СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ ЯК ДОДАТКОВИЙ ІНСТРУМЕНТ ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ

Автор(и)

  • Ірина Гоцинець

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.236349

Ключові слова:

інформаційні та комунікаційні технології, соціальні мережі, іншомовна інформаційна компетентність, інформаційно-комунікативна компетентність, змішане навчання, професійна компетентність

Анотація

У статті порушуються питання, пов’язані з процесом формування іншомовної інформаційної компетентності за допомогою соціальних мереж. Автор наводить фрагмент дослідження, проведеного серед студентів і викладачів іноземної мови. Пропонована стаття спрямована на виявлення готовності студентів і викладачів до залучення соціальних мереж в освітній процес. Дослідження проводилося методом анкетування. Розглядаються й аналізуються думки та очікування викладачів і студентів щодо застосування соціальних мереж на практичних заняттях з іноземної мови в рамках змішаного навчання. Наводиться аналіз думок з питання ефективності застосування соціальних мереж для розвитку різних видів мовленнєвої діяльності. Представлене дослідження дає змогу оцінити педагогічну придатність соціальних мереж у процесі формування іншомовної інформаційно-комунікативної компетентності студентів.

Біографія автора

Ірина Гоцинець

кандидат філологічних наук, доцент кафедри порівняльної педагогіки та методики викладання іноземних мов Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Kovaleva, A. G. (2015). Obucheniye inostrannomu yazyku studentov radiotekhnicheskikh napravleniy podgotovki na osnove multimediynykh transformatsiy [Teaching a foreign language to students of radio engineering directions of training on the basis of multimedia transformations]. Сandidateјs thesis. In the world of scientific discoveries. No. 11.1 (71). Krasnoyarsk, 9 p. [in Russian].

Klimenko, O. A. (2012). Sotsialnyye seti kak sredstvo obucheniya i vzaimodeystviya uchastnikov obrazovatelnogo protsessa [Social networks as a means of teaching and interaction of participants in the educational process]. Teoriya i praktika obrazovaniya v sovremennom mire: materialy Mezhdunarodnoy zaochnoy nauchnoy konferentsii – Theory and practice of education in the modern world: Proceedings of the International correspondence Scientific Conference. St. Petersburg, pp. 405–407. [in Russian].

Lunkova, Ye. (2013). Vozmozhnosti ispolzovaniya informatsionno-obrazovatelnogo prostranstva v obuchenii studentov-psikhologov [Possibilities of using information and educational space in teaching psychology students]. Culture and education. No. 1, September. [in Russian].

Maksimova, Ye. Ye. (2017). Obrazovatelnyy potentsial virtualnykh sotsialnykh setey v obuchenii inostrannym yazykam [Educational potential of virtual social networks in teaching foreign languages]. Evolution of modern science. Collection of articles of the International Scientific and Practical Conference. Part 2. pp. 140–142. [in Russian].

Patarakin, Ye. D. (2009). Sotsialnyye vzaimodeystviya i setevoye obucheniye 2.0. [Social interactions and network learning 2.0]. Moscow, 176 p. [in Russian].

Raitskaya, L. K. (2010). Sushchnost i formirovaniye inoyazychnoy informatsionnoy kompetentsii v vysshey shkole [Essence and formation of foreign language information competence in higher education]. Bulletin of Moscow University. Series 20. Pedagogical education. No. 2. pp. 28–35. [in Russian].

Sazanov, V. M. (2012). Sotsialnyye seti – publichnaya sfera [Social networks – the public sphere in 2 volumes]. Vol. 1. 220 p. [in Russian].

Sinelnyk, I. (2012). Aktivizatsiya naukovo-doslidnoiyi diyalnosti studentiv pedagogichnikh spetsialnostey zasobami informatsiyno-komunikatsiynikh tekhnologiy [Activization of scientific and prelude to students in pedagogical specialties by means of information and communication technologies]. “Youth and market”.Monthly scientific-pedagogical journal. Vol. 3 (86). pp.113–117. [in Ukrainian].

Titova, S. V. Sotsialnyye servisy v prepodavanii inostrannykh yazykov: perspektivy ispolzovaniya [Social services in teaching foreign languages: perspectives of use]. Available at: http://lib2.znate.ru/docs/index-348528.html (Accessed 05 Jan. 2018).[in Russian].

Barnes, J. A. (1975). Class and Comittees in Norwegian Island Parish. Human Relations NY: Hafner Press. [in English].

Boyd, D. M. & Elison, N. B. (2007). Social Network Sites: Definition, History, and Scolarship. Journal of Computer-Mediated Communication. Vol. 13 (1). pp. 210–230. [in English].

Chin-His, L., Warschauer, M. & Blake, R. (2016). Language learning through social networks: perceptions and reality. Language Learning & Technology. Vol. 20. No. 1. pp. 124–143. [in English].

Crystal, D. (2017) Texts and Tweets: Myths and Realities. Available at: https://www.youtube.com/watch?v= Boj8VYzDAy8. [in English].

Gilpin, D. R. (2011). Working the Twittersphere: Microblogging as professional identity construction. In Z. Papacharissi (Ed), A networked self: Identity, community, and cultureon social network sites D. R. Gilpin NY: Routledge. [in English].

Handley, A. & Chapman, C. (2011). Content Rules. How to Create Killer Blogs, Podcasts, Videos, Ebooks, Webinars (and More) That Engage Customers and Ignite Your Business. New Jersey: John Wiley & Sons, Inc., Hoboken. 290 p. [in English].

McBride, K. (2018). Social-Networking Sites in Foreign Language Classes: Opportunities for Re-creation. Available at: http://www.slu.edu/~kmcbrid8/McBride09_SNS.pdf [in English].

Stevenson, M. P. & Liu, M. (2010). Learning a Language with Web 2.0: Exploring the Use of Social Networking Features of Foreign Language Learning Websites. Calico Journal. Vol. 27. No.2. Available at: https://journals.equinoxpub. com/index.php/CALICO/article/view/23033 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-03

Номер

Розділ

Статті