ЗАСТОСУВАННЯ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Марія Ярушак

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.243892

Ключові слова:

заклади вищої освіти, компетентнісний підхід, навчання, професійна підготовка, фахівці

Анотація

У статті окреслено особливості реалізації компетентнісного підходу в умовах підготовки фахівців закладів вищої освіти. Представлено аналіз термінологічної єдності дослідників щодо сутнісних характеристик поняття “компетентнісний підхід”, як вплив на особистісні якості та утворення, яка при достатній мотивації забезпечує процес самореалізації, самозбереження і самовдосконалення особистості студента в процесі професійної діяльності. Окреслено особливості застосування компетентнісного підходу крізь призму практичного досвіду.

Встановлено, що реалізація компетентнісного підходу можлива, якщо зміст, методи і організаційні форми навчання, а також діяльність студентів будутъ значимі, тобто навчальний процес матиме професійно-особистісну спрямованість.

Біографія автора

Марія Ярушак

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Hrysiuk, O. (2013). Profesiina kompetentnist suchasnoho pedahoha u svitli idei K. D. Ushynskoho [Professional competence of a modern teacher in the light of the ideas of K. D. Ushinsky]. Bulletin of Chernihiv National Pedagogical University. Pedagogical sciences. No. 110. pp. 202–204. [in Ukrainian].

Zelnytskyi, A. (2013). Profesiina kompetentnist vykladacha vyshchoho viiskovoho navchalnoho zakladu [Professional competence of a teacher of a higher military educational institution]. Military education. No. 2. pp. 84–95. [in Ukrainian].

Komyshan, A. (2013). Profesiina kompetentnist ta pidvyshchennia kvalifikatsii pedahohiv vyshchoi shkoly: vzaiemozviazok y obumovlenist [Professional competence and professional development of teachers of higher school: the relationship and conditionality]. Pedagogy of creative personality formation in higher and general education schools. Issue 33. pp. 574–581. [in Ukrainian].

Martynenko, S. (2013). Profesiina kompetentnist, skladova profesionalizmu osobystosti: psykholoho-pedahohichnyi aspekt [Professional competence, component of professionalism of the individual: psychological and pedagogical aspect]. Problems of modern pedagogical education. Pedagogy and psychology. Vol. 40(2). pp. 128–132. [in Ukrainian].

Monashnenko, A. (2014). Profesiina kompetentnist maibutnoho perekladacha ta yii skladovi [Professional competence of the future translator and its components]. Bulletin of Vinnytsia Polytechnic Institute. No. 4. pp. 110–113. [in Ukrainian].

Solohor, I. (2014). Profesiina kompetentnist peredumova efektyvnoi diialnosti vykladacha inozemnoi movy [Professional competence is a prerequisite for effective activity of a foreign language teacher]. The image of a modern teacher. No. 2. pp. 16–18. [in Ukrainian].

Tryhub, I. (2015). Profesiina kompetentnist ekspertiv v haluzi osvity [Professional competence of experts in the field of education]. Pedagogical education: theory and practice. Psychology. Pedagogy. No. 24. pp. 38–42. [in Ukrainian].

Khomenko, A. (2009). Profesiina kompetentnist vchytelia u konteksti dukhovno-moralnoi paradyhmy vykhovannia H. Vashchenka [Professional competence of a teacher in the context of the spiritual and moral paradigm of education of G. Vashchenko]. The origins of pedagogical skills. Series: Pedagogical sciences. Vol. 6. pp. 16–23. [in Ukrainian].

Chornobai, V. (2014). Profesiina kompetentnist ta пп skladovi [Professional competence and components]. Scientific Bulletin of the National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine. Series: Pedagogy, psychology, philosophy. Issue 199(1). pp. 409–413. [in Ukrainian].

Iahupov, V. & Svystun, V. (2007). Kompetentnisnyi pidkhid do pidhotovky fakhivtsiv v systemi vyshchoi osvity [Competence approach to training in higher education]. Scientific notes of NaUKMA. Series “Pedagogical, psychological sciences and social work”. Vol. 71. pp. 3–8. [in Ukrainian].

Iarmola, I. (2013). Kompetentsiia ta kompetentnist vykladacha vyshchoi shkoly skladovi yoho innovatsiinoho rozvytku [Competence and competence of a high school teacher components of its innovative development]. Zaporozhia medical journal. No. 5. pp. 116–118. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-09

Номер

Розділ

Статті