МОВНО-КОМУНІКАТИВНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ УЧИТЕЛЯ – КОУЧА, МЕНТОРА, ТЬЮТОРА, ФАЛІСИТАТОРА (на прикладі програми “Освітологія”)

Автор(и)

  • Людмила Зеленська

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.243885

Ключові слова:

вчитель, гнучкі навички, компетентність, коуч, ментор, мовно-комунікативна, освітньо-професійна програма, освітологія, особистість, тьютор, фаліситатор

Анотація

У статті представлено пропозиції щодо формування соціально і професійно значимих мовно-комунікативної компетентності учителя сучасної української школи на прикладі аналізу освітньо-професійної програми “Освітологія”, для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти, галузь знань – освітні, педагогічні науки. Автором через призму нових ролей учителя – коуча, тьютора, ментора, фаліситатора – схарактерезовано компоненти мовно-комунікативної компетентності.

Перспективою подальшого розроблення означеної проблеми визначено питання попередження і коригування патернів – стереотипів мовно-комунікативних взаємодій у системі “учитель – учень”.

Біографія автора

Людмила Зеленська

доктор педагогічних наук, професор кафедри освітології та інноваційної педагогіки Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди

Посилання

Salzburg II recommendations (2010). European universities’ achievements since 2005 in implementing the salzburg principles. 2010 by the european university association. Available at: www.eua.be [in English].

Zelenska, L. D. & Vorozhbit-Horbatiuk, V. V. (2021). Alhorytm monitorynhu zapytiv tsilovoi audytorii mahisterskykh prohram spetsialnosti “Osvitni, pedahohichni nauky” [Algorithm for monitoring the requests of the target audience of master’s programs in “Educational, pedagogical sciences”]. The entrant environment of the glocalization period: ways of formation and development trends. Kharkiv, pp.78–81. [in Ukrainian].

Kafedra osvitolohii ta innovatsiinoi pedahohiky KhNPU imeni H.S. Skovorody (2021). [Education and Innovative Pedagogy Department, Kharkiv Hryhoriy Skovoroda National Pedagogical University]. Available at: https://www.kaf-pedagogy-hnpu.com/ [in Ukrainian].

Kontseptualni zasady reformuvannia serednoi osvity “Nova ukrainska shkola” (2018). [Conceptual principles of reforming secondary education “New Ukrainian School”]. Available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf [in Ukrainian].

Kontseptsiia rozvytku pedahohichnoi osvity (2018). [The concept of development of pedagogical education]. Available at: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-koncepciyi-rozvitku-pedagogichnoyi-osviti [in Ukrainian].

Mukan, N., Dolnikova, L. & Kravets, S. (2020). Vyvchennia pedahohichnykh dystsyplin u konteksti osvitnoi prohramy “Profesiina osvita (kompiuterni tekhnolohii)”: formuvannia motyvatsii studentiv [The study of pedagogical disciplines in the context of the educational program “Professional education (computer technology)”: the formation of student motivation]. Youth & market. Drohobych, no. 5/184. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.223045[in Ukrainian].

Nova ukrainska shkola: poradnyk dlia vchytelia (2017). [New Ukrainian School]. (Ed.). N. M. Bibik. Kyiv, 206 p. [in Ukrainian].

Osvitno-profesiina prohrama “Osvitolohiia” (2021). [Educational and professional program “Education” ]. Available at: http://smc.hnpu.edu.ua/files/Osv%D1%96tn%D1%96_programi/Osvitni_programu_magistr/2021_rik/Osvitologiya.pdf [in Ukrainian].

Pantiuk, T., Pantiuk, M., Hamerska, I & Desyniak, Yu. (2020). Innovatsii v osviti: neobkhidnist, sutnist, zmist [Innovations in education: necessity, essence, content]. Youth & market. Drohobych, no.6/185. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.225537 [in Ukrainian].

Sorochan, T.M. (2018). Pidhotovka vchyteliv do realizatsii kontseptsii NUSh. [Teacher training for the implementation of the NUS concept]. Methodist. No. 6. pp.4–9. [in Ukrainian].

Khyzhniak, I.A. & Vorozhbit-Horbatiuk, V.V. (2021). Mizhuniversytetski komunikatsiini zakhody yak sposib formuvannia rehionalnoho doslidnytskoho seredovyshcha. [Interuniversity communication activities as a way of forming a regional research environment]. Teacher professionalism: theoretical and methodological aspects, Sloviansk, pp. 5–18. Available at: http://profped.ddpu.edu.ua/article/view/236444/234962. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-09

Номер

Розділ

Статті