ФУНДАМЕНТАЛІЗАЦІЯ ЯК ВАЖЛИВА СКЛАДОВА ВИЩОЇ ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Оксана Ісаєва
  • Беата Кушка

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.236321

Ключові слова:

фундаменталізація, вища технічна освіта, якість освіти, професійна освіта, сучасний фахівець

Анотація

У статті обґрунтовано особливості фундаменталізації вищої освіти, яка передбачає оновлення підходу до якості освіти в сучасних умовах пандемії ковід-19, формування особистості та затребуваних компетентностей. Тому створення умов для виховання і формування сучасного фахівця з науковим мисленням, внутрішньою потребою саморозвитку та самоосвіти упродовж життя вважається фундаментальним завданням для вищої технічної освіти.

Сучасний фахівець повинен не лише засвоювати подані знання, але й володіти методологією пошуку нового, синтезування і оброблення здобутого чи імплементація його у виробництво. Фундаменталізація освіти також передбачає, аби кожен випускник закладу вищої освіти мав чітко сформульовану мету, вмів аналізувати, діагностувати, синтезувати і лише тоді презентувати здобуту інформацію.

Біографії авторів

Оксана Ісаєва

доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки та інноваційної освіти Національного університету “Львівська політехніка”; доцент кафедри латинської та іноземних мов Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького

Беата Кушка

кандидат філологічних наук, доцент кафедри іноземних мов Національного університету “Львівська політехніка”

Посилання

Vaskivska, G. (2012). Fundamentalizaciya zmistu osvity u starshij shkoli: teoriya i praktyka [Fundamentalization of the content of education in high school: theory and practice]. Native school. No. 3. pp. 25–30. [in Ukrainian].

Honcharenko, S. U. (2004). Fundamentalnist chy vuzkyy profesionalizm [Fundamentality or narrow professionalism]. Didactics of vocational school: collection of scientific work. Institute of Pedagogy and Psychology of the Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine. Vol. 1. pp. 177–184. [in Ukrainian].

Kolot, A. M. (2007). Vyshcha osvita yak chynnyk formuvannya lyudskoho kapitalu: suchasnyy stan, tendentsiyi rozvytku [Higher education as a factor in the formation of human capital: current status, development trends]. Bulletin of the Precarpathian University. Economy. Vol. 4. pp. 12–16. [in Ukrainian].

Korotkov, E. Kontseptsiya yakosti osvity [The concept of quality education]. Osvita.ua. 05.07.2006. Available at: http://osvita.ua/school/manage/general/1342/ [in Ukrainian].

Melnychuk, I. M. (2012). Filosofsko-metodolohichni zasady profesiynoyi pidhotovky maybutnikh fakhivtsiv sotsionomichnykh profesiy [Philosophical and methodological principles of professional training of future specialists of socionomic professions]. Medical education. No. 3. pp. 55–60. [in Ukrainian].

Ridings, B. (2010). Universitet v ruinakh [University in ruins]. Translated from English A. M. Korbuta. 304 p. Available at: http://www.gazeta.ru/politics/2009/05/18_a_2987620.shtml [in Russian].

Shorobura, I. (2019). Kontseptualni napryamy rozvytku vyshchoyi osvity v Ukrayini u konteksti yevropeyskoyi intehratsiyi [Conceptual directions of higher education development in Ukraine in the context of European integration]. Youth and the market. No. 8(175). pp. 28–31. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.179333 [in Ukrainian].

Yazvinska, O. M. (2011). Problema profesiynoyi mobilnosti suchasnoho fakhivtsya v konteksti fundamentalizatsiyi profesiynoyi pidhotovky [The problem of professional mobility of a modern specialist in the context of fundamentalization of professional training]. Bulletin of the National Transport University. No. 24 (1). pp. 32–36. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-03

Номер

Розділ

Статті