ПРИНЦИП ОПОРИ НА ЄВРОПЕЙСЬКИЙ МУЗИЧНО-ІСТОРИЧНИЙ ДОСВІД У ФОРМУВАННІ ПОЛІФОНІЧНОГО СЛУХУ СТУДЕНТІВ З КНР У ПРОЦЕСІ ФОРТЕПІАННОГО НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.239353Ключові слова:
музично-історичний досвід, поліфонічне мислення, фортепіанне навчання, національні традиції музичної освіти, майбутній вчитель музичного мистецтваАнотація
У статті актуалізовано проблему формування поліфонічного слуху студентів з КНР у процесі фортепіанного навчання. Здійснено огляд сучасних наукових робіт китайських авторів з метою обґрунтування доцільності запропонованого принципу. Виявлено, що означений принцип розглядався авторами в інших проєкціях з підкресленням взаємодії культур. Виявлено ознаки європейського музично-історичного досвіду та його вплив на формування майбутнього вчителя музичного мистецтва. Запропоновано педагогічні умови, створення яких уможливить реалізацію зазначеного принципу. Акцентовано увагу на необхідності розвитку поліфонічного мислення студентів, а також на опануванні прийомів виконання поліфонії різних епох, стилів і жанрів.
Посилання
Neygauz, G. (1987). Ob iskusstve fortepiannoy igry [About the art of piano playing]. Мoscow, 238 p. [in Russian].
Polataiko, O. & Siao, Li (2016). Dialektychnyi aspekt formuvannia polifonichnoho myslennia studentiv-muzykantiv pedahohichnoho profiliu [Dialectical aspect of formation of students’-musicians’ polyphonic thinking in pedagogical profile]. Scientific journal of the Mykhaylo Drahomanov National Pedagogical University. Series 14. Theory and methods of art education: Coll. of Science. works. Kyiv, Vol. 20 (25). pp. 28–34. [in Ukrainian].
Rinkyavichyus, Z. (1979). Vosprinimayut li deti polifoniyu? [Do children perceive polyphony?]. Leningrad: Muzyka, 64 p. [in Russian].
Sia Haoian (2018). Polikhudozhnia pidhotovka maibutnoho vchytelia muzyky: zmist, struktura, oriientyry dlia diahnostuvannia [Polyartistic training of the future music teacher: content, structure, guidelines for diagnosis]. Youth and market. Drohobych. No. 10 (165). pp.147–151. [in Ukrainian].
Fu Siaotszin (2012). Metodyka kontsertmeisterskoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv muzyky Ukrainy i Kytaiu [Methods of concertmaster training of future music teachers of Ukraine and China]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, 20 p. [in Ukrainian].
Shuhuan (2012). Metodyka formuvannia vykonavskoho dosvidu maibutnikh uchyteliv muzyky v protsesi fortepiannoi pidhotovky [Methods of forming the performing experience of future music teachers in the process of piano training]. Candidate’s thesis. Kyiv, 189 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.