ОБГРУНТУВАННЯ РОЗВИВАЛЬНОГО ПОТЕНЦІАЛУ НАВЧАННЯ ЯК УМОВИ СТВОРЕННЯ СПІВДІЯЛЬНІСНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ

Автор(и)

  • Ванда Вишківська
  • Олександра Шикиринська
  • Галина Бевзо

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.243900

Ключові слова:

розвиток особистості, розвивальний потенціал навчання, педагогіка співробітництва, інтерактивне навчання

Анотація

У статті актуалізуються теоретичні засади розвитку особистості; обґрунтовуються механізми внутрішнього розвитку особистості, які залежать від здатності особистості сприймати і засвоювати соціокультурний досвід, від розвитку самоактивності як джерела внутрішніх змін учнів, їхнього інтелектуального та морально-вольового розвитку. Здатність до опанування нового наукового знання трактується як готовність особистості до активного засвоєння актуального культурно-соціального досвіду, до налагодження продуктивних, гармонійних взаємовідносин між учасниками освітнього процесу на засадах педагогіки співробітництва.

Біографії авторів

Ванда Вишківська

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії та історії педагогіки Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова

Олександра Шикиринська

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної та початкової освіти Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського

Галина Бевзо

кандидат філологічних наук, доцент кафедри загальноосвітніх дисциплін ПВНЗі “Українсько-американський університет Конкордія”

Посилання

Vyshkivska, V.B. (2004). Kryterii i pokaznyky hotovnosti studentiv do konstruiuvannia navchalno-piznavalnoi diialnosti uchniv [Criteria and indicators of students’ readiness to construct educational and cognitive activities of students]. Scientific journal of the National Pedagogical University named after Mykhaylo Drahomanov. Series 16. Creative personality of the teacher: problems of theory and practice: scientific edition / Ministry of Education and Science of Ukraine, Mykhaylo Drahomanov Nat. Ped. Univ. Kyiv, Vol. 1 (11). pp.243–249. [in Ukrainian].

Vyshkivska, V.B., Shykyrynska, O.V. & Shevchenk, A.F. (2021). Pedahohichnyi analiz uroku z pozytsii osobystisno oriientovanoho pidkhodu yak kontseptualnoi osnovy filosofii Novoi ukrainskoi shkoly [Pedagogical analysis of the lesson from the standpoint of personality-oriented approach as a conceptual basis of the philosophy of the New Ukrainian school]. Youth & market. Vol.1 (187). pp.74–78. [in Ukrainian].

Vygotskiy L.S. (1996). Pedagogicheskaya psikhologiya [Pedagogical psychology]. Moscov, 535 p.[in Russian].

Hylbukh, Yu., Korobko, S. & Kondratenko, L. (1991). Psikhologo-pedagogicheskie osnovy differentsiatsii obucheniya v nachalnom zvene obshcheobrazovatelnoy shkoly [Psychological and pedagogical foundations of differentiation of education in the primary level of general education school]. Kyiv, 65 p.[in Russian].

Davydov, V.V., Lompsher, I. & Markova, A.K. (Ed.). (1982). Formirovanie uchebnoy deyatelnosti shkolnikov [Formation of educational activity of schoolchildren]. Moscov, 225 p. [in Russian].

Zankov, L.V. (1996). K voprosu o sootnoshenyy obuchenyia y razvytyia [On the question of the relationship between learning and development]. Psychological Science and Education. Vol 1. No. 4. [in Russian].

Kaloshyn, V. Pedahohika spivrobitnytstva: neobkhidnist, sutnist, praktyka [Pedagogy of cooperation: necessity, essence, practice]. Teacher’s magazine. Available at://teacherjournal. in.ua/rozrobky/pedahohika-spivrobitnytstva-neobkhidnist-sutnist-praktyka. pp. 1–25. [in Ukrainian].

Pometun, O. I. (2007). Entsyklopediia interaktyvnoho navchannia [Encyclopedia of interactive learning]. Kyiv, p. 9. [in Ukrainian].

Rubinshteyn, S.L. (1999). Osnovy obshchey psikhologii [Fundamentals of general psychology]. St.Peterburg,720 p. [in Russian].

Natsionalna stratehiia rozvytku osvity v Ukraini na period do 2021 roku [National strategy for the development of education in Ukraine until 2021]. Available at: akon5.rada.gov.ua/laws/show/344/2013. [in Ukrainian].

Iakymanskaia, Y.S. (2000). Tekhnolohyia lychnostno oryentyrovannoho obuchenyia [Technology of personality-oriented learning]. Moscov, 176 p. [in Russian].

Vyshkivska, V., Shykyrynska, O. & Malinka, O. (2021). Educational robotics as a means of basic learning skills of younger students. Innovative Approaches to Ensuring the Quality of Education, Scientific Research and Technological Processes. Publishing House of University of Technology, Katowice, pp.323–330. [in Englisn].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-09

Номер

Розділ

Статті