РОЗВИТОК ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ НА ЗАНЯТТЯХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У ЗВО
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.243953Ключові слова:
емоційний інтелект, майбутні вчителі англійської мови, іноземна мова, студенти, комунікаціяАнотація
Стаття присвячена проблемі розвитку емоційного інтелекту (ЕІ) майбутніх учителів на заняттях англійської мови в закладі вищої освіти. Концепція ЕІ уможливлює правильне тлумачення ситуації і вплив на неї; інтуїтивно вловлювати те, чого хочуть і потребують інші люди; набувати знання про сильні і слабкі риси людського характеру; ніколи не піддаватися стресу й не втрачати особисту привабливість. Це особливо важливо в педагогічній професії, зокрема, у вимірі професійної іншомовної освіти. У ЗВО заняття англійської мови дають можливість розвивати ЕІ студентів. Зроблено висновок, що ЕІ відіграє ключову роль у формуванні мовних навичок і мовленнєвих умінь у процесі вивчення англійської мови, унаслідок чого поліпшується загалом якість її навчання. Наведено приклади розвитку ЕІ в майбутніх учителів у процесі практичної діяльності (під час викладання англійської мови, організації педагогічної практики) у ЗВО.
Посилання
Andreeva, Y. N. (2011). Еmotsyonalnyi intellekt kak fenomen sovremennoi psykholohii [Emotional intelligence as a phenomenon of modern psychology]. Novopolotsk, 388 p. [in Russian].
Vedel, H. E. (1979). Iz istorii metodov prepodavaniia inostrannykh yazykov [From the history of methods of teaching foreign languages]. Voronezh, 56 p. [in Russian].
Veritova, O. S. (2017). Problema rozvytku emotsiinoho intelektu maibutnikh pedahohiv vyshchoi shkoly [The problem of developing emotional intelligence of future teachers of higher education]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh: zb. nauk. pr. Zaporizhzhia, No. 56–57 (109–110), pp. 98–105. [in Ukrainian].
Houlman, D. (1995). Emotsyonalnyi intellekt. Pochemu on mozhet znachyt bolshe, chem IQ [Emotional intelligence. Why it can mean more than IQ]. Moscow, 334 p. [in Russian].
Osvitni prohramy ta zabezpechennia spetsialnostei [Educational programs and specialties]. Available at: https://kaf.pnu.edu.ua/%d0%be%d1%81%d0%b2%d1%96%d1%82%d0%bd%d1%96-%d0%bf%d1%80%d0%be%d0%b3%d1%80%d0%b0%d0%bc%d0%b8/[in Ukrainian].
Trotsenko, O. (2008). Formuvannia tolerantnoho stavlennia do uchniv na urokakh inozemnoi movy v pochatkovii shkoli [Formation of a tolerant attitude to students in foreign language lessons in primary school]. Pedagogical education: theory and practice. Pedagogy. Psychology: Coll. Science. works, No. 9, pp. 99–101. [in Ukrainian].
Bar-On, R. (2006). The Bar-On model of emotional-social intelligence (ESI). Psicothema, 18, pp.13–25. [in English].
Mayer, J.D., Salovey, P., & Caruso, D. (2000). Models of emotional intelligence. Sternberg R. Handbook of Intelligence. Cambridge : Cambridge University Press, pp.396–420. [in English].
Petrides, K. V. (2010). Trait Emotional Intelligence Theory. Industrial and Organizational Psychology,3, pp.136–139. [in English].
Savchuk, В., Pantyuk, Т., Kotenko, R., Tkachivska, І., Vysochan, L., Pustovit, Н., Bilawicz, J., Bilavych, Н., & Fedchyshyn, N. (2020). The Usage of Coaching Technology in the Formation of Emotional Intelligence of Future Tourism Managers. International Journal of Applied Exercise Physiology, 9(8), pp.201–210. [in English].
The European Indicator of Language Competence.Report from the Educational Council to the EuropeanCouncil. (2002). Barcelona. Available at: http://www.edu.languagelearning.com.ua. [in English].
World economic forum, 2020. Available at: https://www.weforum.org/events/world-economic-forum-annual-meeting-2020 [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.