МЕТОДОЛОГІЧНІ ПІДХОДИ ДО ФОРМУВАННЯ ГРОМАДЯНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ В МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.242621Ключові слова:
методологічні підходи, формування, громадянська культура, майбутні учителі, іноземна моваАнотація
У статті розкрито основні компоненти реалізації методологічних підходів як стратегії дослідження і побудови педагогічної концепції розвитку громадянської культури майбутнього вчителя іноземної мови: системного, особистісноорієнтованого, культурологічного, полікультурного, діяльнісного. Встановлено, що схарактеризовані підходи забезпечують на достатньому, з погляду визначених суспільством вимог, рівні розв’язання проблеми формування громадянської культури майбутнього вчителя іноземної мови.
Посилання
Asmolov, A.G. (2011). Strategiya i metodologiya sotsiokulturnoy modernizatsii obrazovaniya [Strategy and methodology of socio-cultural modernization of education]. Moscow, 74 p. [in Russian].
Vakhrusheva, I.V. (2005). Formirovanie grazhdanskikh tsennostnykh orientatsii starsheklassnikov v obrazovatelnom protsesse [Formation of civil value orientations of senior pupils in the educational process]. Candidate’s thesis. Kirov, 200 p. [in Russian].
Demchenko, D.I. (2014). Formuvannia profesiinoi inshomovnoi kompetentnosti maibutnikh yurystiv zasobamy inozemnoi movy u fakhovii pidhotovtsi [Formation of professional and professional competence of maybut lawyers with the help of earthly language in industrial production]. Kharkiv, 213 p. [in Ukrainian].
Derevyanko, N. (2001). Teoretychni osnovy systemnoho pidkhodu do formuvannia hromadianskoi kultury osobystosti [Theoretical foundations of the systemic approach to the formation of community culture of particularity]. Scientific Notes. No. 4. pp. 7–13. [in Ukrainian].
Zhadan, I., Kiselov, S., Kiselova, O. & Ryabov, S. (2004). Politychna kultura ta problemy hromadianskoi osvity v Ukraini [Political culture and problems of community education in Ukraine]. Kyiv, 80 p. [in Ukrainian].
Zhurova, V.G. (2010). Stanovlenye hrazhdanskoi kompetentnosty studencheskoi molodezhy v vuze [Formation of civil competence of student youth in the university]. Candidate’s thesis. Smolensk, 209 p. [in Russian].
Kazaeva, E.A. (2010). Pedahohycheskaia kontseptsyia razvytyia hrazhdanskoi pozytsyy budushcheho uchytelia [Pedagogical concept of development of the future teacher’s civic position]. Doctor’s thesis. Chelyabinsk, 461 p. [in Russian].
Kravets, R.А. (2017). Realizatsiia polikulturnoi osvity maibutnikh fakhivtsiv ahrarnoi haluzi na zaniattiakh inozemnoi movy [Current trends and factors in the development of pedagogical and psychological sciences]. Suchasni tendentsii ta faktory rozvytku pedahohichnykh ta psykholohichnykh nauk : materials Mizhnar. nauk.-practical. conf. (Kyiv, 3-4 years. 2017). – Modern tendencies and factors of development of pedagogical and psychological sciences: Proceedings Intern. Scientific-Practical Conf. (Kyiv, February 3-4, 2017). Kyiv, pp. 90–93. [in Ukrainian].
Makarova, E.A. (2014). Formyrovanye hrazhdansko-patryotycheskykh tsennostei u budushchykh pedahohov sredstvamy proektnoi deiatelnosty [Formation of civil-patriotic values among future teachers by means of project activities]. Candidate’s thesis. Bryansk, 232 p. [in Russian].
Perepecha, N.N. (2012). Formirovanie grazhdanskoy pozitsii studentov vysshikh uchebnykh zavedeniy [Formation of civil position of students of higher educational institutions]. Candidate’s thesis. Moscow, 200 p. [in Russian].
Popova, T.N. (2001). Pedagogicheskie usloviya formirovaniya professionalno vazhnykh kachestv u budushchikh uchiteley (na materiale izucheniya inostrannykh yazykov [Pedagogical conditions for the formation of professionally important qualities in future teachers (based on the study of foreign languages)]. Candidate’s thesis. Saratov, 233 p. [in Russian].
Mironenko, T.P. (2000). Zaluchennia studentiv do hromadianskykh tsinnostei svoho narodu [Involving students in the civic values of their nation]. Scientific works. Series: Pedagogy.Vol. 7, pp. 42–45. [in Ukrainian].
Mikhailichenko, M.V. (2002). Osobystisno zoriientovane navchannia yak umova formuvannia hromadianskosti maibutnoho vchytelia [Personally oriented education as a condition for the formation of citizenship of the future teacher]. Scientific notes: coll. Science. articles of the National Pedagogical University named after Mykhaylo Drahomanov.Vol. 47. pp. 147–151. [in Ukrainian].
Moskalenko, S.V. (2007). Pedagogicheskaya organizatsiya vospitaniya grazhdanstvennosti v obshcheobrazovatelnoy shkole (na materiale prepodavaniya literatury v starshikh klassakh [Pedagogical organization of civic education in general education school (based on teaching literature in senior grades)]. Candidate’s thesis. Moscow, 210 p. [in Russian].
Ogorodnik, L. (2001). Stanovlennia systemy hromadianskoho vykhovannia v umovakh rozvytku ukrainskoi derzhavnosti [Establishment of the system of the community of the community in the minds of the development of the Ukrainian statehood]. Problems of education. Vol. 26. pp. 59–64.[in Ukrainian].
Podkoviroff, N.T. (2017). Mizhkulturna osvita v yevropeiskykh krainakh ta Ukraini [Intercultural education in European countries and Ukraine]. Odessa, 72 p. [in Ukrainian].
Radul, S.G. (2013). Eksperymentalne doslidzhennia osoblyvostei mizhkulturnoi kompetentnosti u maibutnikh vchyteliv inozemnoi movy [Experimental study of the features of intercultural competence of future foreign language teachers]. Education and development of a gifted personality. Series: Pedagogy. No. 12. pp. 56–60. [in Ukrainian].
Rogulska, O. (2018). Model systemy pidhotovky maibutnikh uchyteliv inozemnoi movy do profesiinoi diialnosti v umovakh informatsiino-osvitnoho seredovyshcha zakladiv vyshchoi osvity [The model of the system of preparation of future foreign language teachers for professional activity in the conditions of information and educational environment of higher education institutions].Youth & market. No. 11. pp. 86–91. [in Ukrainian].
Erme, G. (1994). Kultura y demokratyia [Culture and Democracy]. Moscow, 190 p. [in Russian].
Barmer, L. (2018). Culture and Communication Intercultural Communication in the Global workplace. Jouranal of business communication. No. 11. pp. 141–161. [in English].
Bilbeny, N. (2012). Attica intercultural. La razуn practica frente a los retos de la diversidad cultural. Madrid, 204 p. [in English].
Gollnick, D. & Chinn, P. (2016). Multicultural Education in a Pluralistic Society. 10th ed. London, 352 p. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.