ВЕКТОР РЕФОРМУВАННЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ

Автор(и)

  • Оксана Ісаєва

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.242568

Ключові слова:

глобалізація, вища освіта, професійна підготовка, сучасний фахівець

Анотація

У статті розглянуто вплив глобалізації на реформування формату вищої освіти. Глобалізація освіти як мультиаспектний і багаторівневий процес, одночасно складний і доволі суперечливий, поєднує методи навчання та виховання різноманітних світових освітніх систем з метою розвитку основних галузей та формування фахівця як особистості. Розглянуто вимоги, які глобалізація висуває до підготовки працівників майбутнього, адже метою сучасної системи освіти є розвинути особистість, здатну до самореалізації і навчання упродовж життя.

Глобалізація як інтеграційний процес пошуку надсучасних форм взаємодії у сфері вищої освіти передбачає вивчення студентами основних дисциплін навчального плану за новими методиками. Володіння високим рівнем умінь і навичок, які затребувані сучасним ринком праці, також відіграють важливу роль в умовах глобалізації. Ці процеси дадуть змогу надалі модернізувати освітню галузь, сприятимуть її входженню у міжнародне освітнє товариство та уможливлять визнання українських дипломів.

Біографія автора

Оксана Ісаєва

доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки та інноваційної освіти Національного університету “Львівська політехніка”, доцент кафедри латинської та іноземних мов Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького

Посилання

Ball, H. O. (2003). Suchasnyy humanizm i osvita: sotsialno-filosofski ta psykholoho-pedahohichni aspekty [Modern humanism and education: socio-philosophical and psychological-pedagogical aspects]. 128 p. [in Ukrainian].

Gorshkov, M. K. (2009). Obrazovaniye i obshchestvo v sotsiologicheskom izmerenii (vmesto predisloviya) [Education and society in the sociological dimension (instead of the preface)]. Reforming Russia. Vol. 8. 464 p. [in Russian].

Isayeva, O. & Kushka, B. (2021). Fundamentalizatsiya yak vazhlyva skladova vyshchoyi tekhnichnoyi osvity [Fundamentalization as an important component of higher technical education]. Youth and market. No. 4 (190). pp. 35–39. DOI: https://doi.org/10.24919/2617-0825.4/190.2021 [in Ukrainian].

Karnaukhova, I. B. (2000). Poiskovo-issledovatelskaya deyatelnost kak sredstvo razvitiya tvorcheskoy samostoyatelnosti studentov v protsesse professionalnoy podgotovki [Search and research activity as a means of developing students’ creative independence in the process of professional training]. Candidate’s thesis. 158 p. [in Russian].

Kiryakova, A. V. & Olkhovaya, T. A. (2010). Realizatsiya aksiologicheskogo podkhoda v universitetskom obrazovanii [Implementation of the axiological approach in university education]. Higher education in Russia. No. 5. pp. 124–128. [in Russian].

Selevko, G. K. (1998). Sovremennyye obrazovatelnyye tekhnologii : uchebnoye posobiye [Modern educational technologies]. Textbook. 256 p. [in Russian].

Chayka, I.Yu. (2012). “Suspilstvo znan”: futurolohichnyy proekt chy nova sotsialna realnist? [“Knowledge Society”: a futurological project or a new social reality?] Cultural Bulletin of the Lower Dnieper Region. No. 29. pp. 71–75. [in Ukrainian].

Stratehiya rozvytku vyshchoyi osvity v Ukrayini na 2021 – 2031 roky [Strategy for the development of higher education in Ukraine for 2021 – 2031]. Available at: http://reform.org.ua. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-17

Номер

Розділ

Статті