ПЕДАГОГІЧНІ НОВАЦІЇ В ЕСТЕТИЧНОМУ ВИХОВАННІ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.242599Ключові слова:
естетичне виховання, народознавче виховання, творчий розвиток, сенсорне виховання, мистецтво, діти дошкільного вікуАнотація
У статті розкривається сутність таких понять, як естетика, естетичне виховання, народознавча культура, сенсорне виховання. Основна увага відведена виокремленню проблеми необхідності зосередження уваги педагогів на естетичному вихованні дітей раннього та дошкільного віку в умовах ЗДО. Проаналізовано дослідження сучасних науковців щодо особливостей впливу естетичної культури на загальний розвиток дитини. Подано для обговорення проблему виховання дітей дошкільного віку з позиції формування естетичної культури та знань й умінь у народознавчій сфері. Виокремлено проблему професійного саморозвитку педагогів ЗДО у естетичному розвитку через участь у творчих майстер-класах, художньо-естетичних заходах, практичній демонстрації своїх талантів у процесі організації освітнього процесу з дошкільниками як на спеціальних заняттях, так і в опосередкованих вправах, де вміння поєднувати знання і вміння у мистецькій галузі мають місце у життєдіяльності вихованців. Подано перспективу педагогічного впливу на процес естетичного виховання з використанням альтернативних, авторських мистецьких програм, які сприяють творчому розвитку педагогів, дошкільників та батьків вихованців.
Посилання
Bazovyy komponent doshkilnoyi osvity (2012). [Basic component of preschool education]. Supervisor: A. M. Bohush, a member of the NAPS of Ukraine, Prof. Dr. Ped. sciences, etc. Kyiv, 26 p. [in Ukrainian].
Brialko, T.B. (2010).Osoblyvosti myslennya starshykh doshkilnykiv [Features of thinking of senior preschoolers]. Kharkiv, 160 p. [in Ukrainian].
Kontseptsiya Novoyi ukrayinskoyi shkoly (2016). [The concept of the New Ukrainian school]. (Ed.). Liliyi Hrynevych, 34 p. Available at: https://www.google.com/search? [in Ukrainian].
Lysenko, N.V. & Krutiy, N.R. (2006). Pedahohika ukrayinskoho dovkillya: navch. posib. [Pedagogy of the Ukrainian environment]. Kyiv, part.1. 302 p. [in Ukrainian].
Lykova, I.O. (2008). Prohrama khudozhnoho vykhovannya, navchannya i rozvytku ditey 2 – 6 rokiv [The program of art education, training and development of children 2 – 6 years]. Kharkiv, 128 p. [in Ukrainian].
Montessori, M. (2009). Vsotuyuchyy rozum [Absorbing mind]. M. Montessori: theory and technology.pp. 19 – 24. [in Ukrainian].
Nazaruk, L.M. (2014). Formuvannya etnoestetychnykh tsinnostey ditey doshkilnoho ta molodshoho shkilnoho viku zasobamy ukrayins№koho narodnoho mystetstva [Formation of ethno-aesthetic values of children of preschool and primary school age by means of Ukrainian folk art]. Lviv, 120 p. [in Ukrainian].
Ponimanska, T.I. (2006). Doshkilna pedahohika [Preschool pedagogy]. Kyiv, 456 p. [in Ukrainian].
Prohrama rozvytku dytyny doshkilnoho viku “Ukrayinske doshkillya”(2018). [Program of preschool child development “Ukrainian preschool”]. O.I. Bilan, L. M. Vozna, O.L. Maksymenko et al. Ternopil, 264 p. [in Ukrainian].
Shkarlet, S. Systema rannoho rozvytku dytyny maye bazuvatysya na pryntsypakh yakosti, nastupnosti ta dostupnosti [The system of early child development should be based on the principles of quality, continuity and accessibility]. Speech June 3, 2021 at the All-Ukrainian Forum “Ukraine 30. Education and Science”. Available at: https://mon.gov.ua/ua/news/sergij-shkarlet-sistema-rannogo-rozvitku-ditini-maye-bazuvatisya-na-principah-yakosti-dostupnosti-ta-nastupnosti [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.