СИСТЕМНИЙ ПІДХІД ЯК ОСНОВОПОЛОЖНИЙ У МЕТОДОЛОГІЇ ДО ПИТАННЯ ДОСЛІДЖЕННЯ ВИХОВАННЯ ПОЛІКУЛЬТУРНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ФАХОВИХ МОВ В ПРОЦЕСІ ІНШОМОВНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Оксана Чайка

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.239267

Ключові слова:

полікультурність, мультикультурність, виховання полікультурності, фахові мови (мова для спеціальних цілей), майбутні викладачі фахових мов, викладання іноземної мови, системний підхід, методологія

Анотація

У статті розглядається системний підхід як основа методології дослідження при вивченні питань освіти й культивування полікультурності у майбутніх викладачів фахових мов у процесі вивчення та викладання іноземних мов у вищій школі. Доведено, що завдяки своїй інтегрованості – використання системного підходу в освіті уможливлює виховання позитивної взаємозалежності суб’єктів, усвідомлення індивідуальної та соціальної відповідальності, високого рівня розвитку соціальних навичок, сприяє усвідомленню необхідності рефлексивного аналізу власної поведінки в контексті соціальної поведінки інших.

Біографія автора

Оксана Чайка

кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри романо-германських мов і перекладу, Національний університет біоресурсів і природокористування України

Посилання

Afanasyev, V.G. (1981). Obshchestvo: sistemnost, poznaniye i upravleniye [Society: consistency, cognition and management]. Moscow, 432 p. [in Russian].

Averyanov, A.N. (1985). Sistemnoye poznaniye mira [Systemic cognition of the world]. Moscow, 263 p. [in Russian].

Blauberg, I.V. & Yudin, E.G. (1973). Stanovleniye i sushchnost sistemnogo pokhoda [Formation and essence of a systemic approach]. Moscow, 270 p. [in Russian].

Blauberg, I.V., Sadovskiy, V.N. & Yudin, E.G. (1978). Filosofskiy printsip sistemnosti i sistemnyy podkhod [The philosophical principle of consistency and a systemic approach]. Philosophy questions, Vol.8, pp. 39–53. [in Russian].

Chaika, O. (2018). Ukrainian for Law and Portuguese for Law as ‘Understudied’ Languages for Specific Purposes. In: Philology Journal, Vol. 1 (11). pp. 118 – 127. URL: https://library.udpu.edu.ua/library_files/filologichniy-chacopys/2018/1/16.pdf [in English].

Chaika, O. I. (2020). Communicative strategies in cross-cultural business environment. Naukovyy zhurnal “Mizhnarodnyy filolohichnyy chasopys” [Journal “International Philological Journal”]. Kyiv: Milenium, Vol. 11 (1), pp.114-121 [in English].

Chaika, O. I. (2020). Сommunication strategies in instruction / acquisition of languages for specific purposes. Naukovyy zhurnal “Mizhnarodnyy filolohichnyy chasopys” [Journal “International Philological Journal”]. Kyiv, Vol. 11 (2), pp.110–116. [in English].

Ilyina, T.A. (1972). Strukturno-sistemnyy podkhod k organizatsii obucheniya [Structural and systemic approach to the organization of training]. Moscow, Vol. 1, 34 p. [in Russian].

Konarzhevskiy, Yu.A. (1986). Pedagogicheskiy analiz uchebno-vospitatelnogo protsessa upravleniya shkoloyu [Pedagogical analysis of the educational process of school management], Moscow, 143 p. [in Russian].

Kuzmina, N.V. (1970). Metody issledovaniya pedagogicheskoy deyatelnosti [Research methods of pedagogical activity]. Leningrad, 114 p. [in Russian].

Pancheshnikova, L.M. (1973). O sistemnom podkhode v metodicheskikh issledovaniyakh [On a systematic approach in methodological research. Soviet pedagogy]. Sovetskaya pedagogika, Vol. 4, pp. 71–80. [in Russian].

Sadovskiy, V.N. (1974). Osnovaniya obshchey teorii ystem. Logiko-metodologicheskiy analiz [Foundations of general systems theory. Logical and methodological analysis]. Moscow, 168 p. [in Russian].

Yudin, E.G. (1978). Sistemnyy podkhod I printsip deyatelnosti [Systemic approach and principle of activity]. Moscow, 176 p. [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-08-29

Номер

Розділ

Статті