НАУКОВО-МЕТОДИЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ПЕДАГОГІЧНИХ ЗВО У ДІАГНОСТИЧНОМУ ВИМІРІ

Автор(и)

  • Іван Степанець

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.243897

Ключові слова:

компетентнісний підхід, компетентність, науково-методична компетентність, напрями діагностики, критерії оцінювання науково-методичної компетентності, освітній процес, науково-методична робота

Анотація

У статті акцентовано увагу на пріоритетності реалізації компетентнісного підходу в освіті, зокрема, в науково-методичній роботі викладача педагогічного закладу вищої освіти (ЗВО).

Визначено та проаналізовано сутність терміна “компетентнісний підхід” і поняття “компетентність”.

Схарактеризовано сутність і значення науково-методичної компетентності в освітньому процесі в контексті її розвитку та представлено її ключові компоненти розвитку.

Висвітлено підходи до оцінювання рівня сформованості науково-методичної компетентності (НМК) на основі стандартів, пропонованих у США для оцінки фахової майстерності викладачів.

Сформульовано основні критерії оцінювання НМК викладача педагогічного ЗВО відповідно до визначених напрямів її діагностики.

На підставі результатів теоретичного узагальнення і досвіду в оцінюванні результативності науково-методичної роботи викладача педагогічного ЗВО, створено таблицю, що містить кваліметричну матрицю і включає параметри, вагові показники, критерії 1 та 2 порядку, оцінку і рівень науково-методичної компетентності.

Біографія автора

Іван Степанець

кандидат педагогічних наук, доцент, проректор з науково-педагогічної роботи Комунального закладу “Харківська гуманітарно-педагогічна академія” Харківської обласної ради

Посилання

Humeniuk, V.V. & Naumchuk, I.A. (2005). Naukovo-metodychna robota z pedahohichnymy kadramy [Scientific and methodical work with pedagogical staff]. Kamianets-Podilskyi, 160p. [in Ukrainian].

Lazariev, M.O. (2016). Diahnostka samorealizatsii piznavalno-tvorchikh yakostei sudentiv i starshoklasnykiv v evrestychnomu navchanni [Diagnosis of self-realization of cognitive and creative qualities of students and high school students in heuristic learning]. Pedagogical sciences: theory, history and innovative technologies. No. 2 (56), pp. 64–77. [in Ukrainian].

Birgel, F., Olsen-Fazi, A., Plotnicov, L., Rosenthal, J., Eckstein, J., Me Keachie W. (2004). Teaching Evaluations. AAUP : Teaching Evaluations : Publication and Research. Available at: http: // www. aaup.org / AAUP / pubsres / academe / 2004 / JF / LTE / birg.htm. [in English].

Light Richard J. (2001). Making the most of the college. Students speak their minds. Cambr., Mass., LND.: Harvard University press. 242 p. [in English].

Livingston, I.D. (1985). Standards, national: Monitoring. International Encyclopedia of Education. Oxford: Pergamon Press. pp.4786–4791. [in English].

Livingston, S.A. & Zieky, M.J. (1982). Passing scores: a manual for setting standards of performance on educational and occupational tests. Princeton, NJ: Educational Testing Service. p.12. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-09

Номер

Розділ

Статті