КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ ЗАРУБІЖНОЇ ІНШОМОВНОЇ ОСВІТИ B НАУКОВОМУ ДИСКУРСІ УКРАЇНСЬКОЇ КОМПАРАТИВІСТИКИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.236423Ключові слова:
іншомовна освіта, педагогічна компаративістика, науковий дискурс, мета іншомовної освіти, принципи іншомовної освітиАнотація
У статті здійснено аналіз відображення у науковому дискурсі української педагогічної компаративістики концептуальних засад (методологічних підходів, мети, принципів тощо) іншомовної освіти в зарубіжних країнах. Для репрезентативного вивчення цієї проблеми методом головного масиву охоплено близько 70 дисертацій і 20 монографій, а вибірковим методом – майже 100 статей. Принципи іншомовної освіти визначено як вихідні базові положення, що проєктують її функціонування у зарубіжжі. Визначено три домінуючі підходи українських учених до тлумачення принципів іншомовної освіти. Перший – формалістичний, коли вони ототожнюються із загальними принципами розвитку системи освіти України або досліджуваної країни. Другий підхід полягає в ототожненні принципів іншомовної освіти з принципами навчання іноземних мов; третій – передбачає їхнє визначення на основі основоположних міжнародних і європейських нормативних документів та національних державних нормативно-правових.
Посилання
Bazova, V. I. (2012). Pidhotovka vykladachiv inozemnykh mov v universytetakh Nimechchyny [Training of foreign language teachers in German universities]. Extended abstract of Сandidate’s thesis. Kyiv, 20 p. [in Ukrainian].
Biletska, I. O. (2014). Polikulturni zasady inshomovnoi osvity v serednikh navchalnykh zakladakh SShA [Multicultural Principles of Foreign Language Education in US Secondary Schools]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Uman, 44 р. [in Ukrainian].
Karychkovska, S. P. (2011). Pidhotovka maibutnikh vchyteliv anhliiskoi movy v universytetakh Ukrainy i Polshchi (porivnialnyi analiz) [Training of future English teachers in universities of Ukraine and Poland (comparative analysis). Сandidate’s thesis. Kyiv, 214 р. [in Ukrainian].
Kokor, M. M. (2014). Pidhotovka maibutnikh vykladachiv inozemnoi movy za profesiinym spriamuvanniam v universytetakh SShA [Training of future foreign language teachers in a professional field at US universities]. Extended abstract of Candidate’s thesis.Ternopil, 20 р. [in Ukrainian].
Korniienko, V. V. (2012). Profesiina pidhotovka bakalavriv humanitarnykh nauk z prykladnoi linhvistyky v universytetakh SShA [Professional training of bachelors of humanities in applied linguistics at US universities]. Extended abstract of Candidate’s thesis. Khmelnytskyi, 20 р. [in Ukrainian].
Maksymenko, O. L. (2013). Orhanizatsiino-pedahohichni zasady profesiino-oriientovanoho navchannia inozemnykh mov u krainakh Yevropeiskoho Soiuzu [Organizational and pedagogical principles of professionally oriented teaching of foreign languages in the countries of the European. Сandidate’s thesis. Kyiv, 305 р. [in Ukrainian].
Pavlovych, Yu. P. (2017). Rozvytok zmistu rannoi inshomovnoi osvity v krainakh Vyshehradskoi chetvirky (90-ti roky XX – pershe desiatyrichchia XXI stolittia) [Development of the content of early foreign language education in the Visegrad Four countries (90s of the XX – first decade of the XXI century)]. Extended abstract of Candidate’s thesis. Kyiv, 20 р. [in Ukrainian].
Pasynkova, I. V. (2005). Systema pidhotovky bakalavriv humanitarnykh nauk z inozemnoi movy v universytetakh SShA [The system of training bachelors of humanities in a foreign language at US universities]. Extended abstract of Candidate’s thesis. Kyiv, 21 р. [in Ukrainian].
Pershukova, O. O. (2016). Tendentsii rozvytku bahatomovnoi osvity shkoliariv u krainakh Zakhidnoi Yevropy (druha polovyna ХХ – pochatok ХХІ st.). [Trends in the development of multilingual education of schoolchildren in Western Europe (second half of the XX – beginning of the XXI century)]. Extended abstract of Candidate’s thesis. Kyiv, 44 р. [in Ukrainian].
Smelianska, V. V. (2011). Tendentsii rozvytku rannoho navchannia inozemnykh mov u pochatkovykh shkolakh SShA [Trends in the development of early foreign language learning in US primary schools]. Nizhyn, 262 p. [in Ukrainian].
Smirnova, L. L. (2010). Sotsiokulturna kompetentnist u strukturi pidhotovky uchyteliv inozemnoi movy Polshchi:[ Socio-cultural competence in the structure of Polish language teacher training in Poland]. Сandidate’s thesis. Kirovohrad, 293 р. [in Ukrainian].
Tadeieva, M. I. (2011). Suchasni tendentsii rozvytku shkilnoi inshomovnoi osvity v krainakh-chlenakh Rady Yevropy (porivnialnyi analiz) [Modern trends in the development of school foreign language education in the member states of the Council of Europe (comparative analysis)]. Doctor’s thesis. Luhansk, 525 р. [in Ukrainian].
Talalai, Yu. O. (2017). Modernizatsiia navchannia inozemnykh mov u starshykh shkolakh krain Tsentralnoi Yevropy v umovakh multylinhvizmu [Modernization of foreign language teaching in high schools of Central Europe in the context of multilingualism]. Сandidate’s thesis. Drohobych, 236 р. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.