СУТНІСТЬ І ЗМІСТ АНДРАГОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГІВ

Автор(и)

  • Володимир Піддячий

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.243150

Ключові слова:

андрагогічна компетентність педагога, групова динаміка дорослої аудиторії, інтерактивні методи навчання, менторство, модерація, фасилітація

Анотація

Досліджено сутність і зміст андрагогічної компетентності педагогів. З’ясовано, що модернізація системи освіти України зумовлена різновекторними потребами суспільства та держави і відбувається з урахуванням досягнень науки і техніки, глобалізаційних та інтеграційних процесів світового, національного й регіонального рівнів. Вказано на важливості перегляду вимог до фахової підготовки педагогів, які забезпечують навчання, виховання і розвиток людини на різних вікових етапах. Акцентовано увагу на потребах суспільства у підготовці моральних та соціально-професійно розвинених фахівців здатних ефективно працювати і вирішувати труднощі різного рівня складності. Наголошено, що актуальність розвитку андрагогічної компетентності педагогів зумовлена бажанням дорослих суб’єктів учіння підвищувати рівень власних знань, умінь, навичок та інших якостей для розв’язання практичних завдань, готовність до трудової діяльності, сімейного життя та інших видів активності.

Біографія автора

Володимир Піддячий

доктор філософії, старший науковий співробітник відділу андрагогіки Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України

Посилання

Boiarska-Khomenko, A.V. (2018). Vyznachennia poniattia “doroslist” u krainakh tsentralnoi ta skhidnoi yevropy [Definition of “adulthood” in Central and Eastern Europe]. Theory and methods of teaching and education, no. 44, pp. 29–43. [in Ukrainian].

Kyrychenko, V. (2017). Moderatsiia yak metod formuvannia pravovoi kultury studentskoi molodi [Moderation as a method of forming the legal culture of student youth]. Dydaskal, no. 17, pp. 267–271. Available at: http://dspace.pnpu.edu.ua/bitstream/123456789/8791/1/Kirichenko.pdf (Accessed 24 Oct. 2021) [in Ukrainian].

Nakaz MON “Pro zatverdzhennia Oriientovnoi navchalnoi prohramy pidhotovky treneriv dlia navchannia pedahohichnykh pratsivnykiv, yaki navchatymut uchniv pershykh klasiv u 2018/2019 i 2019/2020 navchalnykh rokakh” (vid 05.02.2018 № 97) (2018). [Order of the Ministry of Education and Science “On approval of the Indicative curriculum for the training of trainers for teachers who will teach first-graders in 2018/2019 and 2019/2020 academic years” (from 05.02.2018 № 97)]. Available at: http://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0097729-18#Text (Accessed 24 Oct. 2021) [in Ukrainian].

Ovcharova, R.V. (2016). Psykholoho-pedahohycheskaia fasylytatsyia professyonalnoi deiatelnosty uchytelia [Psychological and pedagogical facilitation of teacher’s professional activity]. Kurhan, 210 p. [in Russian].

Piddiachyi, V.M. (2016). Analiz metodiv kulturolohichnoi pidhotovky maibutnoho pedahoha [Analysis of methods of cultural training of future teachers]. Youth & market, no. 9, pp. 118–123. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2016_9_27 (Accessed 24 Oct. 2021) [in Ukrainian].

Piddiachyi, V. M. (2020). Sutnist i zmist profesionalizatsii pedahohiv u konteksti osvity vprodovzh zhyttia [The essence and content of professionalization of teachers in the context of lifelong learning]. Bulletin of postgraduate education: a collection of scientific works, Vol. 13(42), pp. 191. Kyiv. Available at: https://lib.iitta.gov.ua/722527/ (Accessed 24 Oct. 2021) [in Ukrainian].

Piddiachyi, M. I. (2018). Sotsialno-profesiinyi rozvytok starshoklasnykiv: pratsia yak osnova zhyttiediialnosti ta postupu [Socio-professional development of high school students: work as a basis for life and progress]. Technologies for integrating the content of education: a collection of scientific works, Vol. 10, pp. 98–108. Available at: https://lib.iitta.gov.ua/711857/ (Accessed 24 Oct. 2021) [in Ukrainian].

Piddiachyi, M. I. (2010). Teoretyko-metodychni zasady pidhotovky starshoklasnykiv do profesiinoi diialnosti v umovakh profilnoho navchannia [Theoretical and methodical bases of preparation of senior pupils for professional activity in the conditions of profile training]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Institute of Pedagogy of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine. Kyiv [in Ukrainian].

Radchenko, V. V. (2019). Mentorstvo v systemi pisliadyplomnoi osvity likaria [Mentoring in the system of postgraduate education of a doctor]. Medical education, no.1, pp. 116–120. Available at: https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10094 (Accessed 24 Oct. 2021) [in Ukrainian].

Selyvanova, L.Y. (2018). Mentorstvo samorazvytyia lychnosty y professyonalnoho stanovlenyia studentov [Mentoring of personality self-development and professional development of students]. Bulletin of Chernihiv National Pedagogical University. Series: Pedagogical sciences, Vol. 151(1), pp. 137–140. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchdpuP_2018_151%281%29_32 (Accessed 24 Oct. 2021) [in Russian].

Edmliller, A., Wilhelm, T. (2012). Moderation. Freiburg: Haufe [in English].

Hamcy, К. Erwachsener, H. (2001) Wörterbuch Erwachsenenpädagogik [Dictionary of adult education]. Heilbrunn. [in German].

Pietrasiński Z. (1990). Rozwöj człowieka dorosłego [Adult’s development]. Warszawa: Wiedza Powszechna. [in Polish].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-23

Номер

Розділ

Статті