МОЖЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ІГРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ДО ФОРМУВАННЯ ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ШКОЛЯРІВ

Автор(и)

  • Олеся Власій

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.239320

Ключові слова:

компетентнісний підхід, інформаційно-комунікаційні технології, цифрові інструменти, ігрові методики навчання, веб-квест

Анотація

У статті розглянуто проблему компетентнісного підходу до навчання в умовах цифровізації освіти; наголошено на необхідності модернізації форм та методів навчання школярів і, відповідно, на важливості підготовки майбутніх учителів до впевненого використання інформаційно-комунікаційних технологій у професійній діяльності; запропоновано використання цифрових технологій для реалізації ігрових методик навчання, зокрема, у вигляді веб-квестів; запропоновано використання сервісу Learning Apps для розробки інтерактивних завдань веб-квестів, наведено коротку характеристику сервісу та переваги його використання у веб-квестах; запропоновано можливість організації веб-квестів засобами пакету сервісів G Suite for Education; наведено приклади впровадження запропонованого підходу у процес підготовки майбутніх учителів інформатики та майбутніх учителів початкових класів у Прикарпатськму національному університеті імені Василя Стефаника.

Біографія автора

Олеся Власій

кандидат технічних наук, доцент кафедри математики та інформатики і методики навчання, докторант кафедри методики початкової освіти Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

Посилання

Vlasij, O. (2020). Formuvannja osobystosti shkoljara v cyfrovu epokhu: mozhlyvosti ta vyklyky [Forming the student’s personality in the digital era: opportunities and challengies]. Youth & market. No. 6/185. pp.146–151. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.225786 [in Ukrainian].

Dushhenko, O.S. (2018). Veb-kvest yak texnologiya uriznomanitnennya osvitnogo procesu [Web-quest as a technology of diversification of the educational process]. Computer at school and family. Kyiv, No. 7. pp. 17–23. [in Ukrainian].

Ovcharuk, K. (2004). Kompetentnisnyj pidkhid u suchasnij osviti: svitovyj dosvid ta ukrajinsjki perspektyvy [Competence approach in modern education: world experience and Ukrainian perspectives]. Library of educational policy. Kyiv,112 p. [in Ukrainian].

Bykov, V. Ju., Spirin, O. M. & Ovcharuk, O. V. (Ed.) (2010). Osnovy standartyzaciji informacijno-komunikacijnykh kompetentnostej v systemi osvity Ukrajiny: metod. pekomendaciji [Fundamentals of standardization of information and communication competencies in the education system of Ukraine: methodical recommendations]. Kyiv, 88 p. [in Ukrainian].

Pauk, L. (2009). Kompetentnisnyj pidkhid do orghanizaciji navchaljnoji ta ighrovoji dijaljnosti molodshykh shkoljariv v umovakh modernizaciji osvity [Competence approach to the organization of educational and game activity of junior schoolchildren in the conditions of modernization of education]. Primary education. (School word). No.6. pp. 49–51.[in Ukrainian].

Rudj, M. Kompetentnisnyj pidkhid v osviti [Competence approach in education]. Available at: http://www.franko.lviv.ua/Pedagogika/visnyk/21_1/10_rud.pdf. [in Ukrainian].

Sokol, I. M. (2014). Kvest: metod chy tekhnologhija? [Quest: a method or a technology?]. Computer at school and family. No.2. pp. 28–31.

Suchasni informacijni tekhnologhiji ta innovacijni metodyky navchannja u pidghotovci fakhivciv: metodologhija, teorija, dosvid, problemy : zb. nauk. pr. [Modern information technologies and innovative teaching methods in training: methodology, theory, experience, problems: coll. of Science.works]. Vol. 43. Kyiv-Vinnyca, 2015. 542 p.[in Ukrainian].

Bykov, V. Ju. & Ovcharuk, O. V. (Ed.) (2014) Formuvannja informacijno-komunikacijnykh kompetentnostej u konteksti jevrointeghracijnykh procesiv stvorennja informacijnogho osvitnjogho prostoru : Posibnyk [Formation of information and communication competencies in the context of European integration processes of creating information educational space: Handbook]. Kyiv, 212 p. [in Ukrainian].

Ivanova, G. (2020). Web-quest as a means of pedagogical stimulation of students’ positive motivation to mind work. European humanities studies: State and Society. Vol.21(1), pp.55–68. Available at: https://doi.org/10.38014/ehs-ss.2020.1.05 [in English].

Norlidah Alias, Saedah Siraj, Mohd Nazri Abdul Rahman, Alijah Ujang, Rashidah Begum Gelamdin, Aniza Mohd Said (2013). Research and Trends in the Studies of Webquest from 2005 to 2012: A Content Analysis of Publications in Selected Journals. Procedia – Social and Behavioral Sciences. Vol. 103, pp. 763–772. Available at: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.10.397 [in English].

Rysyukova, Y. (2019). Web Quest as a Method Formation Teacher’s Scientific and Methodological Activity. International Conference on Information Science and Communications Technologies: Applications, Trends and Opportunities, ICISCT 2019. DOI: 10.1109/ICISCT47635.2019.9011851

Sattarov A. R. (2021) Organization of the independent work of students of higher education using web-quest method. International Journal on Integrated Education. 2021. Vol. 4. No.1. 67–71. DOI: 10.31149/ijie.v4i1.1120. [in English].

Zendler, A. & Klein, K. (2018). The effect of direct instruction and web quest on learning outcome in computer science education. Education and Information Technologies. Vol. 23, Issue 6, pp. 2765 – 27821. DOI: 10.1007/s10639-018-9740-4 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-08-29

Номер

Розділ

Статті