СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО НАВЧАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ: ПЕРСПЕКТИВНІ ВЕКТОРИ ДОСЛІДЖЕНЬ

Автор(и)

  • Ірина Гуменюк

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.236356

Ключові слова:

підхід до навчання мови, мовна освіта, мовний освітній простір, системність, синергетичність

Анотація

У статті здійснено аналіз наукового інформаційного простору на предмет методичних розробок реалізації сучасних підходів до мовної освіти в процесі навчання української мови за професійним спрямуванням. Акцентовано увагу на різноманітності кваліфікаційних найменувань, семантичних трактувань поняття “підхід до навчання”, а також класифікаційних критеріїв виділення наявних різновидів. Визначено рівні наукового вивчення проблеми та перспективні вектори досліджень у методиці навчання української мови за професійним спрямуванням.

Біографія автора

Ірина Гуменюк

кандидат філологічних наук, доцент кафедри педагогіки початкової освіти ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника”

Посилання

Atroshchenko, T. & Zdanevych, L. (2021). Aksiolohichnyi pidkhid u formuvanni polikulturnoi kompetentnosti maibutnikh vykhovateliv zakladiv doshkilnoi osvity [Аn axiological approach in the formation of multicultural competence of future educators of preschool educational establishments]. Youth & market, No. 2 (188), pp. 6–11. [in Ukrainian].

Biichuk, H. (2019). Kontseptualni zasady realizatsii kompetentnisno oriientovanoho navchannia ukrainskoi literatury v litsei [Conceptual principles of implementation of competence-oriented teaching of Ukrainian literature in lyceum]. Conceptual bases of competence teaching of the Ukrainian language: a collection of materials of the round table dedicated to the memory of the corresponding member of the NAES of Ukraine, doctor of pedagogical sciences, professor Biliayev O.M. Kyiv, pp. 7–9. [in Ukrainian].

Holub, N. B. (2014). Dialohizatsiia protsesu navchannia ukrainskoi movy uchniv osnovnoi shkoly. [Dialogization of the process of teaching the Ukrainian language to primary school students]. Scientific Notes of Ostroh Academy National University: Psychology and Pedagogy Series, Vol. 29, pp. 3–8. [in Ukrainian].

Holub, N. (2015). Pidkhody do navchannia ukrainskoi movy v osnovnii shkoli [Approaches to teaching the Ukrainian language in primary school]. Ukrainian language and literature at school, No. 3, pp. 2–10. [in Ukrainian].

Humeniuk, I. M. (2020). Kintsevyi rezultat navchannia v teorii ta praktytsi vykladannia ukrainskoi movy za profesiinym spriamuvanniam [The learning outcome in theory and practice of teaching the Ukrainian language for professional purposes]. Mountain School of Ukrainian Carpaty, No. 23, pp. 5–13. [in Ukrainian].

Diduk-Stupiak, H. I. (2013). Filosofski kontsepty linhvometodychnoi tekhnolohii “Interaktsiia riznotypovykh pidkhodiv do vyvchennia ukrainskoi movy” [Philosophical concepts of the linguo-methodical macro technology “Interaction of diverse approaches to learning Ukrainian”]. Academic Bulletin of Donbas, No. 2. Available at: http://nbuv.gov.ua/ UJRN/nvd_2013_2_4 [in Ukrainian].

Kirillova, T. L. (2001). Videotekst v obuchenii audirovaniju [Video text in teaching listening]. Text-2000: Theory and Practice. Interdisciplinary approaches: Proceedings of the All-Russian Scientific Conference. Part ІІ. Izhevsk: UdGU, pp. 27–29. [in Russian].

Kotyk, T. M. (2013). Meta yak forma vidobrazhennia kontseptualnykh pidkhodiv do protsesu navchannia ridnoi movy molodshykh shkoliariv [Goal as a form of representing the conceptual approaches to the process of teaching native language to primary school pupils]. Mountain School of Ukrainian Carpaty, No. 8–9, pp. 74–78. [in Ukrainian].

Kulyk, O. (2017). Osobystisno oriientovanyi pidkhid do navchannia yak chynnyk movlennievoho rozvytku uchniv [Personality-based approach to education as a means of pupils’ speech development]. The Pedagogical Process: Theory and Practice (Pedagogy series), No. 2 (57), pp. 114–118. [in Ukrainian].

Kucherenko, I. (2018). Tekhnolohichnyi aspekt vyvchennia ukrainskoi movy [Technological aspect of studying the Ukrainian language]. Dyvoslovo, No. 6, pp. 2–7. [in Ukrainian].

Kucheruk, O. A. (2006). Linhvodydaktychni umovy vykhovannia pochuttia prekrasnoho [Linguodidactic conditions for educating the sense of beauty]. Fundamentals of aesthetic education in the school course of the Ukrainian language: A Textbook. Zhytomyr, pp. 44–50. [in Ukrainian].

Kucheruk, O. A. (2008). Problema metodolohii navchannia movy u svitli filosofsko-osvitnikh pidkhodiv [Problems of the language teaching methodology according to philosophical-educational approaches]. Zhytomyr Ivan Franko State University Journal. Pedagogical sciences, Vol. 42, pp. 29–35. [in Ukrainian].

Mushyrovska, N. (2014). Rol kohnityvno-komunikatyvnoho pidkhodu v optymizatsii protsesu vykladannia ukrainskoi movy za profesiinym spriamuvanniam [The role of the cognitive-communicative approach in optimizing the process of teaching the Ukrainian language for professional purposes]. Scientific Notes of Ostroh Academy National University: Psychology and Pedagogy Series, Vol. 29, pp. 138–143. [in Ukrainian].

Omelchuk, S. (2015). Doslidnytskyi pidkhid do navchannia movy: linhvodydaktychnyi slovnyk-dovidnyk: navchalnyi posibnyk [Research approach to language teaching: linguodidactic dictionary-reference book: textbook]. Kyiv. 56 р. [in Ukrainian].

Omelchuk, S. (2013). Pidkhid do navchannia yak bazova katehoriia suchasnoi linhvodydaktychnoi nauky [Approach to teaching as a basic category of modern linguodidactic science]. Ukrainian language and literature at school, No. 2, pp. 2 – 8. [in Ukrainian].

Ponomarenko, N. (2017). Kulturolohichnyi pidkhid do navchannia ukrainskoi movy maibutnikh molodshykh spetsialistiv z zhurnalistyky [Culturological approach to the study of Ukrainian language of the future junior specialists in journalism]. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies, No. 2 (66), pp. 103–113. [in Ukrainian].

Selevko, G. K. (2006). Entsyklopediya obrazovatelnykh tekhnologiy [Encyclopedia of educational technologies]. In 2 vol. Vol. 1. Moscov, 816 р. [in Russian].

Slovnyk ukrainskoi movy: v 11 tomakh. (1975). [Dictionary of the Ukrainian language: in 11 volumes]. Vol. 6: P-Poity. (Ed.). A. V. Lahutina & K. V. Lenets. Kyiv, 832 р. [in Ukrainian].

Strohanova, H. M. (2011). Sytuatyvnyi pidkhid do profesiinoi pidhotovky vchytelia ukrainskoi movy [The situational approach to vocational training of the teacher of the Ukrainian language]. Philological Studies: Scientific Bulletin of Kryvyi Rih State Pedagogical University, Vol. 6, pp. 719–724. [in Ukrainian].

Anthony, E. M. (1963). Approach, Method and Technique. English Language Teaching. London, Vol. 17, pp. 63–67.[in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-03

Номер

Розділ

Статті