ФЕНОМЕН ТВОРЧОСТІ МИРОСЛАВА СКОРИКА В КОНТЕКСТІ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНИХ ПРОГРАМ З МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.243902Ключові слова:
Мирослав Скорик, стильові дискурси музичної творчості, інтегровані навчальні повідомленняАнотація
У статті стверджується унікальність освітньої ролі творчої спадщини Мирослава Скорика, оскільки нею заявлено активну співучасть у стильовій панорамі усього ХХ та початку ХХІст.: вона охоплює множину стильових інваріантів, з-поміж яких особливе місце займають етнонаціональна координата творчості, неостильові форманти Модернізму і апробація так званого ейдетичного стилю. Усе це – підстава для герменевтичної рецепції його творчості у світовому контексті, що забезпечуватиме інтегрування інформаційного поля з історії музики, а також достеменного розуміння індивідуально-стильового дискурсу творів композитора задля вірогідної виконавської інтерпретації.
Посилання
Kavetskaya, V. & Yarko, M. (2017). Zvukovi ideyi novitnioho muzychnoho mystetstva: na materiali kontsertnoyi prohramy “Avanhardna (i ne tilky) fortepianna muzyka KHKH st.” u vykonanni O. Striletskoyi ta S. Pozdnyshevoyi [Sound ideas of modern musical art: on the material of the concert program “The avant-garde (and not only) piano music of the twentieth century”, performers O. Striletska and S. Pozdnysheva]. Youth & market. Issue 3 (146) March 2017. pp. 26–30. [in Ukrainian].
Kyianovska, L. & Kyyanovska, L. (2008). Myroslav Skoryk: liudyna i mytets [Myroslav Skoryk: a man and an artist]. Lviv, 591 р. [in Ukrainian].
Kyianovska, L. (1998). Myroslav Skoryk: tvorchyy portret kompozytora v dzerkali epokhy [Myroslav Skoryk: a creative portrait of the composer in the mirror of the era]. Monograph. Lviv, 208 p.[in Ukrainian].
Kyianovska, L. (2000). Pryntsypy styliovoyi hry u tvorchosti M. Skoryka [The principles of stylistic play in the works of M. Skoryk]. Scientific Bulletin of P.I. Tchaikovsky NMAU. Issue. 10. Kyiv, pp. 15–23. [in Ukrainian].
Kyianovska, L. (2009). Ukrayinska muzychna kultura 60-kh rr. [Ukrainian musical culture of the 1960]. Ukrainian musical culture: textbook. Lviv, pp. 218–264. [in Ukrainian].
Nazaykynskyi, E. (1982). Logika muzykalnoy kompozitsii [The logic of musical composition]. Monograph. Moscow, 319 p.[in Ukrainian].
Yarko, M. (2009). Fortepianni “Variatsiyi” M. Skoryka v konteksti modernistskoho kanonu zvukomyslennya ta modernoho kharakteru natsionalnoho styleutvorennya [Piano “Variations” by M. Skoryk in the context of the modernist canon of sound interpretation and the modern character of national style formation]. (with musical notation): popular edition. Publishing Department of Ivan Franko State Pedagogical University in Drohobych, 50 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.