РОЗВИТОК ТВОРЧОСТІ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБАМИ КАЗКИ, ІНСЦЕНІЗОВАНОЇ У ГРІ У СЕРЕДОВИЩІ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Леся Перхун
  • Мар’яна Клим

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.236359

Ключові слова:

творчість, діти дошкільного віку, ігрова діяльність, інсценізація, заклади дошкільної освіти

Анотація

У статті окреслено особливості розвитку творчості дітей дошкільного віку через інсценізацію казки в ігровій діяльності. Встановлено, що ігрова діяльність є запорукою кращого пізнання соціального світу, а творчість показує рівень її розвитку, а також є фактором, що стимулює подальший розвиток дошкільника. За допомогою казки розвивається увага та проникливість, збагачується словниковий запас, розширюється інформація про навколишній світ. Вихователь, використовуючи казки, надихає дитину на подальший пошук та формування творчої позиції. З’ясовано, що динамічний інтелектуальний розвиток провокує потребу в нових знаннях.

Біографії авторів

Леся Перхун

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Мар’яна Клим

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної педагогіки та корекційної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Arnaudov M. (2007). Psykholohiia literaturnoi tvorchosti [Psychology of literary creativity]. Moskow, 54 p. [in Ukrainian].

Bielienka, H. (2006). Vykhovatel ditei doshkilnoho viku: stanovlennia fakhivtsia v umovakh navchannia [Educator of preschool children: becoming a specialist in the learning environment]. Kyiv, 304 p. [in Ukrainian].

Bilan, O., Vozna, L. & Maksymenko, O. (2012). Ukrainske doshkillia: prohrama vykhovannia ta navchannia ditei u doshkilnykh zakladakh [Ukrainian preschool: the program of education and training of children in preschool institutions]. Ternopil, 264 p. [in Ukrainian].

Vasylevska, O. (2012). Kazkoterapiia yak zasib psykholoho-pedahohichnoho vplyvu [Fairy tale therapy as a means of psychological and pedagogical influence]. Drahomanov NPU Scientific journal. Series 12: Psychological Sciences. issue. 39. pp. 30–36. [in Ukrainian].

Demchenko, O. (2010). Osoblyvosti stvorennia verbalnykh vykhovnykh sytuatsii za zmistom kazok u roboti z doshkilniatamy [Features of creating verbal educational situations on the content of fairy tales in working with preschoolers]. Humanization of the educational process: a collection of scientific papers. Part 1. Sloviansk, pp.81–88. [in Ukrainian].

Zameliuk, M. (2015). Hotovnist maibutnoho vykhovatelia do realizatsii tvorchoho potentsialu doshkilnyka zasobamy avtorskoi kazky: tsilemotyvatsiinyi komponent [Readiness of the future educator to realize the creative potential of the preschooler by means of the author’s fairy tale: purposeful component]. Pedagogical skills: methodology, theory, technologies. Cherkasy, pp. 15–17. [in Ukrainian].

Zameliuk, M. (2013). Suchasnyi vykhovatel – kreatyvna osobystist [Modern educator – a creative person]. Preschool education. No. 5. p. 13. [in Ukrainian].

Lopatina, H. (2011). Khudozhnie slovo yak zasib navchannia dialohichnoho movlennia ditei molodshoho doshkilnoho viku [Art word as a means of teaching dialogic speech to children of primary school age]. Pedagogical education: theory and practice. 2011. issue 8. pp. 227–231. [in Ukrainian].

Pirozhenko, T., Ladyvir, S. & Bila, I. (2014). Dytyna u suchasnomu sotsioprostori [The child in the modern socio-space]. Kirovograd, p. 272. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-03

Номер

Розділ

Статті