ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ЕКОЛОГІЧНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Автор(и)

  • Ірина Паласевич

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.243898

Ключові слова:

екологічне виховання, основи екологічної культури, екологічно доцільна діяльність і поведінка у довкіллі, екологічне світобачення, емоційно-ціннісне ставлення до природи, педагогічні умови екологічного виховання, діти старшого дошкільного віку

Анотація

У статті проаналізовано сутність екологічного виховання дошкільнят, спрямованого на формування у них основ екологічної культури, елементів природоцілісного світогляду, ціннісно-змістової орієнтованості на екологічно доцільну діяльність і поведінку у довкіллі; охарактеризовано особливості екологічної вихованості дітей старшого дошкільного віку, що визначається рівнем їхніх знань і уявлень про норми та правила поведінки у природі, сформованістю навичок практичної природоохоронної діяльності у навколишньому середовищі, а також його збереження та примноження; визначено педагогічні умови підвищення ефективності екологічного виховання старших дошкільнят.

Біографія автора

Ірина Паласевич

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Bazovyi komponent doshkilnoi osvity v Ukraini (2012). [The basic component of preschool education in Ukraine]. Kyiv, 26 р. [in Ukrainian].

Ishchenko, L.V. (1997). Nastupnist u ekolohichnomu vykhovanni starshykh doshkilnykiv i pershoklasnykiv [Continuity in ecological education of senior preschoolers and first-graders]. Extended abstract of candidate’s thesis. Odessa, 17 р. [in Ukrainian].

Koniukhova, T. S. (2006). Kharakterystyka zahalnykh pidkhodiv do ekolohichnoi osvity y vykhovannia ditei doshkilnoho viku na suchasnomu etapi [Characteristics of general approaches to environmental education and upbringing of preschool children at the present stage]. Education of Donbass. No. 5 (118). рр. 62 – 67. [in Ukrainian].

Kot, N. M. (2005). Pro novi aspekty zmistu ekolohichnoho vykhovannia doshkilnykiv [On new aspects of the content of environmental education of preschoolers]. Pedagogical sciences. Berdyansk. No. 2. рр. 54 – 59. [in Ukrainian].

Lysenko, N. V. (1990). Orhanizatsiia poshukovo-doslidnoi roboty v dytiachomu sadku. [Organization of research work in kindergarten]. Kyiv, 260 р. [in Ukrainian].

Musiienko, M.M. (2004). Ekolohiia. Tlumachnyi slovnyk [Ecology. Dictionary]. Kyiv, 376 р. [in Ukrainian].

Plokhii, Z. P. (2002). Vykhovannia ekolohichnoi kultury doshkilnykiv [Education of ecological culture of preschoolers]. Kyiv, 173 р. [in Ukrainian].

Рlokhii, Z. P. (2001). Pryroda yak piznavalna tsinnist [Nature as a cognitive value]. Preschool education. No. 6. рр. 7 – 9. [in Ukrainian].

Plokhii, Z. P. (2005). Formuvannia ekolohichno motyvovanoi diialnosti doshkilniat. [Formation of ecologically motivated activity of preschool children]. Preschool education. No. 7. рр. 19 – 21. [in Ukrainian].

Plokhii, Z. P. (2010). Formuiemo ekolohichnu kompetentnist molodshoho doshkilnyka [Form the ecological competence of the youngest preschooler]. Educational and methodical manual to the Basic program of preschool child development “I am in the world”. Kyiv, 144 р. [in Ukrainian].

Pustovit, H. P. (2004). Teoretyko-metodychni osnovy ekolohichnoi osvity i vykhovannia uchniv 1 – 9 klasiv u pozashkilnykh navchalnykh zakladakh [Theoretical and methodological foundations of environmental education and upbringing of students 1 – 9 classes in out-of-school educational institutions]. Kyiv – Luhansk, 540 р. [in Ukrainian].

Riznyk, L. M. (1995). Ekolohichne vykhovannia za narodnymy tradytsiiamy [Ecological education according to folk traditions]. Elementary school. No. 7. рр. 20 – 26. [in Ukrainian].

Tarasenko, H. (2012). Formuvannia u doshkilnykiv humanno-osobystisnoho stavlennia do pryrody : aksiolohichnyi aspect [Formation of humane and personal attitude to nature in preschoolers: axiological aspect]. Current problems of preschool. Drohobych, рр. 13 – 20. [in Ukrainian].

Fitsula, M. M. (2000). Pedahohika : navch. posib. dlia stud. vyshchykh ped. zakladiv osvity [Pedagogy : a textbook for students of higher pedagogical educational institutions]. Kyiv, 544 р. [in Ukrainian].

Iuzvak, Zh. (2000). Estetychne spryimannia : psykholohichnyi aspekt [Aesthetic perception : psychological aspect]. Elementary school. No. 12. рр. 51 – 52. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-09

Номер

Розділ

Статті