СТАНДАРТИЗАЦІЯ ПРОФІЛЬНОГО НАВЧАННЯ В УКРАЇНІ (2011–2017)

Автор(и)

  • Алла Загородня

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.243889

Ключові слова:

нормативні документи, профільне навчання, стандартизація, шкільна освіта

Анотація

Стаття присвячена вивченню теоретичних і практичних аспектів досвіду стандартизації профільного навчання в Україні у 2011–2017 рр. XXI ст. Окреслено ключові орієнтири щодо стандартизації профільного навчання, які представлені у нормативно-правових документах. Зосереджено увагу на основних соціально-економічних проблем, що відбувалися в 2011–2017 рр., і мали вплив на процес стандартизації профільного навчання старшокласників. Подано авторське визначення поняття “профільне навчання”. Схематично унаочнено алгоритм поетапного запровадження досвіду стандартизації профільного навчання в Україні у 2011–2017 рр. XXI ст. Проаналізовано перспективні напрями стандартизації профільного навчання в Україні.

Біографія автора

Алла Загородня

доктор педагогічних наук, доцент, провідний науковий співробітник відділу історії та філософії освіти Національної академії педагогічних наук України

Посилання

Vaskivska, H. O., Kyzenko, V. I., Kosianchuk, S. V. & Baranovska, O. V./ (2018). Formuvannia zmistu profilnoho navchannia: teoretyko-metodolohichnyi aspekt [Formation of the content of profile training: theoretical and methodological aspect]. Col. monograph. Kyiv, 260 p. [in Ukrainian].

Derzhavnyi standart bazovoi i povnoi zahalnoi serednoi osvity (2011). [State standard of basic and complete general secondary education]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1392-2011-%D0%BF#Text [in Ukrainian].

Zahorodnia, A. A. (2020). Profilne navchannia yak forma radykalnoi dyferentsiatsii navchannia. [Profile education as a form of radical differentiation of education]. “Pedagogical sciences”, Zaporizhzhia, No. 2 (35), pp.17–22. DOI https://doi.org/10.26661/2522-4360-2020-2-02 [in Ukrainian].

Zahorodnia, A. A. (2018). Dyferentsiatsiia zmistu navchannia u starshii shkoli: istoryko-analitychnyi aspekt [Differentiation of the content of education in high school: historical and analytical aspect]. Youth & market, Vol. 3(158), 30–35. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.128884 [in Ukrainian].

Zahorodnia, A. A. (2019). Profilizatsiia zahalnoi serednoi osvity v konteksti idei NUSh [Profiling of general secondary education in the context of NUS ideas]. Youth & market, Vol. 10(177), pp.126–130. [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy “Pro osvitu” (2017). [Law of Ukraine “About education”]. No. 2145-VIII 28.09.2017 [in Ukrainian].

Kalenskyi, A. A., Luzan, P. H., Vanina, N. M., Pashchenko, T. M., Kravets, S. H. & Piatnychuk, T. V. (2018). Standartyzatsiia profesiinoi osvity: teoriia i praktyka; monohrafiia [Standardization of professional education: theory and practice]. Monograph. Zhytomyr, 256 p. [in Ukrainian].

Kontseptsiia Novoi ukrainskoi shkoly (kolehiia MON vid 27.10.2016) [Concept of the New Ukrainian School (MES Board dated October 27, 2016)]. Available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf [in Ukrainian].

Kontseptsiia profilnoho navchannia (2013). [The concept of specialized training]. Available at: http://www.uazakon.com/document/fpart86/idx86618.htm [in Ukrainian].

Kushnir, V. M. (2016). Profilne navchannia v istorii rozvytku vitchyznianoi shkoly (druha polovyna XIX-XX st.) [Profile training in the history of domestic school development (second half of the XIX–XX centuries)]. Monograph. Uman, 418 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-09

Номер

Розділ

Статті