ФЕНОМЕН ТВОРЧОСТІ МИРОСЛАВА СКОРИКА В КОНТЕКСТІ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНИХ ПРОГРАМ З МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

Автор(и)

  • Юрій Попов
  • Марія Ярко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.243902

Ключові слова:

Мирослав Скорик, стильові дискурси музичної творчості, інтегровані навчальні повідомлення

Анотація

У статті стверджується унікальність освітньої ролі творчої спадщини Мирослава Скорика, оскільки нею заявлено активну співучасть у стильовій панорамі усього ХХ та початку ХХІст.: вона охоплює множину стильових інваріантів, з-поміж яких особливе місце займають етнонаціональна координата творчості, неостильові форманти Модернізму і апробація так званого ейдетичного стилю. Усе це – підстава для герменевтичної рецепції його творчості у світовому контексті, що забезпечуватиме інтегрування інформаційного поля з історії музики, а також достеменного розуміння індивідуально-стильового дискурсу творів композитора задля вірогідної виконавської інтерпретації.

Біографії авторів

Юрій Попов

кандидат мистецтвознавства, доцент, доцент кафедри спеціального фортепіано Харківського національного університету мистецтв імені І. П. Котляревського

Марія Ярко

кандидат мистецтвознавства, доцент, доцент кафедри музикознавства та фортепіано Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Kavetskaya, V. & Yarko, M. (2017). Zvukovi ideyi novitnioho muzychnoho mystetstva: na materiali kontsertnoyi prohramy “Avanhardna (i ne tilky) fortepianna muzyka KHKH st.” u vykonanni O. Striletskoyi ta S. Pozdnyshevoyi [Sound ideas of modern musical art: on the material of the concert program “The avant-garde (and not only) piano music of the twentieth century”, performers O. Striletska and S. Pozdnysheva]. Youth & market. Issue 3 (146) March 2017. pp. 26–30. [in Ukrainian].

Kyianovska, L. & Kyyanovska, L. (2008). Myroslav Skoryk: liudyna i mytets [Myroslav Skoryk: a man and an artist]. Lviv, 591 р. [in Ukrainian].

Kyianovska, L. (1998). Myroslav Skoryk: tvorchyy portret kompozytora v dzerkali epokhy [Myroslav Skoryk: a creative portrait of the composer in the mirror of the era]. Monograph. Lviv, 208 p.[in Ukrainian].

Kyianovska, L. (2000). Pryntsypy styliovoyi hry u tvorchosti M. Skoryka [The principles of stylistic play in the works of M. Skoryk]. Scientific Bulletin of P.I. Tchaikovsky NMAU. Issue. 10. Kyiv, pp. 15–23. [in Ukrainian].

Kyianovska, L. (2009). Ukrayinska muzychna kultura 60-kh rr. [Ukrainian musical culture of the 1960]. Ukrainian musical culture: textbook. Lviv, pp. 218–264. [in Ukrainian].

Nazaykynskyi, E. (1982). Logika muzykalnoy kompozitsii [The logic of musical composition]. Monograph. Moscow, 319 p.[in Ukrainian].

Yarko, M. (2009). Fortepianni “Variatsiyi” M. Skoryka v konteksti modernistskoho kanonu zvukomyslennya ta modernoho kharakteru natsionalnoho styleutvorennya [Piano “Variations” by M. Skoryk in the context of the modernist canon of sound interpretation and the modern character of national style formation]. (with musical notation): popular edition. Publishing Department of Ivan Franko State Pedagogical University in Drohobych, 50 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-09

Номер

Розділ

Статті