СТВОРЕННЯ ІННОВАЦІЙНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА В КОНТЕКСТІ МОДЕРНІЗАЦІЇ ЗВО УКРАЇНИ

Автор(и)

  • Людмила Мацук
  • Олександра Кузенко
  • Петро Кузенко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.236413

Ключові слова:

інноваційні технології, інноваційне освітнє середовище, заклад вищої освіти, модернізація освітнього процесу, професійна компетентність педагога, Болонський процес

Анотація

У статті розглянуто основні аспекти створення інноваційного освітнього середовища в контексті модернізації ЗВО України. Акцентується, що завдяки цьому напряму модернізації ЗВО відбуваються якісні зміни в результатах освітньої діяльності, створюються удосконалені форми освітньої діяльності здобувачів вищої освіти. Використання інноваційних освітніх технологій в професійній підготовці забезпечують формування професійно важливих компетентностей особистості шляхом організації науково-дослідницьких й навчально-методичних проєктів; ознайомлення та впровадження кращого вітчизняного та європейського та досвіду в галузі освіти; організації та проведенні конференцій, семінарів, “круглих столів”, тренінгових курсів; використанню в усіх видах освітньої діяльності ІТ-технологій.

Біографії авторів

Людмила Мацук

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії та методики дошкільної і спеціальної освіти ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника”

Олександра Кузенко

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри українознавства і філософії, Івано-Франківського національного медичного університету

Петро Кузенко

кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри образотворчого і декоративно-прикладного мистецтва та реставрації Навчально-наукового Інституту мистецтв ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника”

Посилання

Bachynska, Y. M. (2007). Mekhanizm formuvannia innovatsiinoho osvitnoho prostoru v rehioni [The mechanism of formation of innovative educational space in the region]. Pedagogy and Psychology. No. 1 (54). pp. 79–88. [in Ukrainian].

Vashchenko, L. Rivni rozvytku innovatsiinoho seredovyshcha [Levels of development of the innovation environment]. Available at: http: // osvita.ua / school / method /1934 /[in Ukrainian].

Dubaseniuk, O.A. (2009). Innovatsiini osvitni tekhnolohii ta metodyky v systemi profesiino-pedahohichnoi pidhotovky [Innovative educational technologies and methods in the system of professional and pedagogical training]. Professional pedagogical education: innovative technologies and methods: Monograph. (Ed.). O.A. Dubaseniuk. Zhytomyr, pp. 14–47. [in Ukrainian].

Entsyklopediia osvity (2008). [Encyclopedia of Education]. Acad. of Ped. Sciences of Ukraine; (Ed.). V.Kremin. Kyiv, 1040 p. [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy “Pro osvitu” [Law of Ukraine “On Education”]. Available at: //zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1060-12 [in Ukrainian].

Katashov, A. I. (2000). Litsei u litsei [Lyceum in lyceum]. Director of school, lyceum, gymnasium. No. 1. pp. 55–62. [in Ukrainian].

Katashov, A. I. (2001). Pedahohichni osnovy rozvytku innovatsiinoho osvitnoho seredovyshcha suchasnoho litseiu [Pedagogical bases of development of the innovative educational environment of modern lyceum]. Extended abstract of candidateјs thesis. T. Shevchenko Lugansk State Ped. Univ., Nat. Ped. Univ. named after Dragomanov. Luhansk, 20 p. [in Ukrainian].

Matsuk, L.O. (2019). Vykorystannia innovatsiinykh tekhnolohii v konteksti vprovadzhennia suchasnykh kontseptsii rozvytku pedahohichnoi osvity v Ukraini [Use of innovative technologies in the context of introduction of modern concepts of development of pedagogical education in Ukraine]. Collection of scientific works of the National Academy of the State Border Guard Service of Ukraine.Series: Pedagogical sciences. (Ed.). O.V.Didenko. Khmelnytsky, No. 1 (16). pp. 299–312. [in Ukrainian].

Melnyk, N. A. (2009). Novi formy vprovadzhennia ta poshyrennia pedahohichnoho dosvidu yak vazhlyva umova stvorennia innovatsiinoho osvitnoho seredovyshcha [New forms of introduction and dissemination of pedagogical experience as an important condition for creating an innovative educational environment]. School management. No. 36 (408). pp. 45–56. [in Ukrainian].

Mykytiuk, S. O. Osvitnie seredovyshche yak resurs yakosti pidhotovky pedahohiv u VNZ [Educational environment as a resource for the quality of teacher training in universities]. Available at: http://archive.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/pednauk/2012_6/308.pdf [in Ukrainian].

Natsionalna doktryna rozvytku osvity [National doctrine of education development]. Available at: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/347/2002). [in Ukrainian].

Osadcha, K., Osadchyi, V., Spirin, O. & Kruhlyk, V. (2021). Realizatsiia indyvidualizatsii ta personalizatsii navchannia zasobamy MOODLE [Implementation of individualization and personalization of training by means of MOODLE]. Youth and the Market. No.1 (187). pp.38–43. [in Ukrainian].

Tkachuk, N. (2015). Innovatsiine osvitnie seredovyshche yak umova rozvytku profesiinoi kompetentnosti pedahohiv [Innovative educational environment as a condition for the development of professional competence of teachers]. Scientific Bulletin of Lesia Ukrainka East European National University. Lutsk, No.1 (32). pp. 124–129. [in Ukrainian].

Shapran, O.I. & Shapran, Y.P. Stvorennia innovatsiinoho osvitnoho seredovyshcha v protsesi profesiinoi pidhotovky maibutnoho vchytelia [Creating an innovative educational environment in the process of professional training of future teachers]. Available at: https://www.sportpedagogy.org.ua/html/journal/2010-09/10soitpt.pdf. [in Ukrainian].

Yablon, L.S. & Kuzenko, O.I. (2020). Aktualni problemy rozvytku pedahohichnoi maisternosti suchasnohofakhivtsia [Actual problems of development of pedagogical skill of the modern expert]. Educational horizons. No.2(51). pp.147–150. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-03

Номер

Розділ

Статті