СУТНІСТЬ І СТРУКТУРА САМОСТІЙНОЇ ТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ

Автор(и)

  • Леонід Оршанський
  • Іван Нищак
  • Ярослав Матвісів

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.236312

Ключові слова:

творчість, самостійність, самостійна творча діяльність, творчі здібності, знання, уміння, студенти, заклади вищої освіти

Анотація

У статті розкривається сутність і структура самостійної творчої діяльності студентів. З’ясовано, що самостійна діяльність студентів є апріорі творчою, адже містить як результати (конкретні ідеї, проєкти, продукти тощо), так і сам процес, в якому активізується, формується і розвивається інтегральна якість особистості – творча самостійність. Самостійна творча діяльність студентів включає в себе різні види діяльності: провідну, індивідуальну, спільну, навчальну, наукову, розважальну та ін. Структуру самостійної творчої діяльності складають такі елементи: науково-пізнавальні знання, пізнавально-самостійна готовність, творче пізнавальне мислення, творча самостійна пізнавальна діяльність (уміння).

Біографії авторів

Леонід Оршанський

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри технологічної та професійної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Іван Нищак

доктор педагогічних наук, професор кафедри технологічної та професійної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Ярослав Матвісів

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри технологічної та професійної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Vyshnevskyi, O. I. (2006). Teoretychni osnovy suchasnoi ukrainskoi pedahohiky: posib. [The thoretical foundations of modern Ukrainian pedagogy: a guide]. Drogobych, 326 p. Available at: https://tourlib.net/books_others/ vyshnevsky.pdf [in Ukrainian].

Maksymenko, S. D. & Soloviienko, V. O. (2000). Zahalna psykholohiia: navch. posib. [General psychology: textbook]. Kyiv, 256 p. [in Ukrainian].

Nyshchak, I. & Povechera, I. (2017). Osoblyvosti orhanizatsii samostiinoi roboty maibutnikh uchyteliv tekhnolohii v protsesi navchannia hrafichnykh dystsyplin [Features of the organization of independent work of future teachers of technologies in the process of teaching graphic disciplines]. Bulletin of Chernihiv Taras Shevchenko National Pedagogical University. Chernigiv, Vol. 144. pp. 192–195. [in Ukrainian].

Orshanskyi, L.V. & Matvisiv, Ya.Ia. (2015). Problema kreatyvnosti: sutnist, typizatsiia, osoblyvosti ta chynnyky formuvannia [The problem of creativity: an essence, typification, and the features and factors of formation]. Scientific journal of NPU named after Mykhaylo Drahomanov. Series 5. Pedagogical sciences: realities and prospects: coll. Science. works. Kyiv, Vol. 51. pp. 210–216. [in Ukrainian].

Platonov, K. K. (1986). Struktura y razvytye lychnosty [Personality structure and development]. Moscov, 254 p.[in Russian].

Ponomarev, Ya. A. (1976). Psyxologyya tvorchestva [Psychology of creativity]. Moscov, 304 p. [in Russian].

Romenets, V. A. (2004). Psykholohiia tvorchosti: navch. posib. [Psychology of creativity: textbook]. Vol. 3. Kyiv, 288 p. [in Ukrainian].

Rubynshtejn, S.L. (2000). Osnovy obshhej psyxologyy [Fundamentals of General Psychology]. St.Petersburg. Available at: document51.pdf (rubinstein-society.ru).[in Russian].

Stratehii tvorchoi diialnosti: shkola V.O. Moliako (2008). [Strategies of creative activity: school of V.O. Molyako]. (Ed.).V. O. Molyako. Kyiv, 702 p. [in Ukrainian].

Fylosofskyj encyklopedycheskyj slovar (1983). [Philosophical Encyclopedic Dictionary]. (Ed.). L. F. Ylychev. Moscov, 840 p. [in Russian].

Shapar,V.B. (2007).Suchasnyj tlumachnyj psyxologichnyj slovnyk [Modern explanatory psychological dictionary]. Harkiv, 640 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-03

Номер

Розділ

Статті