ПОБУДОВА ПЕДАГОГІЧНОЇ СИСТЕМИ ФУНДАМЕНТАЛІЗАЦІЇ МАТЕМАТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ БАКАЛАВРІВ ТЕХНІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

Автор(и)

  • Альона Коломієць

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.243248

Ключові слова:

майбутні бакалаври, технічні спеціальності, математична підготовка, педагогічна система, системний підхід, фундаменталізація, фундаменталізація математичної підготовки

Анотація

У статті розглянуто основні підходи до визначення понять “фундаменталізація”, “система”, “педагогічна система”, проведено аналіз досліджень науковців з обраної теми; проаналізовано підходи до тлумачення дефініцій “фундаменталізація”, “система”, названо основні функціональні компоненти ПС фундаменталізації математичної підготовки майбутніх бакалаврів технічних спеціальностей, наведено приклад фундаменталізації математичних понять для студентів технічних спеціальностей. Проведено опис елементів системи фундаменталізації математичної підготовки майбутніх бакалаврів технічних спеціальностей. До її складових віднесено гностичну, організаторську, конструктивну, комунікативну, проектувальний складові.

Біографія автора

Альона Коломієць

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри вищої математики Вінницького національного технічного університету

Посилання

Baras, S. T. & Кolomiiets, A. A. (2016). Zmist fundamentalnoyi matematychnoyi pidhotovky studentiv radiotekhnichnykh spetsialnostey [Content of fundamental mathematical training of students of radio engineering specialties]. Bulletin of Vinnytsya Polytechnic Institute. No. 6. pp. 115–120. [in Ukrainian].

Bespalko, V.P. (2002). Obrazovaniye i obucheniye s uchastiyem kompyuterov (pedagogika tretyego tysyacheletiya) [Education and training with the participation of computers (pedagogy of the third millennium)]. Moscov, 352 p. [in Russian].

Zhyzhko, Т. А. (2005). Pedahohichna systema odyn iz chynnykiv vprovadzhennya ideyi intensyfikatsiyi u profesiyniy pidhotovtsi maybutnikh fakhivtsiv [Pedagogical system is one of the factors implementing the idea of intensification in the professional training of future professionals]. Scientific journal of NPU named after Mykhaylo Drahomanov. Series 11: Sociology. Social work. Social pedagogy. Management: Coll. scientific works. Kyiv, Vol. 3. pp. 144–151. [in Ukrainian].

Isayeva, O. & Beata Kushka (2021). Fundamentalizatsiya yak vazhlyva skladova vyshchoyi tekhnichnoyi osvity [Fundamentalization as an important component of higher technical education]. Youth & market. Vol. 4(190), pp.35–39. [in Ukrainian].

Klochko, V.I. & Kolomiiets, A.A. (2014). Profesiyno spryamovana fundamentalizatsiya navchannya matematyky [Professionally oriented fundamentalization of mathematics teaching]. Scientific notes of Vinnytsia State Pedagogical University. University named after M. Kotsyubynskiy. Series: Pedagogy and Psychology: Coll. Science. works. Vol. 41, pp. 184–187. [in Ukrainian].

Kovtonyuk, M. M. (2013). Fundamentalizatsiya profesiynoyi pidhotovky maybutnoho vchytelya matematyky – bakalavriv [Fundamentalization of professional training of the future teacher of mathematics]. 425 p. [in Ukrainian].

Kolomiiets, A. A., Klochko, V.I. & Krayevskyy, V.O. (2020). Praktykum z vyshchoyi matematyky: obchyslennya hranyts [Workshop on higher mathematics: calculation of boundaries: workshop]. Vinnytsya, 56 p. [in Ukrainian].

Kolomiiets, A.A. (2017). Realizatsiya systemotvirnoyi funktsiyi fundamentalizatsiyi matematychnoyi pidhotovky fakhivtsiv tekhnichnykh spetsialnostey [Implementation of the system-forming function of fundamentalization of mathematical training of technical specialties]. Security Pedagogy: International Scientific Journal. No.1(2), pp. 65–70. [in Ukrainian].

Kuzmina, N.V. (Ed.). (2002). Ponyatiye “pedagogicheskoy sistemy” I kriterii yeye otsenki [The concept of “pedagogical system” and the criteria for its assessment]. Methods for systematic pedagogical research. 2nd ed. Public education. Moscov, pp. 7–52. [in Russian].

Slastenin, V.A., Isayev, I.F., Mishchenko, A.I. & Shiyanov, Ye.N. (2004). Pedagogika: uchebnoye posobiye dlya studentov pedagogicheskikh uchebnykh zavedeniy [Pedagogy: textbook for students of pedagogical educational institutions]. 4th ed. Moscov. 512 p. [in Russian].

Semerikov, S. O. (2009). Fundamentalizatsiya navchannya informatyvnykh dystsyplin u vyshchiy shkoli [Fundamentalization of teaching informative disciplines in high school]. (Ed.). M. I. Zhaldak. Kyiv, 340 p. [in Ukrainian].

Filosofskiy slovar (1987). [Philosophical Dictionary]. (Ed.) I. T. Frolova. 5th ed. Moscow, 590 p. [in Russian].

Chernilevskyy, D.V. (Ed). (et al). (2010). Metodolohiya naukovoyi diyalnosti [Methodology of scientific activity]. Textbook. Vol. 2nd edition, supplemented. Vinnytsya, pp.171–172.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-23

Номер

Розділ

Статті