ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ОРГАНІЗАЦІЇ ХУДОЖНЬО-КОНСТРУКТИВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ В УМОВАХ ЗДО

Автор(и)

  • Галина Борин

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.243890

Ключові слова:

художньо-конструктивна діяльність, діти дошкільного віку, дошкільний заклад освіти, вихователь, педагогічні умови, особистісно-діяльнісний підхід, творчий розвиток дітей

Анотація

У статті охарактеризовано педагогічні умови організації художньо-конструктивної діяльності педагога з дітьми дошкільного віку в умовах закладу дошкільної освіти. Основну увагу зосереджено на виокремленні та обґрунтуванні педагогічних умов у руслі означеної проблеми. Наголошено, що вони ґрунтуються на загальнодидактичних та специфічних принципах, характеризуються певними вимогами до проведення художньо-конструктивної діяльності з вихованцями та спрямовані на задоволення особистісних потреб та інтересів дошкільників, їхню самореалізацію у активній творчій діяльності. Чималу увагу зосереджено на тому, що задля обґрунтування комплексу умов щодо організації художньо-конструктивної діяльності дітей дошкільного віку, варто враховувати низку факторів: суперечності, які існують в царині організації художньо-конструктивної діяльності з дітьми дошкільного віку; принципи організації освітнього процесу з дошкільниками; характерні особливості художньо-конструктивної діяльності дітей дошкільного віку.

Біографія автора

Галина Борин

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії та методики дошкільної і спеціальної освіти, Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

Посилання

Boryn H.V. (2019). Diialnisnyi pidkhid u profesiinii pidhotovtsi maibutnikh pedahohiv do tvorchoi khudozhno-konstruktyvnoi diialnosti z ditmy doshkilnoho viku [Activity approach in professional training of future teachers to creative artistic and constructive activity with preschool children]. Scientific journal: Educational space of Ukraine. Ivano-Frankivsk. Vol. 14, pp.57–63. [in Ukrainian].

Busel, V. (Ed.). (2005). Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy (z dod. i dopov.) [Large explanatory dictionary of the modern Ukrainian language (with revisions and additions)]. 1728 p. [in Ukrainian].

Dolynna, O., & Nyzkovska, O. (2004). Hurtkova robota [Group work]. Preschool education. No.11, pp.8–9. [in Ukrainian].

Dolynna O., & Nyzkovska O. (2011). Pro orhanizovanu i samostiinu diialnist ditei u doshkilnomu navchalnomu zakladi [About organized and independent activity of children in preschool educational institution]. Preschool education. No.10, pp.7–10.[in Ukrainian].

Moliako, V., & Muzyka, O. (2006). Zdibnosti, tvorchist, obdarovanist: teoriia, metodyka, rezultaty doslidzhen [Abilities, creativity, talent: theory, methods, research results]. Zhytomyr, 320 p. [in Ukrainian].

Kardashov, M. V. (2007). Teoriia i metodyka vykladannia obrazotvorchoho mystetstva: Navchalnyi posibnyk dlia studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv [Theory and methods of teaching fine arts]. A textbook for students of higher educational institutions. Kyiv, 296 p. [in Ukrainian].

Kopalova, N. (2007). Hurtkova robota z aplikatsii ta oryhami [Group work on applications and origami]. Ternopil, 80 p. [in Ukrainian].

Lykova, I.O. (2007). Prohrama khudozhnoho vykhovannia, navchannia y rozvytku ditei 2-6- rokiv “Kolorovi dolonky” [The program of art education, training and development of children 2-6 years “Colourful palms”]. Kharkiv, 128 p. [in Ukrainian].

Moskalenko, M. Orhanizatsiia roboty hurtkiv, sektsii, klubiv, tvorchykh obiednan u zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladakh [Organization of work of circles, sections, clubs, creative associations in general educational institutions]. Available at: www.ippo.org.ua/files. [in Ukrainian].

Navchalno-metodychni materialy do Modelnoi navchalnoi prohramy dlia pershoho klasu [Teaching materials for the Model curriculum for the first grade]. (Ed.). O. Voloshchenko, O. Kozak. 2018. Available at: http://nus.org.ua/wp-content/uploads/2018/01/Tyzhden_18_YA-Mandrivnyk.pdf [in Ukrainian].

Natsionalna doktryna rozvytku osvity Ukrainy u XXI stolitti: proekt (2001). [National Doctrine of Education Development of Ukraine in the XXI Century: Project]. Kyiv, 24 p. [in Ukrainian].

Pustoviit, H. (2010). Pozashkilna osvita ta vykhovannia kriz pryzmu sohodennia [Extracurricular education and upbringing through the prism of today]. Native school. No.3, pp.28–31. [in Ukrainian].

Rid, H. (2008). Proekt kontseptsii yedynoi systemy estetychnoho vykhovannia u zahalnoosvitnikh shkolakh Ukrainy [Draft concept of a unified system of aesthetic education in secondary schools of Ukraine]. Art and education. No.1, pp.2–7. [in Ukrainian].

Khorunzhyi, O. (2001). Praktykum v navchalnykh maisterniakh z metodykoiu trudovoho navchannia [Workshop in training workshops with methods of labor training]. Ternopil, 220 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-09

Номер

Розділ

Статті