ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ЗАСАДИ РОБОТИ З ОБДАРОВАНОЮ СТУДЕНТСЬКОЮ МОЛОДДЮ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.234150Ключові слова:
обдарованість, студентська молодь, творча особистість, самореалізація, творчі здібностіАнотація
У статті здійснено комплексний аналіз вітчизняних і зарубіжних напрацювань з питань обдарованості студентської молоді; розкрито змістове наповнення провідних понять проблеми. Висвітлено і систематизовано ознаки, види, функції та узагальнено якості обдарованої особистості. Проаналізовано психолого-педагогічні підходи до роботи з обдарованою молоддю.
Досліджено й визначено зміст, форми та методи роботи з обдарованими студентами у закладах вищої освіти в Україні. Охарактеризовано соціальні умови розв’язання проблем особистісної соціальної самореалізації і професійного самовизначення обдарованих студентів у нових соціально-економічних умовах.
Робота з обдарованими студентами вимагає належної змістової наповненості занять, зорієнтованої на новизну інформації та різноманітні види пошукової аналітичної, розвивальної, творчої діяльності.
Посилання
Vyshniakova, N. F. & Tkach, R.V. (1998). Test “Kreatyvnist” [Creativity Test]. A gifted child. No. 5–6. pp. 44–49. [in Ukrainian].
Gilford Dzh. (1969). Tri storonyi intelekta [Three sides of intelligence]. Psychology of thinking. Moscov. pp. 433–456. [in Russian].
Karpova, I. H. (2008). Sotsialno-pedahohichni chynnyky vyiavlennia tvorchoho potentsialu studenta u pozanavchalnii diialnosti vyshchoho navchalnoho zakladu [Socio-pedagogical factors of identifying the creative potential of the student in extracurricular activities of higher education]. Socialization of the individual: Coll. of Science. Works. (Ed.). A. Y. Kapska. Vol. ХХХІ. Kyiv. pp. 166–180. [in Ukrainian].
Lodzinska, E. (1999). Osoblyvosti roboty vchytelia z matematychno obdarovanymy uchniamy [Features of the teacher’s work with mathematically gifted students]. Materialy vseukrainskoi konferentsii “Aktualni problemy vyvchennia pryrodnycho-matematychnykh dystsyplin u zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladakh Ukrainy” – Proceedings of the All-Ukrainian Conference “the actual Problems of Studying Natural and Mathematical Disciplines in Secondary Schools of Ukraine”. Kyiv, p.104. [in Ukrainian].
Moliako, V.O. (2002). Problemy psykholohii tvorchosti ta rozrobka pidkhodu do vyvchennia obdarovanosti [Problems of creativity psychology and development of an approach to the study of giftedness]. A gifted child. No.4. pp. 19–25. [in Ukrainian].
Onatskyi, V.M. (2002). Akademichna obdarovanist ta metody yii diahnostyky [Academic talent and methods of its diagnosis]. A gifted child. No. 2. pp. 53–56. [in Ukrainian].
Psykholohichna diahnostyka obdarovanosti: Monohrafiia [Psychological diagnosis of giftedness: Monograph]. (Ed.). R.O. Semenova. Kirovohrad, 2012. 172 p. [in Ukrainian].
Raihorodskyi, D. Ya. (2002). Prakticheskaya psihodiagnostika. Metodiki i testyi [Practical psychodiagnostics. Techniques and tests]. Moscov, 672 p. [in Ukrainian].
Furdui, S. B. (2016). Sotsialna robota: shliakhy yii realizatsii v systemi vyshchoi osvity z obdarovanoiu moloddiu [Social work: ways to implement it in the system of higher education with gifted youth]. Social work in Ukraine: the theory and practice. No.1–2. pp. 102–111. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.