ФОРМИ ТА МЕТОДИ ФОРМУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ В ПОЗААУДИТОРНІЙ РОБОТІ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.242504Ключові слова:
форми, методи, національна ідентичність, студентська молодь, позааудиторна роботаАнотація
У статті проаналізовано форми та методи національної ідентичності студентської молоді у позааудиторній роботі з’ясовано, що процес формування національної ідентичності студентської молоді здійснюється за допомогою різноманітних форм і методів позааудиторної роботи у педагогічних закладах вищої освіти. Ефективність впровадження форм та методів формування національної ідентичності студентської молоді у позааудиторній роботі залежить від активності її учасників.
Автори статті виявили, що основними методами формування національної ідентичності студентської молоді є: формування національної свідомості, стимулювання діяльності й поведінки, контроль і аналіз ефективності виховання) формування національної ідентичності студентської молоді. Основними формами – інформаційно-масові, діяльнісно-практичні, інтегративні, діалогічні, індивідуальні, наочні. З’ясовано, що впровадження означених форм та методів у педагогічних закладах вищої освіти сприяє зростанню рівня національної ідентичності студентської молоді.
Посилання
Arabadzhiev, D. (2012). Monitorynh politychnoi ta hromadianskoi identychnosti studentskoi molodi:rehionalnyi aspect [Monitoring of political and civic identity of student youth: regional aspect]. Scientific-theoretical and socio-political almanac “Grani”, Dnipro, no. 7 (87), pp. 101–105. [in Ukrainian].
Bauman, Z. (2002). Ydentychnost v hlobalyzyruiushchemsia myre [Identity in a globalizing world]. An individualized societ. Moscow, 386 p. [in Russian].
Belousova, J. (2016). Sotsialni protesty studentskoi molodi yak vyiav natsionalnoi identychnosti [Social protests of student youth as a manifestation of national identity]. Collection of scientific works “Youth Policy: Problems and Prospects”, Drogobych, Vol. 7, 282 p. [in Ukrainian].
Bystrytsky, E. (2017). Zbentezhena chy zburena identychnist [Identified or disturbed identity]. Philosophical thought, Kyiv, 7, pp. 13 –28. [in Ukrainian].
Vasilchenko, O. (2014). Viina yak zasib formuvannia identychnosti [War as a means of identity formation]. Philosophy and political science in the context of modern culture, Kyiv, Vol. 8, pp. 167–171. [in Ukrainian].
Vyshnevsky, O (1997). Systema vartostei i stratehiia vykhovannia [The system of values and strategy of education]. Values of education and upbringing: scientific method. Kyiv. [in Ukrainian].
Gora, O. (2012). Metodyka doslidzhennia rivnia sformovanosti natsionalnoi identychnosti studentiv [Methods of researching the level of formation of students’ national identity]. Scientific notes of Kirovohrad State Pedagogical University named after Volodymyr Vynnychenko. Kropyvnytskyi, 103. pp. 90–100. [in Ukrainian].
Derzhavna natsionalna prohrama “Osvita” [State National Program “Education” (Ukraine of the XXI century)] Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/896-93-%D0%BF (accessed 06 Sep. 2021) [in Ukrainian].
Klepar, M., Potapchuk, T., & Kravets, N. (2020). Vykhovnyi potentsial pozaaudytornoi diialnosti u formuvanni estetychnoi kultury maibutnikh pedahohiv [Educational potential of extracurricular activities in the formation of aesthetic culture of future teachers]. “Youth and market”. Monthly scientific-pedagogical journal. Drogobych, Vol.2 (281), pp. 71–75. [in Ukrainian].
Kolodiy, O. (2021). Formuvannia patriotyzmu studentiv ahrarnykh vyshchykh navchalnykh zakladiv u pozaaudytornii diialnosti [Formation of patriotism of students of agrarian higher educational institutions in extracurricular activities]. Extended abstract of candidate’s thesis. Uman. state ped. Univ. Pavlo Tychyna, 20 p. Available at: http : //nauka.udpu.edu.ua/kolodij-olenaserhijivna/ (accessed 06 Sep. 2021) [in Ukrainian].
Ostrovchuk, O. (2015). Metody ta formy natsionalno-patriotychnoho vykhovannia [Methods and forms of national-patriotic education]. Public education. Vol. 3 (27). pp. 22–25. [in Ukrainian].
Ovcharenko, G. (2008). Pozanavchalna diialnist studentiv u vyshchykh navchalnykh zakladakh: sutnisni kharakterystyky, struktura ta osoblyvosti [Extracurricular activities of students in higher educational institutions: essential characteristics, structure and features]. Education of Donbass. Luhansk, No. 5–6 (130–131). pp. 35–38. [in Ukrainian].
Ognevyuk, V. (2003). Osvita v systemi tsinnostei staloho liudskoho rozvytku [Education in the system of values of sustainable human development]. Doctor’s thesis. Taras Shevchenko National University of Kyiv, 400 pp. [in Ukrainian].
Petrovska I. (2016). Typy hromadianskoi identychnosti studentskoi molodi [Types of civic identity of student youth]. Problems of modern psychology. Kamyanets-Podilsky, 31. pp. 317–330. [in Ukrainian].
Radchenko, O. (2015). Aksiolohichnyi aspekt natsionalnoi identyfikatsii suchasnoi studentskoi molodi [Axiological aspect of national identification of modern student youth]. A young scientist. Kyiv, 1 (15). pp. 138–141. [in Ukrainian].
Stavytsky, G. (2013). Identychnist yak mekhanizm rozvytku etnichnoi samosvidomosti u starshomu yunatskomu vitsi [Identity as a mechanism of development of ethnic self-consciousness in senior youth]. International scientific forum: sociology, psychology, pedagogy, management. Kyiv, 13. pp. 146–153. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.