КУЛЬТУРНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЯК РЕЗУЛЬТАТ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

Автор(и)

  • Чжоу Тінтін

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.239355

Ключові слова:

учителі музичного мистецтва, культурна компетентність, ключові компетентності, цикли фахової музично-педагогічної підготовки

Анотація

Аналізується феномен культурної компетентності вчителів музичного мистецтва. Подається уточнена сутність поняття на перетині дефініцій “компетентність” та “культура” Культурна компетентність у системі інших базових та фахових компетентностей. Доведена системоутворювальна роль культурної компетентності стосовно решти базових компетентностей, що не залежить від сфери професійної реалізації суб’єкта. Водночас показано, що культурна компетентність є інтегральною фаховою предметною в системі підготовки вчителів мистецьких дисциплін.

Біографія автора

Чжоу Тінтін

аспірантка факультету мистецтв імені Анатолія АвдієвськогоНаціонального педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Посилання

Andrushchenko, V. P. (2014). Poniattia kultury: filosofskyi dyskurs narubezhi stolit [The concept of culture: Philosophical discourse at the turn of the century]. Bulletin of the Institute of Child Development: Series Philosophy, pedagogy, psychology.Vol. 33, pp. 5–9. [in Ukrainian].

Derzhavnyi standart povnoi zahalnoi serednoi osvity [State standard of complete general secondary education]. (Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine No. 898, 30 September, 2020). Available at:https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/76886/ (Accessed 07 June. 2021) [in Ukrainian].

Kozyr, A. V. (2009). Teoriia ta praktyka formuvannia profesiinoi maisternosti vchyteliv muzyky v systemi bahatorivnevoi osvity [Theory and practice of formation of professional skills of music teachers in the system of multilevel education]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Kyiv, 43 p. [in Ukrainian].

Lokarieva, Yu. (2012). Osoblyvosti muzychno-teoretychnoi pidhotovky u profesiinomu stanovlenni maibutnoho vchytelia muzyky [Features of music-theoretical training in the professional development of future music teachers]. Scientific notes of Volodymyr Vynnychenko Kirovograd State Pedagogical University. Series: Pedagogical sciences. Vol. 112, pp. 229–236. [in Ukrainian].

Shevchuk, D. (Ed.).(2019). Liudyna i kultura [Human and culture]. Ostroh, 224 p.[in Ukrainian].

Pastushenko, L. A. (2013). Profesiina kompetentnist maibutnoho vchytelia muzyky yak chynnyk yakosti vyshchoi mystetskoi osvity. Scientific Bulletin of K.D. Ushynsky South Ukrainian National Pedagogical University. No. 5–6, pp. 3–8.[in Ukrainian].

Rekomendatsiia 2006/962/YeS Yevropeiskoho Parlamentu ta Rady (YeS) “Pro osnovni kompetentsii dlia navchannia protiahom usoho zhyttia” [Recommendation 2006/962 / EU of the European Parliament and of the Council (EU) on core competences for lifelong learning] (18 December, 2006) Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/994_975#Text(Accessed 27 May, 2021) [in Ukrainian].

Xia Gaoyang. (2018). Polikhudozhnia pidhotovka maibutnoho vchytelia muzyky: zmist, struktura, oriientyry dlia diahnostuvannia [Polyartistic training of the future music teacher: content, structure, guidelines for diagnosis]. Youth and market. No.10 (165), pp. 147–151. DOI: http://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.147044 [in Ukrainian].

Dobriakova, M. S., & Frumina, I. D. (Eds.). (2020). Universalnye kompetentnosti i novaia gramotnost: ot lozunhov k realnosti [Universal competencies and new literacy: From the slogans of to reality]. Moscow, 472 p.[in Russian].

Chai Pengcheng (2013). Khudozhestvenno-stilevaia kompetentnost uchitelia muzyki kak kompleks professionalnykh znanii i uchenii [Artistic and stylistic competence of a music teacher as a set of professional knowledge and teachings]. Scientific notes of National Pedagogical DragomanovUniversity. Series: Pedagogical and historical sciences.Vol. 109, pp. 219–228.[in Russian].

Shi Chun-bo (2007). Metodyka formuvannia mystetskoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv muzyky v protsesi fortepiannoi pidhotovky [Methods of forming artistic competence of future music teachers in the process of piano training]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, 22 p.[in Ukrainian].

Shcholokova, O. P. (2017). Svitohliadna spriamovanist fakhovoi pidhotovky vchytelia mystetskykh dystsyplin [Worldview orientation of professional training of teachers of art disciplines]. Scientific journal of the National Pedagogical Dragomanov University. Series 14: Theory and methods of art education. Vol. 22 (27), Iss.1, pp. 3–8.[in Ukrainian].

Chongde Lin (2017). The research of core competencies and values for students in China. Studies of Psychology and Behavior.Vol. 15 (02), pp. 145–154. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-08-29

Номер

Розділ

Статті