ПЕДАГОГІЧНІ НОВАЦІЇ В ЕСТЕТИЧНОМУ ВИХОВАННІ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Автор(и)

  • Надія Дудник

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.242599

Ключові слова:

естетичне виховання, народознавче виховання, творчий розвиток, сенсорне виховання, мистецтво, діти дошкільного віку

Анотація

У статті розкривається сутність таких понять, як естетика, естетичне виховання, народознавча культура, сенсорне виховання. Основна увага відведена виокремленню проблеми необхідності зосередження уваги педагогів на естетичному вихованні дітей раннього та дошкільного віку в умовах ЗДО. Проаналізовано дослідження сучасних науковців щодо особливостей впливу естетичної культури на загальний розвиток дитини. Подано для обговорення проблему виховання дітей дошкільного віку з позиції формування естетичної культури та знань й умінь у народознавчій сфері.  Виокремлено проблему професійного саморозвитку педагогів ЗДО у естетичному розвитку через участь у творчих майстер-класах, художньо-естетичних заходах, практичній демонстрації своїх талантів у процесі організації освітнього процесу з дошкільниками як на спеціальних заняттях, так і в опосередкованих вправах, де вміння поєднувати знання і вміння у мистецькій галузі мають місце у життєдіяльності вихованців. Подано перспективу педагогічного впливу на процес естетичного виховання з використанням альтернативних, авторських мистецьких програм, які сприяють творчому розвитку педагогів, дошкільників та батьків вихованців.

Біографія автора

Надія Дудник

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Bazovyy komponent doshkilnoyi osvity (2012). [Basic component of preschool education]. Supervisor: A. M. Bohush, a member of the NAPS of Ukraine, Prof. Dr. Ped. sciences, etc. Kyiv, 26 p. [in Ukrainian].

Brialko, T.B. (2010).Osoblyvosti myslennya starshykh doshkilnykiv [Features of thinking of senior preschoolers]. Kharkiv, 160 p. [in Ukrainian].

Kontseptsiya Novoyi ukrayinskoyi shkoly (2016). [The concept of the New Ukrainian school]. (Ed.). Liliyi Hrynevych, 34 p. Available at: https://www.google.com/search? [in Ukrainian].

Lysenko, N.V. & Krutiy, N.R. (2006). Pedahohika ukrayinskoho dovkillya: navch. posib. [Pedagogy of the Ukrainian environment]. Kyiv, part.1. 302 p. [in Ukrainian].

Lykova, I.O. (2008). Prohrama khudozhnoho vykhovannya, navchannya i rozvytku ditey 2 – 6 rokiv [The program of art education, training and development of children 2 – 6 years]. Kharkiv, 128 p. [in Ukrainian].

Montessori, M. (2009). Vsotuyuchyy rozum [Absorbing mind]. M. Montessori: theory and technology.pp. 19 – 24. [in Ukrainian].

Nazaruk, L.M. (2014). Formuvannya etnoestetychnykh tsinnostey ditey doshkilnoho ta molodshoho shkilnoho viku zasobamy ukrayins№koho narodnoho mystetstva [Formation of ethno-aesthetic values of children of preschool and primary school age by means of Ukrainian folk art]. Lviv, 120 p. [in Ukrainian].

Ponimanska, T.I. (2006). Doshkilna pedahohika [Preschool pedagogy]. Kyiv, 456 p. [in Ukrainian].

Prohrama rozvytku dytyny doshkilnoho viku “Ukrayinske doshkillya”(2018). [Program of preschool child development “Ukrainian preschool”]. O.I. Bilan, L. M. Vozna, O.L. Maksymenko et al. Ternopil, 264 p. [in Ukrainian].

Shkarlet, S. Systema rannoho rozvytku dytyny maye bazuvatysya na pryntsypakh yakosti, nastupnosti ta dostupnosti [The system of early child development should be based on the principles of quality, continuity and accessibility]. Speech June 3, 2021 at the All-Ukrainian Forum “Ukraine 30. Education and Science”. Available at: https://mon.gov.ua/ua/news/sergij-shkarlet-sistema-rannogo-rozvitku-ditini-maye-bazuvatisya-na-principah-yakosti-dostupnosti-ta-nastupnosti [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-17

Номер

Розділ

Статті