ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ МИСТЕЦТВОЗНАВСТВА У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • Юлія Колісник-Гуменюк

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.239673

Ключові слова:

освіта, професійно-педагогічна підготовка, вчителі, заклади вищої освіти, професійно-педагогічна компетентність, освітній процес, інновації

Анотація

У статті всебічно охарактеризовані теоретичні та методичні засади професійно-педагогічної підготовки вчителів мистецтвознавства у закладах вищої освіти. Проаналізовано напрями розвитку однієї з важливих складових освітньої системи – вищої педагогічної освіти та інноваційні зміни, викликані глибокою кризою і поступовим оновленням освітньої формації. З урахуванням нової парадигми освіти і сучасних методологічних підходів розглянуто теоретичні засади професійно-педагогічної підготовки вчителів мистецтвознавства на різних етапах і рівнях навчання. Зокрема, досліджено передумови, концептуальні засади і методологічні рівні підготовки вчителів мистецтвознавства.

Біографія автора

Юлія Колісник-Гуменюк

доктор педагогічних наук, доцент, доцент кафедри теорії і методики технологічної освіти, креслення та комп’ютерної графіки Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова

Посилання

Honcharenko, S.U. (2008). Pedahohichni doslidzhennya: Metodolohichni porady molodym naukovtsyam [Pedagogical research: Methodological advice for young scientists]. Kyiv-Vinnytsya, 278 p. [in Ukrainian].

Zimnyaya, I.A. (2003). Klyuchevyye kompetentsii – novaya paradigma rezultata sovremennogo obrazovaniya [Key competencies – a new paradigm of the result of modern education]. Higher education today. No 5. pp. 34–42. [in Russian].

Kolisnyk-Humenyuk, Yu. I. (2020). Systema profesiyno-pedahohichnoyi pidhotovky vykladachiv profesiyno-khudozhnikh dystsyplin u zakladakh vyshchoyi osvity [The system of professional and pedagogical training of teachers of professional and artistic disciplines in institutions of higher education] a monograph. Lviv, 515 p. [in Ukrainian].

Kremen, V.H. (2009). Filosofiya lyudynotsentryzmu v stratehiyakh osvitnoho prostoru [Philosophy of anthropocentrism in the strategies of educational space] a monograph. Kyiv, 520 p. [in Ukrainian].

Natsionalna stratehiya rozvytku osvity v Ukrayini na 2012–2021 roky (2013). [National strategy for the development of education in Ukraine for 2012–2021]. Higher school. No. 2. pp. 86–106. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-17

Номер

Розділ

Статті