САМОСТІЙНА РОБОТА СТУДЕНТІВ У КОНТЕКСТІ ДІЯЛЬНІСНОГО ПІДХОДУ В НАВЧАННІ

Автор(и)

  • Марія Шмир

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.236240

Ключові слова:

функційно-структурна дидактична система, діяльнісний підхід, саморозвиток, самовдосконалення

Анотація

Стаття присвячена актуальній проблемі, реалізація якої сприяє забезпеченню формування у випускників закладів вищої освіти здатності навчатися упродовж життя. За цих умов, підкреслюється у статті, особливої актуальності набуває залучення студентів до самостійної роботи.

Наукова новизна дослідження полягає у розкритті особливостей організації самостійної роботи студентів у контексті діяльнісного підходу, реалізація якого грунтується на основі розробленої функційно-структурної дидактичної системи, що передбачає активацію процесів самомотивації, самоорганізації, самодіяльності, самоуправління, самоконтролю самооцінки і саморефлексії в інформаційно-освітньому середовищі закладу вищої освіти.

Означені результати проведеного дослідження, що вказуються у статті, засвідчують позитивні зміни у формуванні здатності до самовдосконалення, саморозвитку.

Біографія автора

Марія Шмир

доктор педагогічних наук, доцент, доцент кафедри іноземних мов та методик їх навчання Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії імені Тараса Шевченка

Посилання

Kaplinskyi, V. (2017). Metodyka vykladannia u vyshchii shkoli: navchalnyi posibnyk [Methods of teaching in high school: a textbook]. Kyiv, p. 34. [in Ukrainian].

Komenskiy, Ya. A. (1955). Izbrannye pedagogicheskie sochineniya [Selected pedagogical writings]. Moscov, p. 272. [in Russian].

Kochyna, L. (2009). Orhanizatsiia ta zmist samostiinoi roboty studetiv [Organization and content of independent work of students]. Primary education. No.11, pp. 20–22. [in Ukrainian].

Leontev, A. (1995). O nektorykh psikhologicheskikh voprosakh soznatelnosti ucheniya [On some psychological issues of the consciousness of teaching]. Reader on educational psychology. Moscov, p.12. [in Russian].

Malykhin, O. (2005). Motyvatsiino-tsilovyi komponent samostiinoi navchalnoi diialnosti studentiv vyshchoho pedahohichnoho navchalnoho zakladu [Motivational and target component of independent educational activity of students of higher pedagogical educational institution]. Soviet school. No. 8, pp. 28–30. [in Ukrainian].

Malykhin, O. (2005). Osobystist studenta yak subiekt samostiinoi navchalnoi diialnosti v umovakh vyshchoho pedahohichnoho navchalnoho zakladu [The student’s personality as a subject of independent educational activity in the conditions of higher pedagogical educational institution]. Pedagogy of higher and secondary school: coll. Science. works. (Ed.).V. K. Buriak. Kryvyi Rih, Vol.11. pp.29–44. [in Ukrainian].

Shmyr, M. (2018). Akmeolohichni aspekty realizatsii diialnisnoho pidkhodu u protsesi pidhotovky vchytelia inozemnoi movy: monohrafiia [Acmeological aspects of the implementation of the activity approach in the process of training a foreign language teacher: a monograph]. Ternopil, pp.17–18. [in Ukrainian].

Shmyr, M. (2020). Dydaktychni osnovy realizatsii diialnisnoho pidkhodu v protsesi pidhotovky vchytelia inozemnoi movy [Didactic bases of realization of the activity approach in the course of preparation of the teacher of a foreign language]. Extended abstract of Doctor’s thesis.Ternopil, 36 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-03

Номер

Розділ

Статті