КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ПІДГОТОВЦІ ФАХІВЦІВ З МАРКЕТИНГУ У НАУКОВОМУ ДОРОБКУ А. ПЕЙНА

Автор(и)

  • Тетяна Кравченко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.234268

Ключові слова:

компетентнісний підхід, маркетолог, компетентність, А. Пейн

Анотація

У статті здійснено аналіз наукової праці “Маркетинг відносин для отримання конкурентних переваг завоювання і утримання клієнтів” (авторський колектив під керівництвом А. Пейна). Виявлено, що автори виокремили компетенції, які сприяють формуванню конкурентоспроможності фахівця з маркетингу: діагностичні, аналітичні та прогностичні, компетенція соціальної комунікації, компетенції моделювання, проектування, прогнозування, комунікативна і перцептивна компетентність. Підкреслено, що продуктивними засобами формування умінь можуть виступати проектна діяльність, розв’язання завдань, розбір проблемних ситуацій, реалізація різних професійно-орієнтованих елементів освітньої діяльності, а також моделювання проблемних економічних, ринково орієнтованих ситуацій. Зроблено висновок, що компетентнісний підхід має значний потенціал і є платформою, яка може об’єднати і комплексно реалізувати різні напрацювання у сфері активного, розвиваючого, діяльнісного навчання.

Біографія автора

Тетяна Кравченко

аспірантка спеціальності 011“Освітні, педагогічні науки” Мукачівського державного університету

Посилання

Baybardina, T.N., Grishkova, N.S., Mischenko, L.V. & Protsko, T.L. (2016). Formirovanie innovatsionnogo potentsiala spetsialistov po marketingu v usloviyah integratsii Evropeyskogo obrazovatelnogo prostranstva [Formation of the innovative potential of marketing specialists in the context of the integration of the European educational space]. Bulletin of the Belgorod University of Cooperation, Economics and Law. 2 No. 1 (57). p. 197–206. Available at: http://lib.i-bteu.by/bitstream/handle/22092014/2844 (Accessed 30 March 2021) [in Russian].

Binytska, K., Buchkivska, H., Binytska, O. & Hreskova, V. (2020). Yevropeiska systema zabezpechennia yakosti vyshchoiosvity: dosvid Respubliky Polshcha [European quality assurance system of higher education: the experience of the Republic of Poland]. Youth and the market. No. 2. (181). pp. 47–54. [in Ukrainian].

Vachevskyi, M. V. (2008). Teoretyko-metodychni zasady formuvannia u maibutnikh marketolohiv profesiinykh kompetentsii [Theoretical and methodological principles of formation of professional competencies in future marketers]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Kyiv, 41 p. [in Ukrainian].

Zagashvili, E. S. (2021). Mezhdunarodnyiy marketing angliyskih kompaniy i vneshneekonomicheskaya politika pravitelstva Velikobritanii [International Marketing of British Companies and Foreign Economic Policy of the UK Government]. Available at: http://economy-lib.com/mezhdunarodnyy-marketing-angliyskih-kompaniy-i-vneshneekonomicheskaya-politika-pravitelstva-velikobritanii#ixzz6pj6KmSU5 (Accessed 1 April 2021) [in Russian].

Loschilova, M. A. (2012). Pofessionalnoe samoopredelenie shkolnikov (na primere Velikobritanii) [Professional self-determination of schoolchildren (on the example of Great Britain)]. Profile school. No. 5. pp. 15–23. [in Russian].

Serheieva, O.V. (2021). Osoblyvosti profesiinoi osvity u Velykobrytanii [Features of vocational education in the UK]. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadps_2010_5_15. (Accessed 15 March 2021) [in Ukrainian].

Tolstyakov, R. R. (2009). Kontseptsiya operezhayuschego marketinga v sisteme sotsialno-ekonomicheskih otnosheniy professionalnogo obrazovaniya v ekonomike znaniy [The concept of advanced marketing in the system of social and economic relations of vocational education in the knowledge economy]. Social and economic phenomena and processes. No. 1 Available at: https://cyberleninka.ru/ article/n/kontseptsiya-operezhayuschego-marketinga-v-sisteme-sotsialno-ekonomicheskih-otnosheniy-professionalnogo-obrazovaniya-v-ekonomike (Accessed 15 March 021) [in Russian].

Kemp, G. A., Eagle, L., & Verne, J. (2010). Mass media barriers to social marketing interventions: the example of sun protection in the UK. Health promotion international. Issue. 26. No.1. pp. 37–45. Available at: https://academic.oup.com/heapro/article/26/1/37/677802 (Accessed 15 March 2021) [in English].

Liu, G., Eng, T. Y. & Takeda, S. (2015). Aninvestigation of marketing capabilities and social enterprise performance in the UK and Japan. Entrepreneurship Theory and Practice. Vol. 39. No.2. pp. 267–298. Available at: URL: http://perpustakaan.unitomo.ac.id/repository/ An%20Investigation%2 0of%20Marketing %20 Capabilities %20and%20Soc ial%20Enterpr ise%20Perfo rmance%2 0in%20the%20 UK%20and%20 Japan %20(pages%20267%E2%80%93298).pdf (дата звернення: 15.02.2021)

Normann, R. & Ramirez, R., From value chain to value constellation: Designing interactive strategy. Harvard Business Review, July–August, 1993, pp. 65–77. [in English].

Relationship Marketing for Competitive Advantage: Winning and Keeping Customers by Adrian Payne (Author,Editor), Christopher Martin (Author), Moira Clark (Author), Helen Peck (Author), Chartered Institute of Marketing (Corporate Author). Published in association with The Chartered Institute of Marketing, 1999. 510 p. Available at: https://www.academia.edu/32677694/Relationship_ Marketing_ for_ Competitive_Advantage (Accessed 15 February 2021) [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-11

Номер

Розділ

Статті