“HARD SKILLS” ТА “SOFT SKILLS” ЯК СКЛАДОВІ ЕЛЕМЕНТИ ІНКЛЮЗИВНОЇ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

Автор(и)

  • Олена Акімова

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.236341

Ключові слова:

тверді навички, м’які навички, майбутній вчитель початкових класів, діти з особливими освітніми потребами, інклюзивна готовність

Анотація

У статті охарактеризовано зміст та шляхи формування твердих і м’яких навичок у майбутніх учителів початкових класів; визначено зміст навичок “hard skills” і “soft skills” як складових елементів формування інклюзивної готовності майбутніх учителів початкових класів; окреслено етапи формування навичок “hard skills” і “soft skills”: формування мотиваційної й когнітивної сфери; розвиток рефлексивної й операційної сфери; застосування сформованих твердих та м’яких навичок у практичній і дослідницькій діяльності.

Біографія автора

Олена Акімова

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки, психології, початкової освіти та освітнього менеджменту Комунального закладу “Харківська гуманітарно-педагогічна академія” Харківської обласної ради

Посилання

Buiniak, M. H. (2017). Strukturno-lohichnyi pidkhid u formuvanni psykholohichnoi hotovnosti pedahohiv do navchannia ditei z osoblyvymy osvitnimy potrebamy [Structural and logical approach in the formation of psychological readiness of teachers to teach children with special educational needs]. Scientific journal of the National Pedagogical University named after M. Dragomanov. Series 19. Vol.34. pp. 117–121. [in Ukrainian].

Vasylieva, M. P. (2003). Normatyvnyi komponent profesiinoi povedinky pedahoha z pozytsii pedahohichnoi deontolohii [Normative component of professional behavior of a teacher from the standpoint of pedagogical deontology]. Means of the research work: a collection of scientific papers. Vol.19. pp.164–174. [in Ukrainian].

Kazachiner, O. S. (2019). “Hard skills” ta “Soft skills” inkliuzyvno kompetentnoho vchytelia inozemnoi movy [“Hard skills” and “Soft skills” of an inclusively competent foreign language teacher]. Innovative pedagogy. Vol.10, pp.153–157. [in Ukrainian].

Koval, K. O. (2015). Rozvytok “soft skills” u studentiv – odyn z vazhlyvykh chynnykiv pratsevlashtuvannia [The development of “soft skills” in students is one of the important factors of employment]. Bulletin of Vinnytsya Polytechnic Institute. No.2. pp. 162–167. [in Ukrainian].

Kharkivska, A. A., Petrychenko, L. O., Babakina, O. O. & Akimova, O. M. (2019). Osnovy inkliuzyvnoi osvity v pochatkovii shkoli : robochyi zoshyt [Fundamentals of inclusive education in primary school: workbook]. (Ed.). H. F. Ponomarova. Municipal Institution “Kharkiv Humanitarian and Pedagogical Academy” of the Kharkiv Regional Council. Kharkiv,124 p. [in Ukrainian].

Profesiinyi standart “Vchytel pochatkovykh klasiv zakladu zahalnoi serednoi osvity” [Professional standard “Primary school teacherof general secondary education institution”] approved by the order of the Ministry of Social Policy of Ukraine dated August 10, 2018 No.1143. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v1143732-18 (Accessed 07 May 2021) [in Ukrainian].

Tymofieieva, I. (2020). Rozvytok naskriznykh vmin u protsesi fakhovoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv [Development of end-to-end skills in the process of professional training of future primary school teachers]. Proceedings of the II International Scientific and Practical Internet Conference. Vinnytsia, Vol. 9. pp. 49–51. [in Ukrainian].

Udych, Z. (2017). Seredovyshchnyi pidkhid u vprovadzhenni inkliuzyvnoi osvity v serednii zahalnoosvitnii shkoli [Environmental approach in the implementation of inclusive education in secondary school]. Scientific notes of Ternopil National Pedagogical University named after Volodymyr Hnatyuk. Series: Pedagogy. No. 3. pp. 127–134. [in Ukrainian].

Shevtsiv, Z. M. (2017). Teoriia i metodyka profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly do roboty v inkliuzyvnomu seredovyshchi zahalnoosvitnoho navchalnoho zakladu [Theory and methods of professional training of future primary school teachers to work in an inclusive environment of a secondary school]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Rivne, 44 p. [in Ukrainian].

Shyshenko, V. O. (2018). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv do roboty v umovakh inkliuzyvnoho navchannia [Acmeological approach to the degree training of future primary school teachers]. Pedagogy and psychology. Vol.59. pp. 244–252. [in Ukrainian].

Shkvyr, O. & Kazakova, N. (2021). Akmeolohichnyi pidkhid do stupenevoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv [Acmeological approach to the degree training of future primary school teachers]. Youth & market. Vol. 2(188). pp. 38–41. [in Ukrainian].

Brewer, L. The top 6 skills today’s employers want. Work in progress. Available at: http://iloblog.org/2014/04/11/the-top-6-skills-todays-employers-want (Accessed 07 May 2021) [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-03

Номер

Розділ

Статті