МЕТОДИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ WOW-ЕФЕКТУ НА УРОКАХ ОСНОВ ЗДОРОВ’Я

Автор(и)

  • Олена Аксьонова
  • Юлія Півненко
  • Анастасія Косман

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.239672

Ключові слова:

wow-ефект, урок, основи здоров’я, подив, методичні особливості, емоції, пізнавальний інтерес

Анотація

У статті розглядається wow-ефект як методичний прийом, використання якого базується на емоції подиву. Встановлено, що основною причиною нудьги на уроці є монотонність. Автори пропонують компенсаторні педагогічні дії, спрямовані на усунення причини виникнення нудьги. Серед них важливу позицію посідає wow-ефект. Здійснено теоретичне дослідження ролі wow-ефекту для концентрації уваги учнів та активізації їхньої пізнавальної активності. Наведено приклади wow-ефекту на уроках основ здоров’я та визначено методичні особливості його використання.

Біографії авторів

Олена Аксьонова

кандидат педагогічних наук, доцент,  завідувач кафедри реабілітаційної педагогіки та здорового способу життя комунального закладу “Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти” Запорізької обласної ради

Юлія Півненко

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри реабілітаційної педагогіки та здорового способу життя комунального закладу “Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти” Запорізької обласної ради

Анастасія Косман

вчитель основ здоров’я комунального закладу “Запорізька спеціалізована школа-інтернат ІІ-ІІІ ступенів “Козацький ліцей” Запорізької обласної ради

Посилання

Bednova, O. (2019). Pedagogika udivleniya [The Pedagogy of Surprise]. Available at: https://skyteach.ru/2019/08/29/pedagogika-udivleniya/ (Accessed 25 August 2021). [in Russian].

Vygotskiy, L. S. (1999). Myshlenie i rech [Thinking and speech]. Moscow, 352 р. [in Russian].

Lyufanov, M. Slovar marketingovykh i psikhologicheskikh terminov [Dictionary of marketing and psychological terms]. Available at: http://salesportal.ru/abc/v/ (Accessed 30 August 2021). [in Russian].

Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy №405 vid 20.04.2018 “Pro zatverdzhennia typovoi osvitnoi prohramy zakladiv zahalnoi serednoi osvity II stupenia” [Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine dated April 20, 2018 No.405 “On approval of the standard educational program of general secondary education of the ІІ degree”]. Available at: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-tipovoyi-osvitnoyi-programi-zakladiv-zagalnoyi-serednoyi-osviti-ii-stupenya (Accessed 07 August 2021). [in Ukrainian].

Tsavaliuk, T. (2015). Osoblyvosti formuvannia intelektualnykh pochuttiv u starshomu doshkilnomu vitsi ta u molodshomu shkilnomu vitsi v protsesi navchalnoi diialnosti [Features of the formation of intellectual feelings in the senior preschool age and in the primary school age in the process of educational activity]. Youth & market. Vol. 2(188). pp. 38–41. [in Ukrainian].

Shvadchak, N. (2020). WOW-efekt i uroky smishnoho chytannia – yak zatsikavyty ditei knyzhkamy [WOW-effect and lessons of funny reading – how to interest children in books]. Available at: https://nus.org.ua/articles/wow-efekt-i-uroky-smishnogo-chytannya-yak-zatsikavyty-ditej-knyzhkamy/ (Accessed 3. Aug. 2021). [in Ukrainian].

Daschmann C. Elena, Goetzl Thomas & Stupnisky H. Robert Testing the predictors of boredom at school: Development and validation of the precursors to boredom scales. Available at: https://d-nb.info/1095485350/34 (Accessed 30 August 2021). [in English].

Gutierrez Karla (2014). Use the Psychology of Surprise to Grab Your Learner’s Attention. Available at: https://www.shiftelearning.com/blog/use-the-psychology-of-surprise-in-elearning (Accessed 30 August 2021). [in English].

Kamstrupp Katrine Anne (2016). The wow-effect in science teacher education. Available at: https://www.researchgate.net/publication/311245983_The_wow-effect _in_science _teacher _education (Accessed 28 August 2021). [in English].

Silvia, P. (2021). Knowledge emotions: feelings that foster learning, exploring, and reflecting. In R. Biswas-Diener & E. Diener (Eds), Noba textbook series: Psychology. Champaign, IL: DEF publishers. Available at: http://noba.to/f7rvqp54 (Accessed 30 August 2021). [in English].

Stachowiak, B. (2018). Surprises in the classroom. Available at: https://teachinginhighered.com/2018/03/05/surprises-in-the-classroom/ (Accessed 30 August 2021). [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-17

Номер

Розділ

Статті