАНОЮ СТУДЕНТСЬКОЮ МОЛОДДЮ

Автор(и)

  • Алла Ревть
  • Ігор Гриник

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.234150

Ключові слова:

обдарованість, студентська молодь, творча особистість, самореалізація, творчі здібності

Анотація

У статті здійснено комплексний аналіз вітчизняних і зарубіжних напрацювань з питань обдарованості студентської молоді; розкрито змістове наповнення провідних понять проблеми. Висвітлено і систематизовано ознаки, види, функції та узагальнено якості обдарованої особистості. Проаналізовано психолого-педагогічні підходи до роботи з обдарованою молоддю.

Досліджено й визначено зміст, форми та методи роботи з обдарованими студентами у закладах вищої освіти в Україні. Охарактеризовано соціальні умови розв’язання проблем особистісної соціальної самореалізації і професійного самовизначення обдарованих студентів у нових соціально-економічних умовах.

Робота з обдарованими студентами вимагає належної змістової наповненості занять, зорієнтованої на новизну інформації та різноманітні види пошукової аналітичної, розвивальної, творчої діяльності.

Біографії авторів

Алла Ревть

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Ігор Гриник

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної педагогіки та корекційної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Vyshniakova, N. F. & Tkach, R.V. (1998). Test “Kreatyvnist” [Creativity Test]. A gifted child. No. 5–6. pp. 44–49. [in Ukrainian].

Gilford Dzh. (1969). Tri storonyi intelekta [Three sides of intelligence]. Psychology of thinking. Moscov. pp. 433–456. [in Russian].

Karpova, I. H. (2008). Sotsialno-pedahohichni chynnyky vyiavlennia tvorchoho potentsialu studenta u pozanavchalnii diialnosti vyshchoho navchalnoho zakladu [Socio-pedagogical factors of identifying the creative potential of the student in extracurricular activities of higher education]. Socialization of the individual: Coll. of Science. Works. (Ed.). A. Y. Kapska. Vol. ХХХІ. Kyiv. pp. 166–180. [in Ukrainian].

Lodzinska, E. (1999). Osoblyvosti roboty vchytelia z matematychno obdarovanymy uchniamy [Features of the teacher’s work with mathematically gifted students]. Materialy vseukrainskoi konferentsii “Aktualni problemy vyvchennia pryrodnycho-matematychnykh dystsyplin u zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladakh Ukrainy” – Proceedings of the All-Ukrainian Conference “the actual Problems of Studying Natural and Mathematical Disciplines in Secondary Schools of Ukraine”. Kyiv, p.104. [in Ukrainian].

Moliako, V.O. (2002). Problemy psykholohii tvorchosti ta rozrobka pidkhodu do vyvchennia obdarovanosti [Problems of creativity psychology and development of an approach to the study of giftedness]. A gifted child. No.4. pp. 19–25. [in Ukrainian].

Onatskyi, V.M. (2002). Akademichna obdarovanist ta metody yii diahnostyky [Academic talent and methods of its diagnosis]. A gifted child. No. 2. pp. 53–56. [in Ukrainian].

Psykholohichna diahnostyka obdarovanosti: Monohrafiia [Psychological diagnosis of giftedness: Monograph]. (Ed.). R.O. Semenova. Kirovohrad, 2012. 172 p. [in Ukrainian].

Raihorodskyi, D. Ya. (2002). Prakticheskaya psihodiagnostika. Metodiki i testyi [Practical psychodiagnostics. Techniques and tests]. Moscov, 672 p. [in Ukrainian].

Furdui, S. B. (2016). Sotsialna robota: shliakhy yii realizatsii v systemi vyshchoi osvity z obdarovanoiu moloddiu [Social work: ways to implement it in the system of higher education with gifted youth]. Social work in Ukraine: the theory and practice. No.1–2. pp. 102–111. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-11

Номер

Розділ

Статті