ПРАКТИЧНЕ ЗАСТОСУВАННЯ МОДЕЛІ ІНТЕГРОВАНОГО НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ НА ПРИКЛАДІ ВИВЧЕННЯ ФОРТЕПІАННИХ ТВОРІВ УКРАЇНСЬКИХ КОМПОЗИТОРІВ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.239338Ключові слова:
музичне виховання, інтегративний підхід, розвиток образно-асоціативного мислення, програмна музика, фортепіанні твори українських композиторів, українська поезіяАнотація
У статті розглядається поєднання зразків української музичної та літературної творчості як модель інтегративного підходу в музичному вихованні школярів з метою розвитку їх образно-асоціативного мислення. Наголошується на ефективності такого взаємозв’язку, на величезному дидактичному потенціалі і української фортепіанної музики, і поезії як її програми, що сприяє активізації творчої уяви школярів і кращому розумінню художнього змісту творів. Пропонуються варіанти прикладів фортепіанних п’єс і віршів відомих українських митців минулого, сучасних авторів для різного шкільного віку.
Посилання
Arystova, L. (2018). Metodyka muzychnoho navchannia ta vykhovannia: navch.-metod. posibnyk. [Methods of Music Teaching and Education: training manual]. Mykolaiv, 404 p. [in Ukrainian].
Vatamaniuk, H. (2007). Khudozhnia literatura yak zasib formuvannia dukhovnoho svitu dytyny [Fiction as a means of forming the spiritual world of the child]. Current issues of Kamianets-Podilsky State University. Series: Pedagogy. Vol. XIII. Kamianets-Podilskyi. pp. 237–240. [in Ukrainian].
Zharko, Ya. (1990). Harno v nashomu sadochku; virshi dlia ditei [There is beautiful in our garden: poems for children]. Kyiv, 20 p. [in Ukrainian].
Zabrotskyi, M. (2008). Osnovy vikovoi psykholohii: navchalnyi posibnyk [Basics of Age Psihology: textbook]. Ternopil, 112 p. [in Ukrainian].
Naumenko, V. O. (2014). Literaturne chytannia: ukr. mova dlia zahalnoosvit. navch. zakl. z navchanniam ukr. movoiu: pidruch. dlia 3-ho kl. zahalnoosvit. navch. zakl. [Literary reading: Ukrainian language for secondary schools with Ukrainian language of teaching: a textbook for the 3rd grade of secondary schools]. Kyiv, 176 p. [in Ukrainian].
Naumenko, V. O. (2015). Literaturne chytannia: ukr. mova dlia zahalnoosvit. navch. zakl. z navchanniam ukr. movoiu: pidruch. dlia 6-ho kl. zahalnoosvit. navch. zakl. [Literary reading: Ukrainian language for secondary schools with Ukrainian language of teaching: a textbook for the 6th grade of secondary schools]. Kyiv, 180 p. [in Ukrainian].
Oles, O. Vesnianka [Vesnianka]. UkrLib: Biblioteka ukrainskoi literatury [UkrLib: the library of Ukrainian literature]. Available at: https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=5945 [in Ukrainian].
Sas, O. (2014). Linhvodydaktychna spadshchyna Ye. Tykheievoi u zbahachenni slovnyka ditei doshkilnoho viku [Linguodidactic heritage of E. Tiheeva in enriching the vocabulary of preschool children]. Youth and market, no. 6 (113), pp. 41 – 44. [in Ukrainian].
Tychyna, P. H. (1990). Soniachni klarnety : poezii [Sun clarinets: poetry]. (Ed.). S. Halchenko Kyiv, 383 p. [in Ukrainian].
Uliubleni virshi (2017). [The favourite poems]. I. Malkovych (Ed.), no. 2. Kyiv, 108 p. [in Ukrainian].
Frait, O. V. (2003). Ukrainska fortepianna prohramna muzyka v zahalnoosvitnii shkoli : navch. posib. [Ukrainian piano program music in secondary school: training manual]. Drohobych, 32 p. [in Ukrainian].
Sharapova, T. (2013). Kompleksnyi vzaiemozviazok riznykh vydiv mystetstva na urokakh muzyky [Complex intercommunication of different types of art is on the music lessons: scientific notes]. Scientific notes of the Central Ukrainian State Pedagogical University named after Volodymyr Vynnychenko. Vol. 120. Kropyvnytskyi, pp. 344– 350. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.