ЦИФРОВА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЯК УМОВА ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА ПЕДАГОГА
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.239340Ключові слова:
цифрова компетентність, цифровізація, трансверсальність, підприємництво, формування професійно-педагогічного підприємництваАнотація
У статті розглянуто окремі аспекти поняттєво-категоріального апарату цифрової компетентності та професійно-педагогічного підприємництва. Проведено аналіз теоретичних праць вітчизняних та зарубіжних фахівців, який свідчить, що у контексті дослідження цих понять існує однозначний взаємозв’язок. Результатом науково-теоретичних пошуків авторів у площині формування професійно-педагогічного підприємництва педагогів стало створення структурно-логічної схеми формування професійно-педагогічного підприємництва, яка підтвердила актуальність і взаємозв’язок рівня цифрової компетентності педагогів з підприємництвом.
Посилання
Bykov, V. (2010). Suchasni zavdannia informatyzatsii osvity. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia: elektronne naukove fakhove vydannia [Modern tasks of informatization of education]. Information technologies and teaching aids: electronic scientific professional publication. No. 1(15). [in Ukrainian].
Boldyrieva, L., Kraus, N. & Kraus, K. (2019). Tsyfrovi kompetentsii v sferi vyshchoi osvity: zadum, realizatsiia, rezultat [Digital competencies in the field of higher education: design, implementation, result]. State and region. Economics and Entrepreneurship Series. No.1(106). pp. 4–9. [in Ukrainian].
Hrynko, V. (2019). Vykorystannia tsyfrovykh tekhnolohii dlia formuvannia u maibutnikh uchyteliv umin ХХІ st. [The use of digital technologies for the formation of future teachers’ skills of the XXI century]. Youth and the market. No.5. pp. 56–62. [in Ukrainian].
Derzhavnyi standart bazovoi serednoi osvity [State standard of basic secondary education]. Available at: https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-deyaki-pitannya-derzhavnih-standartiv-povnoyi-zagalnoyi-serednoyi-osviti-i300920-898 (аccessed 14 Apr. 2021). [in Ukrainian].
Kontseptsiia novoi ukrainskoi shkoly [The concept of a new Ukrainian school]. Available at: https://www.kmu.gov.ua /storage/app/media/reforms/ukrainska-shkola-compressed.pdf (The Concept of a New Ukrainian School. Available at: https://www.kmu.gov.ua /storage/app/media/reforms/ukrainska-shkola-compressed.pdf). [in Ukrainian].
Kremen, V. (2009) Bila knyha natsionalnoi osvity Ukrainy [White Book of National Education of Ukraine]. Kiev, p. 156. [in Ukrainian].
Petrenko, V. & Bezuhla, I. (2018). Formuvannia transversalnykh kompetentnostei v umovakh zakladu vyshchoi osvity [Formation of transversal competencies in the conditions of higher education institution]. Suchasni problemy upravlinnia pidpryiemstvamy: teoriia ta praktyka: mater. mizhnar. nauk.-prakt. konf. – Modern problems of enterprise management: theory and practice: Proceedings of the international scientific-practical conference. (рр. 290–293). Kharkiv. [in Ukrainian].
Pro osvitu: Zakon Ukrainy vid 05.09.2017 r. № 2145-VIII [On higher education: Law of Ukraine of 01.07.2014 р. No.1556-VII]. Information of the Verkhovna Rada. 2017. No. 38–39. 380 р. [in Ukrainian].
Pro vyshchu osvitu: Zakon Ukrainy vid 01.07.2014 r. №1556-VII [On higher education: Law of Ukraine of 01.07.2014 № 1556-VII]. Information of the Verkhovna Rada. 2014. No. 37–38. St. 2004. [in Ukrainian].
Profesiinyi standart za profesiiamy “Vchytel pochatkovykh klasiv zakladu zahalnoi serednoi osvity”, “Vchytel zakladu zahalnoi serednoi osvity”, “Vchytel z pochatkovoi osvity (z dyplomom molodshoho spetsialista)” [Professional standard by professions “Primary school teacher of general secondary education”, “Teacher of general secondary education”, “Primary teacher (with a diploma of junior specialist)”]. Available at: https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2020/12/Nakaz_2736.pdf (аccessed 23 Mar. 2021). [in Ukrainian].
Ukraina 2030: Doktryna zbalansovanoho rozvytku [Ukraine 2030: The Doctrine of Balanced Development]. [in Ukrainian].
Andrusiak, N., Kraus, N. & Kraus, K. (2020). Digital Cubic Space as a New Economic Augmented Reality. Sci. innov. No. 16, no. 3, pp. 92–105. [in English].
Krumsvik, R. (2008). Situated learning and digital competence. Education and Information Technology. No. 4 (13). pp. 279–290. [in English].
The Digital Competence Framework. Available at: https://ec.europa.eu/jrc/en/digcomp/digital-competence- framework. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.