РЕАЛІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПОТЕНЦІАЛУ СТУДЕНТІВ З ІНКЛЮЗИВНОЮ ТА СПЕЦІАЛЬНОЮ ФОРМОЮ НАВЧАННЯ З УРАХУВАННЯМ ПСИХОФІЗИЧНОЇ ТА ПСИХІЧНОЇ АДАПТАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.243943Ключові слова:
вища освіта, адаптація, професійна адаптація, професійна діяльність, професійна підготовка спеціаліста, педагогічне оцінювання, соціально-психологічне середовищеАнотація
У статті акцентується увага на тому що, для проведення ефективної виховної і навчальної роботи серед студентів потрібно враховувати їх культурні, релігійні та психологічні особливості, акцетуючи увагу на психології спілкування та етиці поведінки, соціально-психологічні аспекти формування особистості.
Зазначено, що однією з важливих передумов забезпечення ефективності навчально-освітнього процесу є врахування особливостей адаптації студентів до соціально-психологічного середовища в умовах ЗВО. Адже студенти повинні не лише навчитися ефективно організовувати свій навчальний процес в університеті, але й пройти складний процес пристосування й адаптації в новому соціально-психологічному середовищі, набути навиків професійного спілкування, засвоїти дисципліни за фахом.
Посилання
Alba, Richard D., Handl, Johann, Müller, Walter (1994). Ethnic uniqueness in the German education system. In: Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie [In: Kolner journal for sociology and social psychology]. pp. 209– 237. [in German].
Berdnik, O.A. (2000). Chuvstvitelnost organizma k faktoram okruzhayushchey sredy [Sensitivity of the organism to environmental factors]. Environment and health. No.1. pp.38–41. [in Russian].
Blight, J.G. (1998). Trends in medical education. Eur.J.Dent. Vol. 2, No. 1. pp. 2–7. [in English].
Craig Storti Culture Matters: The Peace Corps Cross-Cultural Work Book. Washington: Peace Corps, 1999. pp. 102–107. [in English].
Vilna entsyklopediia. Vikipediia [Wikipedia]. Available at: / https://uk.wikipedia.org/wiki/ [in Ukrainian].
Kalashnik, N.V. & Goliardyk, N.A. (2021). Orhanizatsiia navchalno-vykhovnoi roboty studentiv z urakhuvanniam psykhofizychnoi ta psykhichnoi profesiinoi adaptatsii [Organization of students’ educational work taking into account psychophysical and mental professional adaptation]. Inozemni movy u vyshchii osviti: linhvistychni, psykholoho-pedahohichni ta metodychni perspektyvy. Materialy V Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi internet-konferentsii – Foreign languages in higher education: linguistic, psychological and pedagogical perspectives. Proceedings of the All-Ukrainian Scientific-Practical Conference. National Law University named after Yaroslav Mydruy. Kharkiv Yaroslav Mydruy National University. 320 p. [in Ukrainian].
Kalashnik, N. V. (2016). Osoblyvosti osvitno-vykhovnoi roboty z inozemnymy studentamy u vyshchykh medychnykh navchalnykh zakladakh Ukrainy [The Peculiarities of Educational Work with International Students at Higher Medical Educational Institutions of Ukraine]. Zhytomyr Ivan Franko State university journal. Pedagogical sciences, issue 1(83). Available at: http://eprints.zu.edu.ua/21937/1/12.pdf [in Ukrainian].
Kalashnik, N., Logutina, N. & Barus, M. (2020). Naukovyi hurtok yak vyd kreatyvnoi diialnosti v dukhovno intelektualnomu vykhovanni ta navchanni studentskoi molodi [Scientific selective as a type of creative activity in spiritual and intellectual education and training of students]. Zhytomyr Ivan Franko State University Journal. Рedagogical Sciences. Vol. 3(102). pp.45–55. [in Ukrainian].
Korobchansky, V.O. (1998). Hihiienichna kharakterystyka systemohenez profesiinoi diialnosti ta adaptatsii pidlitkiv yaki osvoiuiut rizni profesii v PTU [Hygienic characteristics of the systemogenesis of professional activity and adaptation of adolescents. Who master various professions in vocational schools]. Doctor’s thesis. Kyiv, 35 p.[in Ukrainian].
Kotsur, N. (1997). Rol shkoly v okhoroni psykhichnoho zdorovia uchniv [The role of school in the protection of mental health of students]. Primary school. No. 3. pp. 60–62.[in Ukrainian].
Navakatikyan, A.O., Kryzhanovskaya, V.V. & Kalnish, V.V. (1987). Fiziologiya i gigiena umstvennogo truda [Physiology and hygiene of mental work]. Kyiv, 152 p. [in Russian].
Fiziolohiia (2012). [Physiology]. Textbook. (Ed.). V.G. Shevchuk & V. M. Moroz (and others). Vinnytsia, 448 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.