КОНФЛІКТИ В ПЕДАГОГІЧНОМУ ПРОЦЕСІ ТА КОМПЕТЕНТНІСНІ ЗАСАДИ ЇХ ВИРІШЕННЯ

Автор(и)

  • Юрій Костюшко
  • Наталія Сейко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.242565

Ключові слова:

професійна компетентність, педагогічний процес, конфлікт, інцидент, ситуація конфлікту

Анотація

У статті з’ясовано зміст та специфіку професійної компетентності вчителя у розв’язанні конфліктів з учнями в педагогічному процесі. Обґрунтовано думку про необхідність формування конфліктологічної компетентності педагога. Доведено, що в ситуації педагогічного конфлікту шлях до інтеграції лежить через примирення, що передбачає реалізацію співробітництва учасників конфлікту. Сформульовано висновок, що метою примирення учасників конфлікту в педагогічному процесі є зміна взаємовідносин між учасниками конфлікту.

Біографії авторів

Юрій Костюшко

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної педагогіки Житомирського державного університету імені Івана Франка

Наталія Сейко

доктор педагогічних наук, професор кафедри соціальних технологій Житомирського державного університету імені Івана Франка

Посилання

Biriuk, L. & Pishun, S. (2021). Paradyhmalnyi pidkhid u formuvanni komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv pochatkovoi shkoly [A paradigmatic approach in the formation of communicative competence of future primary school professionals]. Youth & market. No. 1(187). pp. 22–27. [in Ukrainian].

Boltivets, S.I. (2008). Pedahohichni idealy psykhichnoi samoorhanizatsii osobystosti [Pedagogical ideals of mental self-organization of the individual]. Psychological and Pedagogical Principles of Personality Development in the Educational Space. Kyiv, pp.139–151. [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy “Pro osvitu”. Vidomosti Verkhovnoi Rady (2017). [Law of Ukraine “On Education” Information of the Verkhovna Rada (VVR)]. No. 38–39, art.380. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text (Accessed 20 Apr. 2021) [in Ukrainian].

Kostiushko, Yu.O. (2000). Zasady nedyrektyvnoi pedahohiky yak neobkhidna umova rozviazuvannia mizhosobystisnykh konfliktiv mizh uchytelem ta uchniamy [Principles of non-directive pedagogy as a necessary condition for resolving interpersonal conflicts between teacher and students].Zhytomyr Ivan Franko State University Journal. Zhytomyr, Vol.6. pp.249–251.[in Ukrainian].

Psykholohyia. Slovar. (1990). [Psychology. Dictionary]. (Ed.). A.Petrovskyi, M.Iaroshevskyi. Moscov, 494 p. [in Russian].

Semychenko, V.A. (1997). Puty povyshenyia effektyvnosty izuchenyia psykholohyy [Ways to Improve the Effectiveness of Studying Psychology]. Monograf. Kyiv, 124 p. [in Russian].

Slovnyk ukrainskoi movy (1973). [The Dictionary of the Ukrainian language]. Vol.4. Kyiv, 840 p. [in Ukrainian].

Slovnyk-dovidnyk terminiv z konfliktolohii (1995). [The Reference Dictionary of Terms in Conflictology]. (Ed.). M.Piren, H.Lozhkin. Chernivtsi-Kyiv, 332 p. [in Ukrainian].

Iaroslav, L.O. (2009). Konfliktolohichna kompetentnist yak predmet psykholohichnoho doslidzhennia [National Technical University of Ukraine]. “Kyiv Polytechnic Institute” Journal. Kyiv, no.1 (25). pp.116–119. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-17

Номер

Розділ

Статті