ПРАКТИЧНЕ ЗАСТОСУВАННЯ МОДЕЛІ ІНТЕГРОВАНОГО НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ НА ПРИКЛАДІ ВИВЧЕННЯ ФОРТЕПІАННИХ ТВОРІВ УКРАЇНСЬКИХ КОМПОЗИТОРІВ

Автор(и)

  • Ірина Новосядла
  • Тетяна Гуцол

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.239338

Ключові слова:

музичне виховання, інтегративний підхід, розвиток образно-асоціативного мислення, програмна музика, фортепіанні твори українських композиторів, українська поезія

Анотація

У статті розглядається поєднання зразків української музичної та літературної творчості як модель інтегративного підходу в музичному вихованні школярів з метою розвитку їх образно-асоціативного мислення. Наголошується на ефективності такого взаємозв’язку, на величезному дидактичному потенціалі і української фортепіанної музики, і поезії як її програми, що сприяє активізації творчої уяви школярів і кращому розумінню художнього змісту творів. Пропонуються варіанти прикладів фортепіанних п’єс і віршів відомих українських митців минулого, сучасних авторів для різного шкільного віку.

Біографії авторів

Ірина Новосядла

кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри методики музичного виховання та диригування ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника”

Тетяна Гуцол

магістрантка навчально-наукового інституту мистецтв ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника”

Посилання

Arystova, L. (2018). Metodyka muzychnoho navchannia ta vykhovannia: navch.-metod. posibnyk. [Methods of Music Teaching and Education: training manual]. Mykolaiv, 404 p. [in Ukrainian].

Vatamaniuk, H. (2007). Khudozhnia literatura yak zasib formuvannia dukhovnoho svitu dytyny [Fiction as a means of forming the spiritual world of the child]. Current issues of Kamianets-Podilsky State University. Series: Pedagogy. Vol. XIII. Kamianets-Podilskyi. pp. 237–240. [in Ukrainian].

Zharko, Ya. (1990). Harno v nashomu sadochku; virshi dlia ditei [There is beautiful in our garden: poems for children]. Kyiv, 20 p. [in Ukrainian].

Zabrotskyi, M. (2008). Osnovy vikovoi psykholohii: navchalnyi posibnyk [Basics of Age Psihology: textbook]. Ternopil, 112 p. [in Ukrainian].

Naumenko, V. O. (2014). Literaturne chytannia: ukr. mova dlia zahalnoosvit. navch. zakl. z navchanniam ukr. movoiu: pidruch. dlia 3-ho kl. zahalnoosvit. navch. zakl. [Literary reading: Ukrainian language for secondary schools with Ukrainian language of teaching: a textbook for the 3rd grade of secondary schools]. Kyiv, 176 p. [in Ukrainian].

Naumenko, V. O. (2015). Literaturne chytannia: ukr. mova dlia zahalnoosvit. navch. zakl. z navchanniam ukr. movoiu: pidruch. dlia 6-ho kl. zahalnoosvit. navch. zakl. [Literary reading: Ukrainian language for secondary schools with Ukrainian language of teaching: a textbook for the 6th grade of secondary schools]. Kyiv, 180 p. [in Ukrainian].

Oles, O. Vesnianka [Vesnianka]. UkrLib: Biblioteka ukrainskoi literatury [UkrLib: the library of Ukrainian literature]. Available at: https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=5945 [in Ukrainian].

Sas, O. (2014). Linhvodydaktychna spadshchyna Ye. Tykheievoi u zbahachenni slovnyka ditei doshkilnoho viku [Linguodidactic heritage of E. Tiheeva in enriching the vocabulary of preschool children]. Youth and market, no. 6 (113), pp. 41 – 44. [in Ukrainian].

Tychyna, P. H. (1990). Soniachni klarnety : poezii [Sun clarinets: poetry]. (Ed.). S. Halchenko Kyiv, 383 p. [in Ukrainian].

Uliubleni virshi (2017). [The favourite poems]. I. Malkovych (Ed.), no. 2. Kyiv, 108 p. [in Ukrainian].

Frait, O. V. (2003). Ukrainska fortepianna prohramna muzyka v zahalnoosvitnii shkoli : navch. posib. [Ukrainian piano program music in secondary school: training manual]. Drohobych, 32 p. [in Ukrainian].

Sharapova, T. (2013). Kompleksnyi vzaiemozviazok riznykh vydiv mystetstva na urokakh muzyky [Complex intercommunication of different types of art is on the music lessons: scientific notes]. Scientific notes of the Central Ukrainian State Pedagogical University named after Volodymyr Vynnychenko. Vol. 120. Kropyvnytskyi, pp. 344– 350. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-08-29

Номер

Розділ

Статті