ПРОФЕСІЙНО-ТВОРЧА САМОРЕАЛІЗАЦІЯ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗАСОБАМИ ТРЕНІНГУ

Автор(и)

  • Алла Сеник

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.236352

Ключові слова:

особистість, тренінг, креативність, творчість, професійна самореалізація, творча самореалізація

Анотація

У статті розглянуто одне з важливих питань освітнього процесу, що полягає у з’ясуванні актуальності використання тренінгу як засобу, що сприятиме якісній професійно-творчій підготовці здобувачів вищої освіти. У матеріалах публікації підкреслено, що, наприклад, у живих організмів творчість проявляється у формі пристосування до змін у навколишньому середовищі, а творчість у суспільстві є вищою формою прояву діяльності людини щодо створенню нового та раніше не існуючого. Цінність тренінгу для розвитку творчості за своєю природною сутністю полягає в оновленні та змінах. Автором проаналізовано особливості використання методичних засобів, що використовуються у тренінгу особистісного зростання. У статті значну увагу приділено креативності здобувачів вищої освіти, що уможливлює прояв оригінальності мислення, збагачення уяви, почуття гумору, розвитку естетичних цінностей, що є значущим для підготовки здобувачів вищої освіти. Істотною умовою формування у здобувачів вищої освіти здатності до професійно-творчої самореалізації визначено саме актуалізацію здатності до самовладання і впевненості у собі.

Біографія автора

Алла Сеник

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри психології і соціальної роботи Західноукраїнського національного університету

Посилання

Dolynska, L. V. & Penkova, O. I. (2016). Samorealizatsiia osobystosti yak sotsialno-psykholohichnyi fenomen [Self-realization of personality as a socio-psychological phenomenon]. Scientific journal of the National Pedagogical University named after Mykhaylo Drahomanov. Ser. 12: Psychological Sciences: Coll. Science. works. Kyiv, No. 3 (48). pp. 18–25. [in Ukrainian].

Ieromina, L. Ye. (2020). Sotsialna robota: praktykum: navchalno-metodychnyi posibnyk dlia zdobuvachiv vyshchoi osvity pershoho (bakalavrskoho) rivnia [Social work: workshop: educational and methodical manual for applicants for higher education of the first (bachelor’s) level]. (Ed.). L. Yu. Moskalova. Melitopol, 91 p. [in Ukrainian].

Ostapchuk, O. (2016). Profesiino-tvorcha samorealizatsiia maibutnoho vchytelia zasobamy refleksyvnoho proektuvannia [Professional and creative self-realization of the future teacher by means of reflective design]. Pedagogical innovations: ideas, realities, perspectives. Vol. 2. pp. 6–18. [in Ukrainian].

Pedahohichnyi profesionalizm yak naukova katehoriia. Pedahohichna tvorchist, maisternist, profesionalizm u systemi pidhotovky osvitianskykh kadriv: zdobutky, poshuky, perspektyvy : monohrafiia [Pedagogical professionalism as a scientific category. Pedagogical creativity, skill, professionalism in the system of educational training: achievements, searches, prospects]. (Ed.).V. Huzii. Kyiv, 2015. pp. 109–155. [in Ukrainian].

Rybalko, L. S., Chernovol-Tkachenko, R. I. & Tverdokhlib, H. V. (2019). Profesiina samorealizatsiia pedahohiv: inshomovne osvitnie seredovyshche, tekhnolohiia samorealizatsii vchyteliv inozemnoi movy [Professional self-realization of teachers: foreign language educational environment, technology of self-realization of foreign language teachers]. Kharkiv, 112 p. [in Ukrainian].

Samorealizatsiia piznavalno-tvorchoho i profesiinoho potentsialu osobystosti v innovatsiinii osviti (2016). [Self-realization of cognitive-creative and professional potential of the individual in innovative education]. (Ed.). M. O. Lazarieva. Sumy, 296 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-03

Номер

Розділ

Статті