РЕАЛІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПОТЕНЦІАЛУ СТУДЕНТІВ З ІНКЛЮЗИВНОЮ ТА СПЕЦІАЛЬНОЮ ФОРМОЮ НАВЧАННЯ З УРАХУВАННЯМ ПСИХОФІЗИЧНОЇ ТА ПСИХІЧНОЇ АДАПТАЦІЇ

Автор(и)

  • Наталія Калашнік
  • Ірина Шастко
  • Евеліна Ленга
  • Наталія Логутіна

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.243943

Ключові слова:

вища освіта, адаптація, професійна адаптація, професійна діяльність, професійна підготовка спеціаліста, педагогічне оцінювання, соціально-психологічне середовище

Анотація

У статті акцентується увага на тому що, для проведення ефективної виховної і навчальної роботи серед студентів потрібно враховувати їх культурні, релігійні та психологічні особливості, акцетуючи увагу на психології спілкування та етиці поведінки, соціально-психологічні аспекти формування особистості.

Зазначено, що однією з важливих передумов забезпечення ефективності навчально-освітнього процесу є врахування особливостей адаптації студентів до соціально-психологічного середовища в умовах ЗВО. Адже студенти повинні не лише навчитися ефективно організовувати свій навчальний процес в університеті, але й пройти складний процес пристосування й адаптації в новому соціально-психологічному середовищі, набути навиків професійного спілкування, засвоїти дисципліни за фахом.

Біографії авторів

Наталія Калашнік

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри українознавства Вінницького національного медичного університету імені М. І. Пирогова

Ірина Шастко

кандидат психологічних наук, доцент кафедри суспільних наук Івано-Франківського національного технічного університету нафти та газу

Евеліна Ленга

кандидат біологічних наук, асистент кафедри біоорганічної і біологічної хімії та клінічної біохімії Буковинського державного медичного університету

Наталія Логутіна

кандидат педагогічних наук, викладач кафедри іноземних мов з курсом латинської мови та медичної термінології Вінницького національного медичного університету імені М.І.Пирогова

Посилання

Alba, Richard D., Handl, Johann, Müller, Walter (1994). Ethnic uniqueness in the German education system. In: Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie [In: Kolner journal for sociology and social psychology]. pp. 209– 237. [in German].

Berdnik, O.A. (2000). Chuvstvitelnost organizma k faktoram okruzhayushchey sredy [Sensitivity of the organism to environmental factors]. Environment and health. No.1. pp.38–41. [in Russian].

Blight, J.G. (1998). Trends in medical education. Eur.J.Dent. Vol. 2, No. 1. pp. 2–7. [in English].

Craig Storti Culture Matters: The Peace Corps Cross-Cultural Work Book. Washington: Peace Corps, 1999. pp. 102–107. [in English].

Vilna entsyklopediia. Vikipediia [Wikipedia]. Available at: / https://uk.wikipedia.org/wiki/ [in Ukrainian].

Kalashnik, N.V. & Goliardyk, N.A. (2021). Orhanizatsiia navchalno-vykhovnoi roboty studentiv z urakhuvanniam psykhofizychnoi ta psykhichnoi profesiinoi adaptatsii [Organization of students’ educational work taking into account psychophysical and mental professional adaptation]. Inozemni movy u vyshchii osviti: linhvistychni, psykholoho-pedahohichni ta metodychni perspektyvy. Materialy V Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi internet-konferentsii – Foreign languages in higher education: linguistic, psychological and pedagogical perspectives. Proceedings of the All-Ukrainian Scientific-Practical Conference. National Law University named after Yaroslav Mydruy. Kharkiv Yaroslav Mydruy National University. 320 p. [in Ukrainian].

Kalashnik, N. V. (2016). Osoblyvosti osvitno-vykhovnoi roboty z inozemnymy studentamy u vyshchykh medychnykh navchalnykh zakladakh Ukrainy [The Peculiarities of Educational Work with International Students at Higher Medical Educational Institutions of Ukraine]. Zhytomyr Ivan Franko State university journal. Pedagogical sciences, issue 1(83). Available at: http://eprints.zu.edu.ua/21937/1/12.pdf [in Ukrainian].

Kalashnik, N., Logutina, N. & Barus, M. (2020). Naukovyi hurtok yak vyd kreatyvnoi diialnosti v dukhovno intelektualnomu vykhovanni ta navchanni studentskoi molodi [Scientific selective as a type of creative activity in spiritual and intellectual education and training of students]. Zhytomyr Ivan Franko State University Journal. Рedagogical Sciences. Vol. 3(102). pp.45–55. [in Ukrainian].

Korobchansky, V.O. (1998). Hihiienichna kharakterystyka systemohenez profesiinoi diialnosti ta adaptatsii pidlitkiv yaki osvoiuiut rizni profesii v PTU [Hygienic characteristics of the systemogenesis of professional activity and adaptation of adolescents. Who master various professions in vocational schools]. Doctor’s thesis. Kyiv, 35 p.[in Ukrainian].

Kotsur, N. (1997). Rol shkoly v okhoroni psykhichnoho zdorovia uchniv [The role of school in the protection of mental health of students]. Primary school. No. 3. pp. 60–62.[in Ukrainian].

Navakatikyan, A.O., Kryzhanovskaya, V.V. & Kalnish, V.V. (1987). Fiziologiya i gigiena umstvennogo truda [Physiology and hygiene of mental work]. Kyiv, 152 p. [in Russian].

Fiziolohiia (2012). [Physiology]. Textbook. (Ed.). V.G. Shevchuk & V. M. Moroz (and others). Vinnytsia, 448 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-09

Номер

Розділ

Статті