ДОСВІД ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАННІ ІНОЗЕМНИХ МОВ

Автор(и)

  • Людмила Лозинська
  • Наталія Іщук
  • Аліна Феррі
  • Ольга Ціхоцька

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.236414

Ключові слова:

інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ), викладання іноземних мов, фонетика, словниковий запас, читання, слухання, говоріння, граматика, комп’ютерні діагностичні тести, переваги та недоліки використання ІКТ

Анотація

У статті розглядається використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у навчанні іноземних мов,їх переваги та недоліки. ІКТ охоплює набір технологічних інструментів та ресурсів, які використовуються для спілкування, створення, розповсюдження, зберігання їх інформації і управління нею. Сьогодні існує багато можливостей для використання ІКТ на заняттях іноземних мов: мультимедійні підручники та електронні словники, освітні програми, граматичні та комунікативні завдання в Інтернеті, пошук і дослідження в Інтернеті, авторські програми викладачів тощо. Існує необхідність розширення переліку ресурсів, що допомагають ефективно вивчати мову, ураховування різних ресурсів з точки зору їх корисності та функціональності. Інформаційно-комунікаційні технології розглядаються з точки зору основних видів навчальних завдань: фонетики, лексики, читання, аудіювання, говоріння, граматики, комп’ютерних діагностичних тестів. Беручи до уваги всі позитивні та негативні наслідки використання ІКТ, було зроблено висновок, що вони ефективні в поєднанні з традиційними методами та сприяють якісному формуванню вмінь і навичок володіння іноземною мовою. Це інструмент, який допомагає викладачам вдосконалити процес набуття знань. Важко уявити сучасний навчальний процес без використання нових інформаційно-комунікаційних технологій та різноманітних комп’ютерних програм. Вони дають можливість самостійно працювати, оцінювати навички здобувачів освіти, набуті в процесі навчання.

Біографії авторів

Людмила Лозинська

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри іноземних мов професійного спрямування Донецького національного університету імені Василя Стуса

Наталія Іщук

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри іноземних мов професійного спрямування Донецького національного університету імені Василя Стуса

Аліна Феррі

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри іноземних мов з курсом латинської мови та медичної термінології Вінницького національного медичного університету імені М. І. Пирогова

Ольга Ціхоцька

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри іноземних мов з курсом латинської мови та медичної термінології Вінницького національного медичного університету імені М. І. Пирогова

Посилання

Ishchuk, N. Yu. (2006). Vykorystannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii u navchalno-vykhovnomu protsesi yak sotsialna i psykholoho-pedahohichna problema [The use of information and communication technologies in the educational process as a social and psychological-pedagogical problem]. Innovatsionnye tekhnologii v obrazovanii: Materialy ІІІ nauchno-prakticheskoy konferentsii – An innovative technologies in education: Proceedings of the 3 rd Scientific-Practical Conference. Symferopol, pp. 237–241. [in Russian].

Miastkovska, M., Kobylianska, I. & Vasazhenko, N. Analiz nedolikiv informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii u zakladakh vyshchoi osvity [An analysis of the shortcomings of information and communication technologies in higher education institutions]. Available at: https://pedbezpeka. vntu.edu.ua/index.php/pb/article/view/98 [in Ukrainian].

Rozhkova, N. Vykorystannia informatsiino-kompiuternykh tukhnolohii yak innovatsiinoho metodu v navchanni inozemnykh mov [The use of information and computer technologies as an innovative method in teaching foreign languages]. Available at: https://core.ac.uk/download/pdf/83099886.pdf [in Ukrainian].

Roman, L. A. Informatsiini tekhnolohii yak innovatsiia u vykladanni ukrainskoi movy yak inozemnoi [Information technologies as an innovation in teaching Ukrainian as a foreign language]. Available at: https://seanewdim.com/uploads/3/4/5/1/34511564/roman_l.a._information_t echnology _as_an_ innovation _in_teaching _ukrainian _as_ a_foreign_language.pdf [in Ukrainian].

Trotsko, A. & Korotkova, Yu. Zastosuvannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii u protsesi navchannia inozemnykh mov: dosvid Ukrainy ta Hretsii [Application of information and communication technologies in the process of learning foreign languages: the experience of Ukraine and Greece]. Available at: https://www.researchgate.net/publication/331333477 [in Ukrainian].

Benzies Yolanda Joy Calvo. Contributions of new technologies to the teaching of English pronunciation. Available at: file:///D:/Downloads/Dialnet Contributions OfNew Technologies To TheTeachingOfEngli-6206374%20(1).pdf [in English].

Gilakjani Abbas Pourhosein. Teaching the pronunciation of English with computer technology: a qualitative study. Available at: http://ijreeonline.com/article-1-119-en.pdf [in English].

Harrison Graeme. English teaching and learning during the Covid crisis: online classes and upskilling teachers. Available at: https://www.cambridgeenglish.org/blog/authors/graeme-harrison/ [in English].

Negoescu Alina, Bostina-Bratu Simona. Teaching and learning a foreign language with ICT. Available at: https://www.researchgate.net/publication/305677313_ Teaching _and_Learning _Foreign_Languages_with_ICT [in English].

Rakhimova Firusa Shavkatovna. Methods of using information technology in teaching foreign languages. Available at: https://cyberleninka.ru/article/n/methods-of-using-information-technology-in-teaching-foreign-languages [in English].

Yoshinda Marla Tritch. Choosing Technology Tools to Meet Pronunciation Teaching and Learning Goals. Available at: https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1174226.pdf [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-03

Номер

Розділ

Статті