РОЗВИТОК МУЗИЧНО-ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ НА УРОКАХ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

Автор(и)

  • Ольга Черсак
  • Ольга Молодій

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.236415

Ключові слова:

творча діяльність, молодші школярі, музичні твори, гармонійний розвиток, імпровізація

Анотація

Стаття присвячена проблемі розвитку музично-творчих здібностей учнів початкової школи на уроках музичного мистецтва. Сьогодні активно відбуваються реформи у сфері освіти, метою яких є формування конкурентоздатної, творчої особистості, котра спроможна до самовизначення, самореалізації та самовдосконалення; сприяти її всебічному розвитку, талантів, здібностей, компетентностей, творчості й допитливості. Саме тому сучасна школа повинна забезпечити становлення такої особистості, а важливу роль у реалізації цих завдань необхідно надати музичному мистецтву.

Розкрито сутність поняття “музично-творчі здібності”. Стверджується, що всі діти народжуються із задатками для формування музичних здібностей, які згодом успішно реалізовуються у процесі навчання та виховання і сприяють гармонійному розвитку особистості.

Біографії авторів

Ольга Черсак

доцент кафедри методики музичного виховання та диригування ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника”, заслужена артистка України

Ольга Молодій

доцент кафедри методики музичного виховання та диригування ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника”, заслужена артистка України

Посилання

Brylin, B. A. (1991). Muzykalnaia improvyzatsyia kak tstetycheskaia deiatelnost [Musical improvisation as an aesthetic activity]. Collection of scientific works. Kirovohrad, pp. 101–114. [in Russian].

Horbushko, T. H. (2013). Rozvytok tvorchykh zdibnostei molodshykh shkoliariv [Development of creative abilities of junior schoolchildren]. Primary education and upbringing, No. 35–36, pp.15–22. [in Ukrainian].

Kohan, H. M. (1972). Izbrannyie trudy [Selected articles]. Moscov, 159 p. [in Russian].

Maltsev, S. M. (1991). O psykhologii muzykalnoi improvizatsyi [About psychologists of musical improvisation]. Moscov, 206 p. [in Russian].

Ruda, H. S. (2017). Rozvytok muzychnykh zdibnostei u ditei molodshoho shkilnoho viku [Development of musical abilities in children of primary school age]. Scientific journal of the National Pedagogical University named after M.P. Drahomanov. Series 16. Creative personality of the teacher: problems of theory and practice, Vol. 29(39), pp. 169–172. [in Ukrainian].

Sysoieva, S. O. (2001). Tvorchyi rozvytok uchniv u konteksti osobystisno oriientovanoho navchannia [Creative development of students in the context of personality-oriented learning]. Humanities, No.1, pp.110–118. [in Ukrainian].

Sukhomlynskyi, V. O. (1977). Sertse viddaiu ditiam [I give my heart to children]. Selected works: in 5 volumes. Kyiv, Vol. 3, 279 p. [in Ukrainian].

Taradiuk, N. V. (2009). Innovatsiini tekhnolohii: kreatyvno-vykhovnyi aspect [Innovative technologies: creative and educational aspect]. Lutsk, 164 p. [in Ukrainian].

Teplov, B. M. (1961). Problemy individualnykh razlichyi [Individual Difference Problems]. Moscov, 234 p.[in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-03

Номер

Розділ

Статті