ОБГРУНТУВАННЯ РОЗВИВАЛЬНОГО ПОТЕНЦІАЛУ НАВЧАННЯ ЯК УМОВИ СТВОРЕННЯ СПІВДІЯЛЬНІСНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.243900Ключові слова:
розвиток особистості, розвивальний потенціал навчання, педагогіка співробітництва, інтерактивне навчанняАнотація
У статті актуалізуються теоретичні засади розвитку особистості; обґрунтовуються механізми внутрішнього розвитку особистості, які залежать від здатності особистості сприймати і засвоювати соціокультурний досвід, від розвитку самоактивності як джерела внутрішніх змін учнів, їхнього інтелектуального та морально-вольового розвитку. Здатність до опанування нового наукового знання трактується як готовність особистості до активного засвоєння актуального культурно-соціального досвіду, до налагодження продуктивних, гармонійних взаємовідносин між учасниками освітнього процесу на засадах педагогіки співробітництва.
Посилання
Vyshkivska, V.B. (2004). Kryterii i pokaznyky hotovnosti studentiv do konstruiuvannia navchalno-piznavalnoi diialnosti uchniv [Criteria and indicators of students’ readiness to construct educational and cognitive activities of students]. Scientific journal of the National Pedagogical University named after Mykhaylo Drahomanov. Series 16. Creative personality of the teacher: problems of theory and practice: scientific edition / Ministry of Education and Science of Ukraine, Mykhaylo Drahomanov Nat. Ped. Univ. Kyiv, Vol. 1 (11). pp.243–249. [in Ukrainian].
Vyshkivska, V.B., Shykyrynska, O.V. & Shevchenk, A.F. (2021). Pedahohichnyi analiz uroku z pozytsii osobystisno oriientovanoho pidkhodu yak kontseptualnoi osnovy filosofii Novoi ukrainskoi shkoly [Pedagogical analysis of the lesson from the standpoint of personality-oriented approach as a conceptual basis of the philosophy of the New Ukrainian school]. Youth & market. Vol.1 (187). pp.74–78. [in Ukrainian].
Vygotskiy L.S. (1996). Pedagogicheskaya psikhologiya [Pedagogical psychology]. Moscov, 535 p.[in Russian].
Hylbukh, Yu., Korobko, S. & Kondratenko, L. (1991). Psikhologo-pedagogicheskie osnovy differentsiatsii obucheniya v nachalnom zvene obshcheobrazovatelnoy shkoly [Psychological and pedagogical foundations of differentiation of education in the primary level of general education school]. Kyiv, 65 p.[in Russian].
Davydov, V.V., Lompsher, I. & Markova, A.K. (Ed.). (1982). Formirovanie uchebnoy deyatelnosti shkolnikov [Formation of educational activity of schoolchildren]. Moscov, 225 p. [in Russian].
Zankov, L.V. (1996). K voprosu o sootnoshenyy obuchenyia y razvytyia [On the question of the relationship between learning and development]. Psychological Science and Education. Vol 1. No. 4. [in Russian].
Kaloshyn, V. Pedahohika spivrobitnytstva: neobkhidnist, sutnist, praktyka [Pedagogy of cooperation: necessity, essence, practice]. Teacher’s magazine. Available at://teacherjournal. in.ua/rozrobky/pedahohika-spivrobitnytstva-neobkhidnist-sutnist-praktyka. pp. 1–25. [in Ukrainian].
Pometun, O. I. (2007). Entsyklopediia interaktyvnoho navchannia [Encyclopedia of interactive learning]. Kyiv, p. 9. [in Ukrainian].
Rubinshteyn, S.L. (1999). Osnovy obshchey psikhologii [Fundamentals of general psychology]. St.Peterburg,720 p. [in Russian].
Natsionalna stratehiia rozvytku osvity v Ukraini na period do 2021 roku [National strategy for the development of education in Ukraine until 2021]. Available at: akon5.rada.gov.ua/laws/show/344/2013. [in Ukrainian].
Iakymanskaia, Y.S. (2000). Tekhnolohyia lychnostno oryentyrovannoho obuchenyia [Technology of personality-oriented learning]. Moscov, 176 p. [in Russian].
Vyshkivska, V., Shykyrynska, O. & Malinka, O. (2021). Educational robotics as a means of basic learning skills of younger students. Innovative Approaches to Ensuring the Quality of Education, Scientific Research and Technological Processes. Publishing House of University of Technology, Katowice, pp.323–330. [in Englisn].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.