СТАНДАРТИЗАЦІЯ ПРОФІЛЬНОГО НАВЧАННЯ В УКРАЇНІ (2011–2017)
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.243889Ключові слова:
нормативні документи, профільне навчання, стандартизація, шкільна освітаАнотація
Стаття присвячена вивченню теоретичних і практичних аспектів досвіду стандартизації профільного навчання в Україні у 2011–2017 рр. XXI ст. Окреслено ключові орієнтири щодо стандартизації профільного навчання, які представлені у нормативно-правових документах. Зосереджено увагу на основних соціально-економічних проблем, що відбувалися в 2011–2017 рр., і мали вплив на процес стандартизації профільного навчання старшокласників. Подано авторське визначення поняття “профільне навчання”. Схематично унаочнено алгоритм поетапного запровадження досвіду стандартизації профільного навчання в Україні у 2011–2017 рр. XXI ст. Проаналізовано перспективні напрями стандартизації профільного навчання в Україні.
Посилання
Vaskivska, H. O., Kyzenko, V. I., Kosianchuk, S. V. & Baranovska, O. V./ (2018). Formuvannia zmistu profilnoho navchannia: teoretyko-metodolohichnyi aspekt [Formation of the content of profile training: theoretical and methodological aspect]. Col. monograph. Kyiv, 260 p. [in Ukrainian].
Derzhavnyi standart bazovoi i povnoi zahalnoi serednoi osvity (2011). [State standard of basic and complete general secondary education]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1392-2011-%D0%BF#Text [in Ukrainian].
Zahorodnia, A. A. (2020). Profilne navchannia yak forma radykalnoi dyferentsiatsii navchannia. [Profile education as a form of radical differentiation of education]. “Pedagogical sciences”, Zaporizhzhia, No. 2 (35), pp.17–22. DOI https://doi.org/10.26661/2522-4360-2020-2-02 [in Ukrainian].
Zahorodnia, A. A. (2018). Dyferentsiatsiia zmistu navchannia u starshii shkoli: istoryko-analitychnyi aspekt [Differentiation of the content of education in high school: historical and analytical aspect]. Youth & market, Vol. 3(158), 30–35. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.128884 [in Ukrainian].
Zahorodnia, A. A. (2019). Profilizatsiia zahalnoi serednoi osvity v konteksti idei NUSh [Profiling of general secondary education in the context of NUS ideas]. Youth & market, Vol. 10(177), pp.126–130. [in Ukrainian].
Zakon Ukrainy “Pro osvitu” (2017). [Law of Ukraine “About education”]. No. 2145-VIII 28.09.2017 [in Ukrainian].
Kalenskyi, A. A., Luzan, P. H., Vanina, N. M., Pashchenko, T. M., Kravets, S. H. & Piatnychuk, T. V. (2018). Standartyzatsiia profesiinoi osvity: teoriia i praktyka; monohrafiia [Standardization of professional education: theory and practice]. Monograph. Zhytomyr, 256 p. [in Ukrainian].
Kontseptsiia Novoi ukrainskoi shkoly (kolehiia MON vid 27.10.2016) [Concept of the New Ukrainian School (MES Board dated October 27, 2016)]. Available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf [in Ukrainian].
Kontseptsiia profilnoho navchannia (2013). [The concept of specialized training]. Available at: http://www.uazakon.com/document/fpart86/idx86618.htm [in Ukrainian].
Kushnir, V. M. (2016). Profilne navchannia v istorii rozvytku vitchyznianoi shkoly (druha polovyna XIX-XX st.) [Profile training in the history of domestic school development (second half of the XIX–XX centuries)]. Monograph. Uman, 418 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.