ВЕКТОР РЕФОРМУВАННЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.242568Ключові слова:
глобалізація, вища освіта, професійна підготовка, сучасний фахівецьАнотація
У статті розглянуто вплив глобалізації на реформування формату вищої освіти. Глобалізація освіти як мультиаспектний і багаторівневий процес, одночасно складний і доволі суперечливий, поєднує методи навчання та виховання різноманітних світових освітніх систем з метою розвитку основних галузей та формування фахівця як особистості. Розглянуто вимоги, які глобалізація висуває до підготовки працівників майбутнього, адже метою сучасної системи освіти є розвинути особистість, здатну до самореалізації і навчання упродовж життя.
Глобалізація як інтеграційний процес пошуку надсучасних форм взаємодії у сфері вищої освіти передбачає вивчення студентами основних дисциплін навчального плану за новими методиками. Володіння високим рівнем умінь і навичок, які затребувані сучасним ринком праці, також відіграють важливу роль в умовах глобалізації. Ці процеси дадуть змогу надалі модернізувати освітню галузь, сприятимуть її входженню у міжнародне освітнє товариство та уможливлять визнання українських дипломів.
Посилання
Ball, H. O. (2003). Suchasnyy humanizm i osvita: sotsialno-filosofski ta psykholoho-pedahohichni aspekty [Modern humanism and education: socio-philosophical and psychological-pedagogical aspects]. 128 p. [in Ukrainian].
Gorshkov, M. K. (2009). Obrazovaniye i obshchestvo v sotsiologicheskom izmerenii (vmesto predisloviya) [Education and society in the sociological dimension (instead of the preface)]. Reforming Russia. Vol. 8. 464 p. [in Russian].
Isayeva, O. & Kushka, B. (2021). Fundamentalizatsiya yak vazhlyva skladova vyshchoyi tekhnichnoyi osvity [Fundamentalization as an important component of higher technical education]. Youth and market. No. 4 (190). pp. 35–39. DOI: https://doi.org/10.24919/2617-0825.4/190.2021 [in Ukrainian].
Karnaukhova, I. B. (2000). Poiskovo-issledovatelskaya deyatelnost kak sredstvo razvitiya tvorcheskoy samostoyatelnosti studentov v protsesse professionalnoy podgotovki [Search and research activity as a means of developing students’ creative independence in the process of professional training]. Candidate’s thesis. 158 p. [in Russian].
Kiryakova, A. V. & Olkhovaya, T. A. (2010). Realizatsiya aksiologicheskogo podkhoda v universitetskom obrazovanii [Implementation of the axiological approach in university education]. Higher education in Russia. No. 5. pp. 124–128. [in Russian].
Selevko, G. K. (1998). Sovremennyye obrazovatelnyye tekhnologii : uchebnoye posobiye [Modern educational technologies]. Textbook. 256 p. [in Russian].
Chayka, I.Yu. (2012). “Suspilstvo znan”: futurolohichnyy proekt chy nova sotsialna realnist? [“Knowledge Society”: a futurological project or a new social reality?] Cultural Bulletin of the Lower Dnieper Region. No. 29. pp. 71–75. [in Ukrainian].
Stratehiya rozvytku vyshchoyi osvity v Ukrayini na 2021 – 2031 roky [Strategy for the development of higher education in Ukraine for 2021 – 2031]. Available at: http://reform.org.ua. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.