ФОРМУВАННЯ МОРАЛЬНОЇ КУЛЬТУРИ У МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ (методичний аспект)

Автор(и)

  • Катерина Латишевська

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.242619

Ключові слова:

моральна культура, майбутній вчитель початкових класів, інформаційно-комунікаційні технології, закономірності, принципи

Анотація

У статті розкрито сутність і зміст ключових понять “моральна культура”, “інформаційно-комунікаційні технології”, “принципи”, “закономірності” та ін. дефініції, які безпосередньо пов’язані із формуванням моральної культури майбутнього вчителя початкових класів засобами ІКТ. Доведено, що дослідження науковців переважно спрямовані на набуття учителями початкових класів суто інструментальних компетентностей, здобуття знань у царині методів та правил роботи з комп’ютером, збиранням, обробкою й аналізом необхідного матеріалу тощо. Автор акцентує, що питання виховного впливу ІКТ, зокрема в аспекті гуманітарному, культурному й етичному, значною мірою залишаються поза увагою науковців, що є не зовсім доречним.

Біографія автора

Катерина Латишевська

аспірантка Львівського державного університету безпеки життєдіяльності

Посилання

Bekh, I. D. (2006). Vykhovannia osobystosti: ckhodzhennia do dukhovnosti [Education of personality: ascent to spirituality]. Kyiv, pp. 265–268.[in Ukrainian].

Beshok, T. V. (2014). Pedahohichni umovy zastosuvannia mediaosvitnikh tekhnolohii u profesiinii pidhotovtsi maibutnikh uchyteliv [Pedagogical conditions of application of media educational technologies in professional training of future teachers]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, 20 p. [in Ukrainian].

Boichuk, V. & Umanets, V. (2019). Zastosuvannia elektronnykh osvitnikh resursiv yak innovatsiinyi chynnyk udoskonalennia pidhotovky maibutnikh pedahohiv [The use of electronic educational resources as an innovative factor in improving the training of future teachers]. Yoth & market. No.5 (172). pp. 39–45. [in Ukrainian].

Budnyk, O. B. (2015). Teoretychni i metodychni zasady profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv do sotsialno-pedahohichnoi diialnosti [The theoretical and methodological principles of professional training of future primary school teachers for socio-pedagogical activities]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Zhytomyr, 44 p. [in Ukrainian].

Vasianovych, H. P. (2012). Dukhovno-moralnyi smysl vykorystannia multymedia u navchalno-vykhovnomu protsesi [Spiritual and moral meaning of using multimedia in the educational process]. Informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii v suchasnii osviti: dosvid, problemy, perspektyvy. Zbirnyk materialiv tretoi mizhnarod. nauk.-prakt. konf. u 2. ch. – Information and communication technologies in modern education: experience, problems, prospects. Collection of Proceedings of the third international. Scientific-Practical Conf. in 2 parts. Lviv, Vol 3. part. 1. pp. 46–51. [in Ukrainian].

Ivanytskyi, O. I. (2005). Teoretychni i metodychni osnovy pidhotovky maibutnoho vchytelia fizyky do vprovadzhennia innovatsiinykh tekhnolohii navchannia v serednii shkoli [The theoretical and methodical bases of preparation of the future teacher of physics for introduction of innovative technologies of training in high school]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Kyiv, 43 p. [in Ukrainian].

Kontseptsiia Novoi ukrainskoi shkoly [The concept of the New Ukrainian School]. Available at: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalnaserednya/uasch2016/konczepcziya.html. (Accessed 21 June 2021). [in Ukrainian].

Kontseptsiia vprovadzhennia mediaosvity v Ukraini (nova redaktsiia). [The concept of introducing media education in Ukraine (new edition)]. Available at:https://ms.detector.media/mediaprosvita/mediaosvita/kontseptsiya _vprovadzhennya_mediaosviti_v_ukrai ni_nova _redaktsiya. (Accessed 23 July 2021). [in Ukrainian].

Klasyfikatsiia zakonomirnostei navchannia [Classification of patterns of learning]. Available at: http: //readbookz.com/book/172/5446.html. [in Ukrainian].

Postylna, O. (2012). Sutnist ta zmist pidhotovky maibutnikh uchyteliv do vykorystannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii u protsesi dukhovno-moralnoho vykhovannia uchniv [The essence and content of training of future teachers to use information and communication technologies in the process of spiritual and moral education of students]. Problems of modern teacher training. Coll. of Science. works. No.5 (part. 2), pp. 138–143. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-17

Номер

Розділ

Статті