ПРАКТИЧНА РЕАЛІЗАЦІЯ РОЗВИТКУ ДОСЛІДНИЦЬКИХ УМІНЬ НА УРОКАХ ПРИРОДНИЧО-МАТЕМАТИЧНИХ ДИСЦИПЛІН

Автор(и)

  • Наталя Галицька

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.239348

Ключові слова:

шкільна освіта, освітнє середовище, урок, природничо-математичні дисципліни, природничо-математична компетентність, компетентнісний підхід, дослідницькі вміння, МАН, дослідницькі задачі

Анотація

Розвиток дослідницьких умінь на уроках природничо-математичних дисциплін у сучасному освітньому середовищі є нагальним питанням у методиці математики, фізики, хімії, біології, географії. У статті запропонований спецкурс щодо розвитку дослідницьких умінь здобувачів освіти на уроках у закладах загальної середньої освіти. Виокремлено модулі вивчення зазначеного питання та запропоновано форми їх реалізації у процесі формування природничо-математичної компетентності сучасного фахівця. Визначено індивідуально-творчу роботу, самостійну роботу та практичні завдання.

Біографія автора

Наталя Галицька

аспірант кафедри педагогіки й менеджменту освіти КВНЗ “Херсонська академія неперервної освіти”

Посилання

Halytska N. (2020). Doslidnytstvo u period 60-kh rokiv ХХ st. na Khersonshchyni yak zasib formuvannia doslidnytskykh umin [Research in the 60s of the twentieth century in the Kherson region as a means of forming research skills]. Vancouver, pp. 154–160. [in English].

Mikhno, A. (1988). Formirovaniye obshchikh algoritmicheskikh umeniy uchashchikhsya pri izuchenii matematiki v srednikh spetsialnykh uchebnykh zavedeniyakh [Formation of general algorithmic skills of students in the study of mathematics in secondary specialized educational institutions]. Candidate’s thesis. Kiev, p. 168. [in Russian].

Nedodatko, N. (2000). Formuvannya navchalno-doslidnytskykh umin starshoklasnykiv [Formuvannya of bulk-pre-slidnitsky mines of senior pupils]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kharkiv, p. 19. [in Ukrainian].

Petrovsky, A. (1976). Obshchaya psikhologiya [General psychology: textbook. for ped students. 2ed.]. Moscow, p. 479. [in Russian].

Stefanova, N. (2002). Problema razvitiya issledovatelskikh umeniy uchashchikhsya s pozitsii metametodicheskogo podkhoda [The problem of development of research skills of students from the standpoint of the metametodic approach]. Izvestia RGPU im. A. I. Herzen, No.3, St.Petersburg, pp. 167–175. Available at: https://cyberleninka.ru/article/n/problema-razvitiya-issledovatelskih-umeniy-uchaschihsya-s-pozitsii-metametodicheskogo-podhoda (аccessed 27 Aug. 2020). [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-08-29

Номер

Розділ

Статті