ФУНДАМЕНТАЛІЗАЦІЯ ЯК ВАЖЛИВА СКЛАДОВА ВИЩОЇ ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.236321Ключові слова:
фундаменталізація, вища технічна освіта, якість освіти, професійна освіта, сучасний фахівецьАнотація
У статті обґрунтовано особливості фундаменталізації вищої освіти, яка передбачає оновлення підходу до якості освіти в сучасних умовах пандемії ковід-19, формування особистості та затребуваних компетентностей. Тому створення умов для виховання і формування сучасного фахівця з науковим мисленням, внутрішньою потребою саморозвитку та самоосвіти упродовж життя вважається фундаментальним завданням для вищої технічної освіти.
Сучасний фахівець повинен не лише засвоювати подані знання, але й володіти методологією пошуку нового, синтезування і оброблення здобутого чи імплементація його у виробництво. Фундаменталізація освіти також передбачає, аби кожен випускник закладу вищої освіти мав чітко сформульовану мету, вмів аналізувати, діагностувати, синтезувати і лише тоді презентувати здобуту інформацію.
Посилання
Vaskivska, G. (2012). Fundamentalizaciya zmistu osvity u starshij shkoli: teoriya i praktyka [Fundamentalization of the content of education in high school: theory and practice]. Native school. No. 3. pp. 25–30. [in Ukrainian].
Honcharenko, S. U. (2004). Fundamentalnist chy vuzkyy profesionalizm [Fundamentality or narrow professionalism]. Didactics of vocational school: collection of scientific work. Institute of Pedagogy and Psychology of the Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine. Vol. 1. pp. 177–184. [in Ukrainian].
Kolot, A. M. (2007). Vyshcha osvita yak chynnyk formuvannya lyudskoho kapitalu: suchasnyy stan, tendentsiyi rozvytku [Higher education as a factor in the formation of human capital: current status, development trends]. Bulletin of the Precarpathian University. Economy. Vol. 4. pp. 12–16. [in Ukrainian].
Korotkov, E. Kontseptsiya yakosti osvity [The concept of quality education]. Osvita.ua. 05.07.2006. Available at: http://osvita.ua/school/manage/general/1342/ [in Ukrainian].
Melnychuk, I. M. (2012). Filosofsko-metodolohichni zasady profesiynoyi pidhotovky maybutnikh fakhivtsiv sotsionomichnykh profesiy [Philosophical and methodological principles of professional training of future specialists of socionomic professions]. Medical education. No. 3. pp. 55–60. [in Ukrainian].
Ridings, B. (2010). Universitet v ruinakh [University in ruins]. Translated from English A. M. Korbuta. 304 p. Available at: http://www.gazeta.ru/politics/2009/05/18_a_2987620.shtml [in Russian].
Shorobura, I. (2019). Kontseptualni napryamy rozvytku vyshchoyi osvity v Ukrayini u konteksti yevropeyskoyi intehratsiyi [Conceptual directions of higher education development in Ukraine in the context of European integration]. Youth and the market. No. 8(175). pp. 28–31. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.179333 [in Ukrainian].
Yazvinska, O. M. (2011). Problema profesiynoyi mobilnosti suchasnoho fakhivtsya v konteksti fundamentalizatsiyi profesiynoyi pidhotovky [The problem of professional mobility of a modern specialist in the context of fundamentalization of professional training]. Bulletin of the National Transport University. No. 24 (1). pp. 32–36. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.