РЕЦЕПЦІЯ ФЕНОМЕНУ ПЕДАГОГІЧНИХ КОНФЛІКТІВ ЗАХІДНИХ НАУКОВЦІВ У МОДЕЛЮВАННІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦЯ

Автор(и)

  • Борис Cавчук
  • Наталія Салига

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.239266

Ключові слова:

педагогічний конфлікт, педагогічна конфліктологія, конфліктологічна культура, науковий дискурс, професійна підготовка майбутніх учителів

Анотація

Визначено пріоритети дослідження педагогічних конфліктів у західній науці та представлені в ній підходи і методики формування конфліктологічної культури студентів. При осмисленні проблематики педагогічних конфліктів зарубіжні дослідники спираються на міждисциплінарний досвід вивчення конфліктології. Одним із пріоритетних напрямів таких студій стали т. зв. “маргінальні” групи студентської молоді (представники етнічних меншин, особи з обмеженими можливостями здоров’я тощо), які часто стають джерелами виникнення конфліктів.

Біографії авторів

Борис Cавчук

доктор історичних наук, професор кафедри педагогіки та освітніх технологій імені Богдана Ступарика Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

Наталія Салига

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та освітніх технологій імені Богдана Ступарика Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

Посилання

Anzaldua, G. (1987). Borderlands / Lafrontera: The new mestiza. San Francisco: Aunt LuteBooks. 201 р. Available at: http://users.uoa.gr › [in English].

Gutierez-Schmich, T. (2016). Public Pedagogy and Conflict Pedagogy: Sites of Possibility for Anti-Oppressive Teacher Education. A dissertation Presented to the Department of Education Studies and the Graduate School of the University of Oregon in partial fulfillment of the requirements for the degree of Doctor of Philosophy, 293 р. Available at: https://scholarsbank.uoregon.edu › GutierezSchmich. [in English].

Giroux, H .A. (1994). Disturbing pleasures: Learning popular culture. New York, 256 р. Available at: https://www.taylorfrancis.com › (дата звернення 20.04.2021). [in English].

Coser, L. A. (1968). Conflict: Social aspect. International encyclopedia of the social sciences. New York. Macmillian The Free Press. Vol. 3. pp. 232–236. [in English].

Kosciw, J. G., Greytak, E. A., Palmer, N. A., & Boesen, M. J. (2014). The 2013 National School Climate Survey: The experiences of lesbian, gay, bisexual, and transgender youth in our nation’s schools. New York: Gay, Lesbian, and Straight Education Network, 139 р. Available at: https://www.glsen.org › sites › default › files › [in English].

Modeliuvannia profesiinoi pidhotovky fakhivtsiv v umovakh yevrointehratsiinykh protsesiv. Monohrafiia [Modeling of professional training in the conditions of European integration processes. Monograph]. (2019). (Ed.). S. Vitvytska. Zhytomyr, 304 p. [in Ukrainian].

Smith, M. & Payne, E. (2014). School professionals’ responses to LGBTQ training. The Sage encyclopedia of LGBTQ Studies. New York. Queering Education Research Institute. Available at: www.queeringeducation.org. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-08-29

Номер

Розділ

Статті