ФОРМИ ТА МЕТОДИ ФОРМУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ В ПОЗААУДИТОРНІЙ РОБОТІ

Автор(и)

  • Віта Безлюдна
  • Вікторія Мартинюк

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.242504

Ключові слова:

форми, методи, національна ідентичність, студентська молодь, позааудиторна робота

Анотація

У статті проаналізовано форми та методи національної ідентичності студентської молоді у позааудиторній роботі з’ясовано, що процес формування національної ідентичності студентської молоді здійснюється за допомогою різноманітних форм і методів позааудиторної роботи у педагогічних закладах вищої освіти. Ефективність впровадження форм та методів формування національної ідентичності студентської молоді у позааудиторній роботі залежить від активності її учасників.

Автори статті виявили, що основними методами формування національної ідентичності студентської молоді є: формування національної свідомості, стимулювання діяльності й поведінки, контроль і аналіз ефективності виховання) формування національної ідентичності студентської молоді. Основними формами – інформаційно-масові, діяльнісно-практичні, інтегративні, діалогічні, індивідуальні, наочні. З’ясовано, що впровадження означених форм та методів у педагогічних закладах вищої освіти сприяє зростанню рівня національної ідентичності студентської молоді.

Біографії авторів

Віта Безлюдна

доктор педагогічних наук, професор кафедри іноземних мов Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Вікторія Мартинюк

аспірант кафедри педагогіки та освітнього менеджменту Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Посилання

Arabadzhiev, D. (2012). Monitorynh politychnoi ta hromadianskoi identychnosti studentskoi molodi:rehionalnyi aspect [Monitoring of political and civic identity of student youth: regional aspect]. Scientific-theoretical and socio-political almanac “Grani”, Dnipro, no. 7 (87), pp. 101–105. [in Ukrainian].

Bauman, Z. (2002). Ydentychnost v hlobalyzyruiushchemsia myre [Identity in a globalizing world]. An individualized societ. Moscow, 386 p. [in Russian].

Belousova, J. (2016). Sotsialni protesty studentskoi molodi yak vyiav natsionalnoi identychnosti [Social protests of student youth as a manifestation of national identity]. Collection of scientific works “Youth Policy: Problems and Prospects”, Drogobych, Vol. 7, 282 p. [in Ukrainian].

Bystrytsky, E. (2017). Zbentezhena chy zburena identychnist [Identified or disturbed identity]. Philosophical thought, Kyiv, 7, pp. 13 –28. [in Ukrainian].

Vasilchenko, O. (2014). Viina yak zasib formuvannia identychnosti [War as a means of identity formation]. Philosophy and political science in the context of modern culture, Kyiv, Vol. 8, pp. 167–171. [in Ukrainian].

Vyshnevsky, O (1997). Systema vartostei i stratehiia vykhovannia [The system of values and strategy of education]. Values of education and upbringing: scientific method. Kyiv. [in Ukrainian].

Gora, O. (2012). Metodyka doslidzhennia rivnia sformovanosti natsionalnoi identychnosti studentiv [Methods of researching the level of formation of students’ national identity]. Scientific notes of Kirovohrad State Pedagogical University named after Volodymyr Vynnychenko. Kropyvnytskyi, 103. pp. 90–100. [in Ukrainian].

Derzhavna natsionalna prohrama “Osvita” [State National Program “Education” (Ukraine of the XXI century)] Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/896-93-%D0%BF (accessed 06 Sep. 2021) [in Ukrainian].

Klepar, M., Potapchuk, T., & Kravets, N. (2020). Vykhovnyi potentsial pozaaudytornoi diialnosti u formuvanni estetychnoi kultury maibutnikh pedahohiv [Educational potential of extracurricular activities in the formation of aesthetic culture of future teachers]. “Youth and market”. Monthly scientific-pedagogical journal. Drogobych, Vol.2 (281), pp. 71–75. [in Ukrainian].

Kolodiy, O. (2021). Formuvannia patriotyzmu studentiv ahrarnykh vyshchykh navchalnykh zakladiv u pozaaudytornii diialnosti [Formation of patriotism of students of agrarian higher educational institutions in extracurricular activities]. Extended abstract of candidate’s thesis. Uman. state ped. Univ. Pavlo Tychyna, 20 p. Available at: http : //nauka.udpu.edu.ua/kolodij-olenaserhijivna/ (accessed 06 Sep. 2021) [in Ukrainian].

Ostrovchuk, O. (2015). Metody ta formy natsionalno-patriotychnoho vykhovannia [Methods and forms of national-patriotic education]. Public education. Vol. 3 (27). pp. 22–25. [in Ukrainian].

Ovcharenko, G. (2008). Pozanavchalna diialnist studentiv u vyshchykh navchalnykh zakladakh: sutnisni kharakterystyky, struktura ta osoblyvosti [Extracurricular activities of students in higher educational institutions: essential characteristics, structure and features]. Education of Donbass. Luhansk, No. 5–6 (130–131). pp. 35–38. [in Ukrainian].

Ognevyuk, V. (2003). Osvita v systemi tsinnostei staloho liudskoho rozvytku [Education in the system of values of sustainable human development]. Doctor’s thesis. Taras Shevchenko National University of Kyiv, 400 pp. [in Ukrainian].

Petrovska I. (2016). Typy hromadianskoi identychnosti studentskoi molodi [Types of civic identity of student youth]. Problems of modern psychology. Kamyanets-Podilsky, 31. pp. 317–330. [in Ukrainian].

Radchenko, O. (2015). Aksiolohichnyi aspekt natsionalnoi identyfikatsii suchasnoi studentskoi molodi [Axiological aspect of national identification of modern student youth]. A young scientist. Kyiv, 1 (15). pp. 138–141. [in Ukrainian].

Stavytsky, G. (2013). Identychnist yak mekhanizm rozvytku etnichnoi samosvidomosti u starshomu yunatskomu vitsi [Identity as a mechanism of development of ethnic self-consciousness in senior youth]. International scientific forum: sociology, psychology, pedagogy, management. Kyiv, 13. pp. 146–153. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-17

Номер

Розділ

Статті