КОГНІТИВНИЙ КОМПОНЕНТ ІННОВАЦІЙНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛЯ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.243883Ключові слова:
вища педагогічна освіта, здобувач, зміст педагогічної підготовки, когнітивне спілкування, критичне мислення, педагогічна діяльність, професійна поведінка, суспільство знань, учитель-ігнноватор, університет, школаАнотація
У статті розкрито питання сутності і значення когнітивного компонента інноваційної педагогічної діяльності вчителя, сформульовано відповідні практичні поради. Автор стоїть на позиції, що сучасна українська школа потребує учителя-інноватора. Такий учитель здатний до осмислення суті та специфіки інноваційних педагогічних технологій, володіє комплексом умінь і навичок застосування таких технологій у професійній діяльності. Учитель-інноватор демонструє компетентності когнітивного спілкування, продукує кластеризацію знання. Для нього характерні асертивність професійної поведінки, критичне мислення.
Особливу цінність мають презентовані у статті універсальні прийоми формування критичного мислення як в учителя, так і в здобувачів. Розроблення відповідних методик, обґрунтування й укладання практичних комплексів визначено перспективою подальшого розроблення заявленої проблеми.
Посилання
Abraham, H. Maslow. (2004). Motivation and Personality (2nd ed.). К.: PSYLIB. pp. 31–38. [in English].
Kozhevnikov Maria. (2007). Cognitive style in the context of modern psychology: toward an integrated framework of Cognitive style. Psychological Bulletin. Vol. 133. No.3. pp. 464–481. [in English].
Anderson Dzh. (2002). Kohnytyvnaia psykholohyia [Cognitive psychology]. English translation S.Komarov. St.Petersburg, 96 p. [in English].
Bakhtin, M. (1975). Formy vremeni i khronotopa v romane. Voprosy literatury i estetiki [Forms of time and chronotope in the novel. Questions of literature and aesthetics]. Moscov, pp.234 – 407. [in Russian].
Osadcha, K., Osadchyi, V., Spirin, O. & Kruhlyk, V. (2021). Realizatsiia indyvidualizatsii ta personalizatsii navchannia zasobamy MOODLE [Implementation of individualization and personalization of learning by means of MOODLE]. Youth & market. Drohobych. No.1/187. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.228274 [in Ukrainian].
Osvitolohiia OPP druhoho (mahisterskoho) rivnia vyshchoi osvity KhNPU imeni H.S.Skovorody (2021) [Osvitology of the second (master’s) level of higher education of KhNPU named after G. S. Skovoroda]. Available at: http://smc.hnpu.edu.ua/files/Osv%D1%96tn%D1%96_programi/Osvitni_programu_magistr/2021_rik/Osvitologiya.pdf [in Ukrainian].
Polukhtovych, T. & Melnychuk, Yu. (2021). Tsinnist znan u rozvytku osobystosti [The value of knowledge in the development of personality]. Youth & market. Drohobych. No.1/187. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.228342 [in Ukrainian].
Profesiinyi standart vchytelia zakladu zahalnoi serednoi osvity 20.12.2020. [Professional standard of a teacher of a general secondary education institution]. Available at: https://mon.gov.ua/ua/news/zatverdzheno-profstandart-vchitelya-pochatkovih-klasiv-vchitelya-zakladu-zagalnoyi-serednoyi-osviti-i-vchitelya-z-pochatkovoyi-osviti [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.