РОЛЬ УКРАЇНСЬКИХ ПИСЬМЕННИКІВ ЗАХІДНОЇ УКРАЇНИ В РОЗВИТКУ НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ (ХІХ – початок XX ст.)
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.239269Ключові слова:
навчальна література, письменники – “будителі”, письменники-педагоги, наука, українська література, “Руська трійця”, О. ОгоновськийАнотація
Стаття присвячена проблемі дослідження письменників-педагогів, на думку яких література мала знайти вираження у наповненні школи “національним духом” не тільки за формою, але й за змістом. Пріоритетним завданням школи в педагогічному процесі стало виховання, а провідними принципами національного виховання вважалися народність, природовідповідність, гуманізація, демократизація. Цьому слугував насамперед добір тематичних творів, зазвичай історичної тематики, а також патріотично наснажених поетичних та прозових текстів, які “будили національні ідеї”. Ці догми варто із позицій сьогодення глибоко вивчити й проаналізувати, творчо застосовувати з урахуванням конкретної освітньо-педагогічної ситуації.
Посилання
Dovbyshchenko, M.V. (2013). Politychni ideyi halytskykh ideolohiv natsionalnoho vidrodzhennya [Political ideas of Galician ideologues of national revival]. History of Ukrainian political thought: textbook. way. / M.I. Obushny, T.S. Voropaeva, I.M. Grabovskaya and others; for general ed. M.I. Obushny. Kyiv, 479 p. [in Ukrainian].
Yevtukh, M.(1996). Rozvytok osvity i pedahohichnoyi dumky v Ukrayini (kinets XVIII – persha polovyna ХІХ st.) [Development of education and pedagogical thought in Ukraine (end of XVIII – first half of XIX century)]. Doctor’s thesis. Kyiv, 70 p. [in Ukrainian].
Yekelchyk, S. (2010). Ukrayinofily: svit ukrayinskykh patriotiv druhoyi polovyny ХІХ stolittya. [Ukrainophiles: the world of Ukrainian patriots of the second half of the XIX century]. Kyiv, 272 p. [in Ukrainian].
Istoriya pedahohiky (1973). (Ed.). Gritsenko M. [History of pedagogy]. Kyiv, 447 p. [in Ukrainian].
Lesyuk, M. (2014). Stanovlennya i rozvytok ukrayinskoyi literaturnoyi movy v Halychyni [Formation and development of the Ukrainian literary language in Galicia]. Ivano-Frankivsk,732 p. [in Ukrainian].
Malanyuk, P.M. (2000). Osvitni tendentsiyi ta vykhovni idealy prosvitnytskykh spodvyzhnykiv Halychyny [Educational tendencies and educational ideals of educational associates of Galicia]. Ternopil, 160 p. [in Ukrainian].
Mykytyuk, V. (1995). Literaturna i naukova spadshchyna Omelyana Ohonovskoho [Literary and scientific heritage of Omelyan Ogonovsky]. Extended abstract of candidate’s thesis. Lviv, 28 p. [in Ukrainian].
“Rusalka Dnistrova” : dokumenty i materialy (1989). [“Mermaid of the Dniester”: documents and materials / Academy of Sciences of the USSR; Inst. sciences, etc.] (Ed.). Stebliy F.I., Kupchynsky O.A., Hrytsak Y.Y., Parubiy V.I., Polyansky O.A. Kyiv, 545 p. [in Ukrainian].
Franko, I. (1982). Ivan Hushalevych [Ivan Gushalevich]. Franko I. Collection of works: In 50 vols. Vol. 35. Kyiv, pp. 7–73. [in Ukrainian].
Franko, I. (1884). Pered zborom ruskoho zhinochoho tovarystva v Stanyslavovi [Before the meeting of the Russian Women’s Society in Stanislavov]. Work. p. 134. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.