ГЕНДЕР У НАВЧАННІ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ: ПЕРСПЕКТИВИ НАВЧАЛЬНИХ СТРАТЕГІЙ

Автор(и)

  • Тетяна Сторчова

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.239343

Ключові слова:

стать, підручники англійської мови, мовна освіта у закладах загальної середньої освіти, гендерні відмінності, учнівство різних статей, анкета

Анотація

У статті розглядаються окремі ґендерні моделі за їх компонентами та висвітлюється їх вплив на освітнє середовище в процесі вивчення англійської мови. Виявлено, що мовна освіта по-різному інтерпретує вплив статі на формування мовної особистості учнів за змістом мовних матеріалів, мотиваційних практик, взаємодії на основі ґендерних відмінностей тощо.

Було проведено ґендерний аналіз мовного та візуального змісту вітчизняних підручників з англійської мови, а також запропоновано викладачам англійської мови пройти опитування, щоб визначити рівень їхньої гендерної чутливості.

Біографія автора

Тетяна Сторчова

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри англійської мови Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка

Посилання

Burman, D. (2008). Neuropsychologia Sex Differences in Neural Processing of Language Among Children. Vol. 46, Issue 5, 2008, pp. 1349–1362. [in English].

Eriksson, M. & Marschik, P. (2012). Differences between girls and boys in emerging language skills: evidence from 10 language communities. British Journal of Developmental Psychology, 30, pp. 326–343. [in English].

Gender Differences in Educational Outcomes : Study on the Measures Taken and the Current Situation in Europe. Brussels : Eurydice, 2010. 142 p. [in English].

Hyde, J.S. (2005). The gender similarities hypothesis. American Psychologist, 60(6), pp. 581–592. [in English].

Maccoby, E.E., & Jacklin, C.N. (1974). The psychology of sex differences. Stanford, C.A.: Stanford University Press, 634 p. [in English].

Nikolovska, A. (2011). Gender and vocabulary learning in EFL: a case study from Macedonia. Belgrade BELLS, pp. 87–109. [in English].

Oxford, R., Nyikos, M. & Ehrman, M. (1988). Vive la Difference? Reflections on Sex Differences in Use of Language Learning Strategies. Foreign Language Annals, 21, 4, pp. 321–329. [in English].

Pakuіa, Ј. (2015). Gender and Sexuality in English Language Education: Focus on Poland. British Council. ELT Research Papers 15.03, 126 p. [in English].

Sunderland, J. (2006). Language and Gender : an advanced resource book. London and New York : Routledge, 359 p. [in English].

Wiliam, D. (2000). Assessment: social justice and social consequences: review essay. British Educational Research Journal, 26(5), pp. 661–663. [in English].

Karpiuk, O. D. (2008). Anhliiska mova : pidruchnyk dlia 8-ho klasu [English for the 8-th form] Ternopil, 200 p. [in Ukrainian].

Kozlovska, T. (2007). English : pidruchnyk z anhliiskoi movy. 6 klas [English for the 6-th form] Kyiv, 256 p. [in Ukrainian].

Maierchyk, M., Plakhotnik, O. & Yarmanova, O. (2014). Hender dlia medii : pidruchnyk iz hendernoi teorii dlia zhurnalistyky ta inshykh sotsiohumanitarnykh spetsialnostei [Gender for the media: a textbook on gender theory for journalism and other socio-humanitarian specialties]. Kyiv, 143 p. [in Ukrainian].

Morska, L. I. & Kuchma, M. O. (2007). English : pidruchnyk dlia 7-ho klasu [English for the 8-th form]. Kyiv, 240 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-17

Номер

Розділ

Статті