МОВНО-КОМУНІКАТИВНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЯК БАЗИС САМОРЕАЛІЗАЦІЇ СУЧАСНОГО ВЧИТЕЛЯ

Автор(и)

  • Олена Шарапова

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.243936

Ключові слова:

вчитель, компетентність, мовно-комунікативна, освітня програма, освітологія, саморелізація, студентозорієнтоване навчання, холістичний підхід, якість освіти

Анотація

У статті узагальнено практику реалізації холістичного підходу у процесі опанування освітньої програми Освітологія здобувачами другого (магістерського) рівня вищої освіти.

Автором виділено алгоритм втілення холістичного підходу в роботі зі здобувачами вищої освіти: зв’язність, включення, рівновага.

Складники мовно-комунікативних компетентностей: розуміння ролі таких компетентностей в забезпеченні якості освіти, комплекс загальних і предметних / фахових компетентностей для взаємодії вчителя з людьми, роботі у команді, донесення інформації, вмінь вчитися упродовж життя у суспільстві знань – у змісті навчальних програм.

Біографія автора

Олена Шарапова

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки, іноземної філології та перекладу Харківського національного економічного університету імені Семена Кузнеця

Посилання

Explaining the European Qualifications Framework for Lifelong Learning (2021). Available at: https://ec.europa.eu/ploteus/sites/eaceqf/files/brochexp_en.pdf [in English].

Vseukrainskyi forum “Ukraina 30. Osvita i nauka” 31.05.2021. [All-Ukrainian Forum “Ukraine 30. Education and Science”. Available at: https://mon.gov.ua/ua/news/vseukrayinskij-forum-ukrayina-30-osvita-i-nauka-sergij-shkarlet-prezentuvav-koncepciyu-prezidentskogo-universitetu [in Ukrainian].

Hotsynets, I. (2021). Sotsialni merezhi yak dodatkovyi instrument formuvannia inshomovnoi informatsiino-komunikatyvnoi kompetentnosti studentiv [Social networking sites as an additional means for formation of foreign language information and communicative competence of students]. Youth & market. No. 4/190 (2021). DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.236349 [in Ukrainian].

Dmytrenko, H., Pomytkin, E. & Holovach, N. (2020). Formuvannia zdatnykh do samorealizatsii zdobuvachiv osvity v umovakh hlobalizovanoho svitu [Formation of self-fulfilling students in a globalized world]. Youth & market. No.1/180. pp. 12 – 18. [in Ukrainian].

Zelenska, L. D. & Vorozhbit-Horbatiuk, V. V. (2021). Alhorytm monitorynhu zapytiv tsilovoi audytorii mahisterskykh prohram spetsialnosti “Osvitni, pedahohichni nauky” [Algorithm for monitoring the requests of the target audience of master’s programs in “Educational, pedagogical sciences”]. The entrant environment of the glocalization period: ways of formation and development trends. Kharkiv, pp.78–81. [in Ukrainian].

Kafedra osvitolohii ta innovatsiinoi pedahohiky KhNPU imeni H.S. Skovorody (2021) [Education and Innovative Pedagogy Department, Kharkiv Hryhoriy Skovoroda National Pedagogical University]. Available at: https://www.kaf-pedagogy-hnpu.com/ [in Ukrainian].

Miller, D. (2001). Holisticheskoe obrazovanie [Holistic education]. The first of September. First notebook. Education policy. Available at: https://ps.1sept.ru/article.php?ID=200205007 [in Russian].

Osvitno-profesiina prohrama “Osvitolohiia” [Educational and professional program “Education”]. Available at: http://smc.hnpu.edu.ua/files/Osv%D1%96tn%D1%96_programi/Osvitni_programu_magistr/2021_rik/Osvitologiya.pdf [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-09

Номер

Розділ

Статті