СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ ЯК ДОДАТКОВИЙ ІНСТРУМЕНТ ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.236349Ключові слова:
інформаційні та комунікаційні технології, соціальні мережі, іншомовна інформаційна компетентність, інформаційно-комунікативна компетентність, змішане навчання, професійна компетентністьАнотація
У статті порушуються питання, пов’язані з процесом формування іншомовної інформаційної компетентності за допомогою соціальних мереж. Автор наводить фрагмент дослідження, проведеного серед студентів і викладачів іноземної мови. Пропонована стаття спрямована на виявлення готовності студентів і викладачів до залучення соціальних мереж в освітній процес. Дослідження проводилося методом анкетування. Розглядаються й аналізуються думки та очікування викладачів і студентів щодо застосування соціальних мереж на практичних заняттях з іноземної мови в рамках змішаного навчання. Наводиться аналіз думок з питання ефективності застосування соціальних мереж для розвитку різних видів мовленнєвої діяльності. Представлене дослідження дає змогу оцінити педагогічну придатність соціальних мереж у процесі формування іншомовної інформаційно-комунікативної компетентності студентів.
Посилання
Kovaleva, A. G. (2015). Obucheniye inostrannomu yazyku studentov radiotekhnicheskikh napravleniy podgotovki na osnove multimediynykh transformatsiy [Teaching a foreign language to students of radio engineering directions of training on the basis of multimedia transformations]. Сandidateјs thesis. In the world of scientific discoveries. No. 11.1 (71). Krasnoyarsk, 9 p. [in Russian].
Klimenko, O. A. (2012). Sotsialnyye seti kak sredstvo obucheniya i vzaimodeystviya uchastnikov obrazovatelnogo protsessa [Social networks as a means of teaching and interaction of participants in the educational process]. Teoriya i praktika obrazovaniya v sovremennom mire: materialy Mezhdunarodnoy zaochnoy nauchnoy konferentsii – Theory and practice of education in the modern world: Proceedings of the International correspondence Scientific Conference. St. Petersburg, pp. 405–407. [in Russian].
Lunkova, Ye. (2013). Vozmozhnosti ispolzovaniya informatsionno-obrazovatelnogo prostranstva v obuchenii studentov-psikhologov [Possibilities of using information and educational space in teaching psychology students]. Culture and education. No. 1, September. [in Russian].
Maksimova, Ye. Ye. (2017). Obrazovatelnyy potentsial virtualnykh sotsialnykh setey v obuchenii inostrannym yazykam [Educational potential of virtual social networks in teaching foreign languages]. Evolution of modern science. Collection of articles of the International Scientific and Practical Conference. Part 2. pp. 140–142. [in Russian].
Patarakin, Ye. D. (2009). Sotsialnyye vzaimodeystviya i setevoye obucheniye 2.0. [Social interactions and network learning 2.0]. Moscow, 176 p. [in Russian].
Raitskaya, L. K. (2010). Sushchnost i formirovaniye inoyazychnoy informatsionnoy kompetentsii v vysshey shkole [Essence and formation of foreign language information competence in higher education]. Bulletin of Moscow University. Series 20. Pedagogical education. No. 2. pp. 28–35. [in Russian].
Sazanov, V. M. (2012). Sotsialnyye seti – publichnaya sfera [Social networks – the public sphere in 2 volumes]. Vol. 1. 220 p. [in Russian].
Sinelnyk, I. (2012). Aktivizatsiya naukovo-doslidnoiyi diyalnosti studentiv pedagogichnikh spetsialnostey zasobami informatsiyno-komunikatsiynikh tekhnologiy [Activization of scientific and prelude to students in pedagogical specialties by means of information and communication technologies]. “Youth and market”.Monthly scientific-pedagogical journal. Vol. 3 (86). pp.113–117. [in Ukrainian].
Titova, S. V. Sotsialnyye servisy v prepodavanii inostrannykh yazykov: perspektivy ispolzovaniya [Social services in teaching foreign languages: perspectives of use]. Available at: http://lib2.znate.ru/docs/index-348528.html (Accessed 05 Jan. 2018).[in Russian].
Barnes, J. A. (1975). Class and Comittees in Norwegian Island Parish. Human Relations NY: Hafner Press. [in English].
Boyd, D. M. & Elison, N. B. (2007). Social Network Sites: Definition, History, and Scolarship. Journal of Computer-Mediated Communication. Vol. 13 (1). pp. 210–230. [in English].
Chin-His, L., Warschauer, M. & Blake, R. (2016). Language learning through social networks: perceptions and reality. Language Learning & Technology. Vol. 20. No. 1. pp. 124–143. [in English].
Crystal, D. (2017) Texts and Tweets: Myths and Realities. Available at: https://www.youtube.com/watch?v= Boj8VYzDAy8. [in English].
Gilpin, D. R. (2011). Working the Twittersphere: Microblogging as professional identity construction. In Z. Papacharissi (Ed), A networked self: Identity, community, and cultureon social network sites D. R. Gilpin NY: Routledge. [in English].
Handley, A. & Chapman, C. (2011). Content Rules. How to Create Killer Blogs, Podcasts, Videos, Ebooks, Webinars (and More) That Engage Customers and Ignite Your Business. New Jersey: John Wiley & Sons, Inc., Hoboken. 290 p. [in English].
McBride, K. (2018). Social-Networking Sites in Foreign Language Classes: Opportunities for Re-creation. Available at: http://www.slu.edu/~kmcbrid8/McBride09_SNS.pdf [in English].
Stevenson, M. P. & Liu, M. (2010). Learning a Language with Web 2.0: Exploring the Use of Social Networking Features of Foreign Language Learning Websites. Calico Journal. Vol. 27. No.2. Available at: https://journals.equinoxpub. com/index.php/CALICO/article/view/23033 [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.