ДОСВІД ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАННІ ІНОЗЕМНИХ МОВ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.236414Ключові слова:
інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ), викладання іноземних мов, фонетика, словниковий запас, читання, слухання, говоріння, граматика, комп’ютерні діагностичні тести, переваги та недоліки використання ІКТАнотація
У статті розглядається використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у навчанні іноземних мов,їх переваги та недоліки. ІКТ охоплює набір технологічних інструментів та ресурсів, які використовуються для спілкування, створення, розповсюдження, зберігання їх інформації і управління нею. Сьогодні існує багато можливостей для використання ІКТ на заняттях іноземних мов: мультимедійні підручники та електронні словники, освітні програми, граматичні та комунікативні завдання в Інтернеті, пошук і дослідження в Інтернеті, авторські програми викладачів тощо. Існує необхідність розширення переліку ресурсів, що допомагають ефективно вивчати мову, ураховування різних ресурсів з точки зору їх корисності та функціональності. Інформаційно-комунікаційні технології розглядаються з точки зору основних видів навчальних завдань: фонетики, лексики, читання, аудіювання, говоріння, граматики, комп’ютерних діагностичних тестів. Беручи до уваги всі позитивні та негативні наслідки використання ІКТ, було зроблено висновок, що вони ефективні в поєднанні з традиційними методами та сприяють якісному формуванню вмінь і навичок володіння іноземною мовою. Це інструмент, який допомагає викладачам вдосконалити процес набуття знань. Важко уявити сучасний навчальний процес без використання нових інформаційно-комунікаційних технологій та різноманітних комп’ютерних програм. Вони дають можливість самостійно працювати, оцінювати навички здобувачів освіти, набуті в процесі навчання.
Посилання
Ishchuk, N. Yu. (2006). Vykorystannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii u navchalno-vykhovnomu protsesi yak sotsialna i psykholoho-pedahohichna problema [The use of information and communication technologies in the educational process as a social and psychological-pedagogical problem]. Innovatsionnye tekhnologii v obrazovanii: Materialy ІІІ nauchno-prakticheskoy konferentsii – An innovative technologies in education: Proceedings of the 3 rd Scientific-Practical Conference. Symferopol, pp. 237–241. [in Russian].
Miastkovska, M., Kobylianska, I. & Vasazhenko, N. Analiz nedolikiv informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii u zakladakh vyshchoi osvity [An analysis of the shortcomings of information and communication technologies in higher education institutions]. Available at: https://pedbezpeka. vntu.edu.ua/index.php/pb/article/view/98 [in Ukrainian].
Rozhkova, N. Vykorystannia informatsiino-kompiuternykh tukhnolohii yak innovatsiinoho metodu v navchanni inozemnykh mov [The use of information and computer technologies as an innovative method in teaching foreign languages]. Available at: https://core.ac.uk/download/pdf/83099886.pdf [in Ukrainian].
Roman, L. A. Informatsiini tekhnolohii yak innovatsiia u vykladanni ukrainskoi movy yak inozemnoi [Information technologies as an innovation in teaching Ukrainian as a foreign language]. Available at: https://seanewdim.com/uploads/3/4/5/1/34511564/roman_l.a._information_t echnology _as_an_ innovation _in_teaching _ukrainian _as_ a_foreign_language.pdf [in Ukrainian].
Trotsko, A. & Korotkova, Yu. Zastosuvannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii u protsesi navchannia inozemnykh mov: dosvid Ukrainy ta Hretsii [Application of information and communication technologies in the process of learning foreign languages: the experience of Ukraine and Greece]. Available at: https://www.researchgate.net/publication/331333477 [in Ukrainian].
Benzies Yolanda Joy Calvo. Contributions of new technologies to the teaching of English pronunciation. Available at: file:///D:/Downloads/Dialnet Contributions OfNew Technologies To TheTeachingOfEngli-6206374%20(1).pdf [in English].
Gilakjani Abbas Pourhosein. Teaching the pronunciation of English with computer technology: a qualitative study. Available at: http://ijreeonline.com/article-1-119-en.pdf [in English].
Harrison Graeme. English teaching and learning during the Covid crisis: online classes and upskilling teachers. Available at: https://www.cambridgeenglish.org/blog/authors/graeme-harrison/ [in English].
Negoescu Alina, Bostina-Bratu Simona. Teaching and learning a foreign language with ICT. Available at: https://www.researchgate.net/publication/305677313_ Teaching _and_Learning _Foreign_Languages_with_ICT [in English].
Rakhimova Firusa Shavkatovna. Methods of using information technology in teaching foreign languages. Available at: https://cyberleninka.ru/article/n/methods-of-using-information-technology-in-teaching-foreign-languages [in English].
Yoshinda Marla Tritch. Choosing Technology Tools to Meet Pronunciation Teaching and Learning Goals. Available at: https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1174226.pdf [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.