ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО ЗВО ЯК УМОВА ВИХОВАННЯ ПОЛІКУЛЬТУРНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ

Автор(и)

  • Оксана Чайка
  • Маріо Пейс

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.243893

Ключові слова:

полікультурність, мультикультурність, виховання полікультурності, фахові мови (мова для спеціальних цілей), майбутні викладачі фахових мов, викладання іноземної мови, освітнє середовище, методологія

Анотація

У статті досліджується освітнє середовище у світлі виховання полікультурності, включаючи питання мультикультурності, у процесі навчання іноземних мов, фахових мов включно. Також вагомим складником дослідження постає питання полілінгвальності, з яким зіштовхуються вчителі й викладачі іноземних мов у контексті освітнього середовища. Відомо, що полі- / мультикультурне середовище включає в себе різноманітні культури та субкультури, що оточують індивіда, носієм якої він / вона є. Ось чому сьогодні майже перед кожним викладачем закладу вищої освіти постає низка питань, які потребують ретельного вивчення до того, як відповідні рішення знайдуть шляхи реалізації.

Біографії авторів

Оксана Чайка

кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри іноземної філології і перекладу, Національного університету біоресурсів  і природокористування України

Маріо Пейс

доктор філософії, старший викладач кафедри гуманітарно-педагогічних і лінгвістичних досліджень, Освітньо-педагогічний факультет, Університет Мальти

Посилання

Belyayev, G.Yu. (2000). Pedagogicheskaya kharakteristika obrazovatelnoy sredy v razlichnykh tipakh obrazovatelnykh uchrezhdeniy [Pedagogical characteristics of the educational environment in various types of educational institutions]. Candidate’s thesis. Moscow. [in Russian].

Bim-Bad, B.M. (2001). Obucheniye i vospitaniye cherez neposredstvennuyu sredu: teoriya i praktika [Teaching and education through the immediate environment: theory and practice]. Vol. 3. Moscow. [in Russian].

Comprehensive Dictionary of the Ukrainian Language. Available at: http://irbis-nbuv.gov.ua/ulib/item/UKR0000989. [in Ukrainian].

Hutchinson, L. (2003). Educational environment. BMJ. [in English].

Krylova, M.B. (2000). Kulturologiya obrazovaniya. Kulturologicheskiy factor [Culturology of education. Cultural factor]. Moscow. [in Russian].

Lizzio, A., Wilson, K., & Simons, R. (2002). University students’ perceptions of the learning environment and academic outcomes: Implications for theory and practice. Stud Higher Educ., pp.27–52. [in English].

Manuilov, Y.S. (2002). Sredovoy podkhod v vospitanii [Environmental approach in education]. The 2-nd edition, revised. Novgorod. [in Russian].

Mudrik, A.V. (1997). Sotsializatsiya i vospitaniye [Socialization and education]. Moscow. [in Russian].

Prykhodchenko, K.I. (2007). Tvorche osvitno-vykhovne seredovyshche navchalnoho zakladu [Creative educational environment of the educational institution]. Kharkiv. [in Ukrainian].

Prykhodchenko, K.I. (2008). Pedahohichni osnovy formuvannya tvorchoho osvitno-vykhovnoho seredovyshcha v zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladakh humanitarnoho profilyu [Pedagogical bases for formation of the creative educational environment in general educational institutions of a humanitarian profile]. Doctor’s thesis. Luhansk [in Ukrainian].

Rohanova, M.V. (2006). Vykhovnyy sotsiokulturnyy prostir universytetu yak pedahohichna problema [Educational socio-cultural space of the university as a pedagogical problem]. Bulletin of Kyiv International University. Series “Pedagogical Sciences”, Vol. 8, pp.282–294 [in Ukrainian].

Rubtsov, V.V., Ulanovskaya, I.M., & Yarkina, O.V. (1998). Psikhologicheskiy klimat kak kharakteristika obrazovatelnoy sredy shkoly [Psychological climate as a characteristic of the educational environment of the school]. Experimental sites in education, Vol. 2, Moscow. [in Russian].

Shevchenko, H. (2010). Dukhovnist i tsinnosti zhyttya [Spirituality and values of life]. Spirituality of personality: methodology, theory, practice, Vol. 5, pp.3 – 15. [in Ukrainian].

Whittle, S.R., Whelan, B., & Murdoch-Eaton, D.G. (2007). DREAM and beyond; studies of the educational environment as a means for its enhancement. Educ Health (Abingdon). [in English].

Yasvin, V.A. (2001). Obrazovatelnaya sreda: ot modelirovaniya k proyektirovaniyu [Educational environment: from modeling to design]. The 2-nd edition, corrected and revised. Moscow. [in Russian].

Yermolenko, S. Ya. (ed.) (2006). Slovnyk inshomovnykh sliv: tlumachennya, slovotvorennya ta slovovzhyvannya [Dictionary of foreign words: interpretation, word formation and usage]. Kharkiv. [in Ukrainian].

Znikina, L.S. & Sedykh, D.V. (2017). Organizatsiya obucheniya inoyazychnomu professionalnomu obshcheniyu v bilingvalnoy obrazovatelnoy srede vuza [Organization of teaching students language for specific purposes in the bilingual educational environment of the university]. Problems of modern pedagogical education. Pedagogy and psychology, Vol. 56 (3), pp.49–56. [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-09

Номер

Розділ

Статті