МОВНО-КОМУНІКАТИВНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ УЧИТЕЛЯ – КОУЧА, МЕНТОРА, ТЬЮТОРА, ФАЛІСИТАТОРА (на прикладі програми “Освітологія”)
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.243885Ключові слова:
вчитель, гнучкі навички, компетентність, коуч, ментор, мовно-комунікативна, освітньо-професійна програма, освітологія, особистість, тьютор, фаліситаторАнотація
У статті представлено пропозиції щодо формування соціально і професійно значимих мовно-комунікативної компетентності учителя сучасної української школи на прикладі аналізу освітньо-професійної програми “Освітологія”, для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти, галузь знань – освітні, педагогічні науки. Автором через призму нових ролей учителя – коуча, тьютора, ментора, фаліситатора – схарактерезовано компоненти мовно-комунікативної компетентності.
Перспективою подальшого розроблення означеної проблеми визначено питання попередження і коригування патернів – стереотипів мовно-комунікативних взаємодій у системі “учитель – учень”.
Посилання
Salzburg II recommendations (2010). European universities’ achievements since 2005 in implementing the salzburg principles. 2010 by the european university association. Available at: www.eua.be [in English].
Zelenska, L. D. & Vorozhbit-Horbatiuk, V. V. (2021). Alhorytm monitorynhu zapytiv tsilovoi audytorii mahisterskykh prohram spetsialnosti “Osvitni, pedahohichni nauky” [Algorithm for monitoring the requests of the target audience of master’s programs in “Educational, pedagogical sciences”]. The entrant environment of the glocalization period: ways of formation and development trends. Kharkiv, pp.78–81. [in Ukrainian].
Kafedra osvitolohii ta innovatsiinoi pedahohiky KhNPU imeni H.S. Skovorody (2021). [Education and Innovative Pedagogy Department, Kharkiv Hryhoriy Skovoroda National Pedagogical University]. Available at: https://www.kaf-pedagogy-hnpu.com/ [in Ukrainian].
Kontseptualni zasady reformuvannia serednoi osvity “Nova ukrainska shkola” (2018). [Conceptual principles of reforming secondary education “New Ukrainian School”]. Available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf [in Ukrainian].
Kontseptsiia rozvytku pedahohichnoi osvity (2018). [The concept of development of pedagogical education]. Available at: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-koncepciyi-rozvitku-pedagogichnoyi-osviti [in Ukrainian].
Mukan, N., Dolnikova, L. & Kravets, S. (2020). Vyvchennia pedahohichnykh dystsyplin u konteksti osvitnoi prohramy “Profesiina osvita (kompiuterni tekhnolohii)”: formuvannia motyvatsii studentiv [The study of pedagogical disciplines in the context of the educational program “Professional education (computer technology)”: the formation of student motivation]. Youth & market. Drohobych, no. 5/184. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.223045[in Ukrainian].
Nova ukrainska shkola: poradnyk dlia vchytelia (2017). [New Ukrainian School]. (Ed.). N. M. Bibik. Kyiv, 206 p. [in Ukrainian].
Osvitno-profesiina prohrama “Osvitolohiia” (2021). [Educational and professional program “Education” ]. Available at: http://smc.hnpu.edu.ua/files/Osv%D1%96tn%D1%96_programi/Osvitni_programu_magistr/2021_rik/Osvitologiya.pdf [in Ukrainian].
Pantiuk, T., Pantiuk, M., Hamerska, I & Desyniak, Yu. (2020). Innovatsii v osviti: neobkhidnist, sutnist, zmist [Innovations in education: necessity, essence, content]. Youth & market. Drohobych, no.6/185. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.225537 [in Ukrainian].
Sorochan, T.M. (2018). Pidhotovka vchyteliv do realizatsii kontseptsii NUSh. [Teacher training for the implementation of the NUS concept]. Methodist. No. 6. pp.4–9. [in Ukrainian].
Khyzhniak, I.A. & Vorozhbit-Horbatiuk, V.V. (2021). Mizhuniversytetski komunikatsiini zakhody yak sposib formuvannia rehionalnoho doslidnytskoho seredovyshcha. [Interuniversity communication activities as a way of forming a regional research environment]. Teacher professionalism: theoretical and methodological aspects, Sloviansk, pp. 5–18. Available at: http://profped.ddpu.edu.ua/article/view/236444/234962. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.