КОГНІТИВНИЙ КОМПОНЕНТ ІННОВАЦІЙНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛЯ

Автор(и)

  • Вікторія Ворожбіт-Горбатюк

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.243883

Ключові слова:

вища педагогічна освіта, здобувач, зміст педагогічної підготовки, когнітивне спілкування, критичне мислення, педагогічна діяльність, професійна поведінка, суспільство знань, учитель-ігнноватор, університет, школа

Анотація

У статті розкрито питання сутності і значення когнітивного компонента інноваційної педагогічної діяльності вчителя, сформульовано відповідні практичні поради. Автор стоїть на позиції, що сучасна українська школа потребує учителя-інноватора. Такий учитель здатний до осмислення суті та специфіки інноваційних педагогічних технологій, володіє комплексом умінь і навичок застосування таких технологій у професійній діяльності. Учитель-інноватор демонструє компетентності когнітивного спілкування, продукує кластеризацію знання. Для нього характерні асертивність професійної поведінки, критичне мислення.

Особливу цінність мають презентовані у статті універсальні прийоми формування критичного мислення як в учителя, так і в здобувачів. Розроблення відповідних методик, обґрунтування й укладання практичних комплексів визначено перспективою подальшого розроблення заявленої проблеми.

Біографія автора

Вікторія Ворожбіт-Горбатюк

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри освітології та інноваційної педагогіки Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди

Посилання

Abraham, H. Maslow. (2004). Motivation and Personality (2nd ed.). К.: PSYLIB. pp. 31–38. [in English].

Kozhevnikov Maria. (2007). Cognitive style in the context of modern psychology: toward an integrated framework of Cognitive style. Psychological Bulletin. Vol. 133. No.3. pp. 464–481. [in English].

Anderson Dzh. (2002). Kohnytyvnaia psykholohyia [Cognitive psychology]. English translation S.Komarov. St.Petersburg, 96 p. [in English].

Bakhtin, M. (1975). Formy vremeni i khronotopa v romane. Voprosy literatury i estetiki [Forms of time and chronotope in the novel. Questions of literature and aesthetics]. Moscov, pp.234 – 407. [in Russian].

Osadcha, K., Osadchyi, V., Spirin, O. & Kruhlyk, V. (2021). Realizatsiia indyvidualizatsii ta personalizatsii navchannia zasobamy MOODLE [Implementation of individualization and personalization of learning by means of MOODLE]. Youth & market. Drohobych. No.1/187. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.228274 [in Ukrainian].

Osvitolohiia OPP druhoho (mahisterskoho) rivnia vyshchoi osvity KhNPU imeni H.S.Skovorody (2021) [Osvitology of the second (master’s) level of higher education of KhNPU named after G. S. Skovoroda]. Available at: http://smc.hnpu.edu.ua/files/Osv%D1%96tn%D1%96_programi/Osvitni_programu_magistr/2021_rik/Osvitologiya.pdf [in Ukrainian].

Polukhtovych, T. & Melnychuk, Yu. (2021). Tsinnist znan u rozvytku osobystosti [The value of knowledge in the development of personality]. Youth & market. Drohobych. No.1/187. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.228342 [in Ukrainian].

Profesiinyi standart vchytelia zakladu zahalnoi serednoi osvity 20.12.2020. [Professional standard of a teacher of a general secondary education institution]. Available at: https://mon.gov.ua/ua/news/zatverdzheno-profstandart-vchitelya-pochatkovih-klasiv-vchitelya-zakladu-zagalnoyi-serednoyi-osviti-i-vchitelya-z-pochatkovoyi-osviti [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-09

Номер

Розділ

Статті