ДОСЛІДНИЦЬКИЙ ПІДХІД У МЕТОДИЦІ НАВЧАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.242614Ключові слова:
дослідницький підхід, інформаційний проєкт, компетентнісна парадигма, компетентність, моделювання комунікативних ситуаційАнотація
Стаття присвячена розкриттю алгоритму реалізації дослідницького підходу в методиці навчання української мови за професійним спрямуванням студентів педагогічних закладів вищої освіти. Обґрунтовано потенціал науково-дослідницької діяльності здобувачів освіти в контексті компетентнісної парадигми навчання. Визначено об’єктивні чинники, що впливають на результативність опанування курсу “Українська мова за професійним спрямуванням” на засадах дослідницького підходу та з’ясовано специфіку його поетапної реалізації.
Посилання
Bulvinska, O. I., Divinska, N. O., Diachenko, N. O., Zhabenko, O. V., Lynova, I. O., Skyba, Yu. A., Chornoivan, H. P. & Yaroshenko, O. H. (2016). Kontseptsiia ta metodolohiia realizatsii naukovo-doslidnytskoi diialnosti subiektiv navchalno-vykhovnoho protsesu universytetiv: monohrafiia [The concept and methodology of implementation of research activities of the subjects of the educational process of universities: a monograph]. Kyiv, 178 p. [in Ukrainian].
Humeniuk, I. M. (2021). Suchasni pidkhody do navchannia ukrainskoi movy za profesiinym spriamuvanniam: perspektyvni vektory doslidzhen. [Modern approaches to teaching Ukrainian language for professional purposes: prospective vectors of research]. Youth & market, No. 4, рр. 92–99. [in Ukrainian].
Iechyna, Yu. S. (2012). Naukovo-doslidnytska diialnist studentiv yak pidhruntia naukovo-tekhnichnoho rozvytku. [Research and development of students as background technological development]. Bulletin of the Kyiv National University of Technologies and Design, No. 5. рр. 341–347. [in Ukrainian].
Pro vyshchu osvitu. Zakon Ukrainy. Redaktsiia vid 26.02.2021. (2014). [About higher education. Law of Ukraine. Edited on 02/26/2021]. Gazette of Ukraine’s Supreme Council, No. 37–38, art. 2004. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text [in Ukrainian].
Seredenko, P.V. (2008). Formirovanie gotovnosti budushchikh pedagogov k obucheniyu uchashchikhsya issledovatelskim umeniyam i navykam [Formation of the readiness of future teachers to teach students research skills and abilities]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Moscov, 34 р. [in Russian].
Shcherbakova, N. (2011). Naukovo-doslidna diialnist mahistrantiv yak vazhlyva skladova profesiinoi pidhotovky maibutnikh pedahohiv [Research activities of undergraduates as an important component of professional training of future teachers]. Proceedings of the All-Ukrainian Scientific and Practical Conference “Development of research abilities of gifted children and youth”, May 11–12, 2011, m. Zhytomyr. Kyiv, рр. 375–379. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.