ВКЛЮЧЕННЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ У СИСТЕМУ СОЦІАЛЬНИХ ВІДНОСИН ЗАСОБАМИ АРТ-ТЕРАПІЇ

Автор(и)

  • Лілія Єрьоміна
  • Яна Забела

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.234151

Ключові слова:

система соціальних відносин, арт-терапія, учні початкових класів, особливі освітні потреби, інклюзивний простір

Анотація

У статті порушено актуальну проблему сьогодення, що пов’язана з ситуаціями кризового стану, а саме – з соціалізацією дітей з особливими освітніми потребами. Автори визначають арт-терапію як могутній чинник особистісного розвитку, що сприяє успішному входженню особистості дитини у систему соціальних відносин. Завдяки аналізу наукових поглядів автори публікації зазначають, що саме завдяки арт-терапії можна змінити стереотипи поведінки, підвищити адаптаційні здібності, знайти компенсаторні можливості такої дитини і в кінцевому підсумку – успішно інтегрувати її у систему соціальних відносин.

Біографії авторів

Лілія Єрьоміна

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри дошкільної освіти і соціальної роботи Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького

Яна Забела

здобувач вищої освіти другого рівня (магістерського) Освітньо-професійна програма: “Початкова освіта. Інклюзивна освіта” Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького

Посилання

Voznesenska, O. & Mova, L. (2007). Art-terapiia v roboti praktychnoho psykholoha [Art therapy in the work of a practical psychologist]. The use of art technology in education.125 p. [in Ukrainian].

Horishna, N. (2020). Rozvytok katehorii inkliuzyvna osvita u filosofsko-osvitnikh kontseptsiiakh ta suchasnomu naukovomu dyskursi [Development of the category of inclusive education in philosophical and educational concepts and modern scientific discourse]. Social Work and Education. Vol. 7, No. 1. Ternopil-Aberdeen, 2020. pp. 65–75. DOI: 10.25128/2520-6230.20.1.5. [in Ukrainian].

Zamashkina, O. D. (2020). Palchykova terapiia: mozhlyvosti zastosuvannia u reabilitatsii ditei z osoblyvymy potrebamy [Finger therapy: possibilities of application in rehabilitation of children with special needs]. BBK 83. p. 416. [in Ukrainian].

Kontseptsiia rozvytku inkliuzyvnoi osvity (2010). [The concept of inclusive education]. Available at: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-kontseptsii-rozvitku-inklyuzivnogonavchannya [in Ukrainian].

Oliinyk, H. (2020). Osoblyvosti sotsializatsii ditei z osoblyvymy potrebamy u suchasnomu ukrainskomu suspilstvi [Features of socialization of children with special needs in modern Ukrainian society]. Social Work and Education. Vol. 7, No. 2. Ternopil-Aberdeen, pp.178-185. DOI: https://doi.org/10.25128/2520-6230.20.2.3 [in Ukrainian].

Sadova, I. (2017). Art-terapiia yak efektyvna tekhnolohiia sotsializatsii ditei z osoblyvymy osvitnimy potrebamy v suchasnykh umovakh [Art therapy as an effective technology for socialization of children with special educational needs in modern conditions]. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies, No. 1 (65), p. 272. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-11

Номер

Розділ

Статті